Jump to content

Fotoğrafçının Temel Kitapları....


raskolnikov

Önerilen Mesajlar

A'dan Z'ye Fotoğraf

 

Fotoğraf, 19. yüzyılın en şık ve en önemli buluşlarından birisidir. Bünyesinde hem teknolojiyi, hem de sanatı barındırır. Bugün dahi, birçok iletişim diline rağmen fotoğraf, popülerliğini korumaktadır. Doğaldır ki çok büyük kitlelerin fotoğrafa karşı olan ilgisinin temelinde bu popülerlik yatar. Ancak aynı kitlelerin bu teknolojinin kolay uygulanabilir bir yöntem olduğu konusundaki yanılgısı, bazen uygulama esnasında hüsran yaratabilir. Çünkü, az da olsa bu teknolojiyi uygulayabilmek için bazı temel bilgilere sahip olmak gerekir. Fotoğrafın sadece teknik kısmı söz konusu olduğunda, bazı temel teknik bilgiler insana çekim için yetebilir. Ama amaç sanat ise; o takdirde bu bilgilerin daha da genişletilmesi gerekir. Bu da sizin fotoğraflarınıza doğal olarak yansır. Daha rafine, daha akılcı fotoğraf elde etme şansını size sağlar. Elinizdeki kitap, bu amaçla yapılmış bir kitaptır. Bu kitap hazırlanırken tüm literatür taranmış ve bu bilgiler, fazla kafa karıştırmadan, öz olarak ve bol örnekle anlatılmıştır. Fotoğrafa ait her türlü bilgi, bölümler halinde sunulmuştur. Kitabın ve dolayısıyla fotoğrafın daha iyi anlaşılması için bölümlerin baştan itibaren sırasıyla okunmasında yarar vardır. Umarız büyük emekle hazırlanmış bu kitap fotoğraf yaşantınıza renk katar.

Özer Kanburoğlu

 

...........................

 

dijital fotoğrafçılık

 

Temel fotoğrafçılık bilgi ve teknikleri ile, Photoshop Elements 3 kullanarak sayısal görüntü işlemenin temelleri ilk kez bir arada!..Dijital fotoğraf makineleri rehberi, sayısal fotoğraf paylaşımı ve yaratıcı teknikler...-Dijital fotoğraf makinesi satın alma rehberi-Doğru fotoğraf kompozisyonları ve çekim teknikleri-Fotoğraflarınızda istediğiniz duyguyu vermek için renk tonları kullanma-İç ve dış mekan çekim ayarları ve flaş kullanımı -Fotoğrafların makineden bilgisayara aktarılması ve bellek kartları -Photoshop Elements 3 dosyalarıyla çalışmak-Fotoğrafların basılması, Internet’te yayınlanması ve albüm oluşturmak-Fırçaları ve katmanları kullanarak görüntüleri düzenlemek-Görüntüleri kırpmak, boyutlandırmak ve yazı eklemek-Parlaklık, kontrast ve renkleri ayarlamak-Kırmızı göz ve diğer fotoğraf kusurlarının giderilmesi-Hasarlı ve eski fotoğrafları kurtarmak için yerleşik araç ve filtreleri kullanmak-Photoshop Elements kullanarak sıfırdan görüntü ve resimler oluşturmak-Renkli insert(Ön Kapak)

 

------------------------

 

dijital fotoğrafçılığın el kitabı

 

Olay yaratan, best-seller olan Dijital Fotoğrafçının El Kitabı'nın yazarı Scott Kelby, 1.cildin kaldığı yerden devam eden yepyeni bir kitapla geri döndü. Bu kitap “Hmm, demek ki böyle yapıyorlar” söyleminden daha fazlasını sunuyor. Günümüz diline uygun, doğrudan konuya odaklı, teknolojik sıkıcılıktan uzak anlatımı sayesinde bu kitabın 1. cildi, dünyanın en çok satan dijital fotoğrafçılık kitabı oldu.

Scott bu kitabın parlak önerisini nasıl açıklıyor: "Diyelim ki sizinle beraber bi çekime git­tik ve bana 'Flaş kullandığımda, resmini çektiğim kişinin arkasındaki fon siyah oluyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?'diye sordunuz. Size flaş oranları ya da flaş senkronizasyonu ve arka perde senkro­nizasyonu hakkında ders vermem. Bunun yerine sadece'Deklanşör hızını saniyenin 1/60'ına düşür. İşe yarayacak.'derim. İşte bu kitap da tamamen böyle: Sizinle çekime çıkacağız ve sorularınızı yanıtlayacağım, size önerilerde bulunacağım ve benim bildiğim sırları ayni bir dostla da yapacağım gibi sizinle paylaşacağım - bütün o teknik açıklamaları ve fotoğrafçılık jargonunu kullanmaksızın."

Her sayfada fotoğrafçılığınızı ileri götürecek sadece bir tek kavram işleniyor. Her sayfayı çevirdiğinizde işlerinizi bas-çek fotoğraflardan galerilere asılacak baskılara dönüştürecek olan profesyonel başka bir ayarı, aracı ya da hileyi öğreneceksiniz. "Kabul edilebilir"görünen ka­reler çekmekten ve fotoğraf dergilerine bakarak, "Neden benim fotoğraflarım da böyle durmu­yor?" diye düşünmekten bıktıysanız, bu kitap tam size göre.

Bu, kafa karıştırıcı jargon ve ayrıntılı kavramlar içeren, teorik bir kitap değil. Bu kitap hangi düğmeye basılacağına, hangi ayarın ne zaman kullanılacağına dair bir eser. En sıkı korunan yaklaşık 200 kadar "hile" ile çekimlerinizi büyük ölçüde daha iyi görünümlü, daha net, daha renkli ve daha profesyonel hale getirecek

 

........................................

 

fotoğraçılığa giriş

 

Fotoğraf ışık gölge görüntüsünden öte varlığın içinde bulunduğu zamansal ve mekansal çevre ile ilişkisini en yalın ve dolaysız anlatan bir iletişim aracıdır. Sözcüklerle aktarılamayan pek çok şeyin insanlar arasında dil ve eğitim farkını ortadan kaldırarak tek bir fotoğraf karesiyle anlatıyor olması, fotoğrafı çağın en önemli hatta vazgeçilmez bir iletişim aracı yaptı. Bu kitapta, fotoğraf çekmek için gerekli temel bilgiler dolaysız yalın bir dille anlatılmıştır. Fotoğraf makinaları, çeşitli diğer ekipmanlarla kullanım özelliklerine göre tanımlanarak hazırlanmış bu kitap, ders kitabı niteliğinde de olup öğrenciler için temel bir kaynak oluşturmaktadır.İçerik:1. Bölüm: Fotoğraf 2. Bölüm: Işık 3. Bölüm: Renk 4. Bölüm: Film 5. Bölüm: Fotoğraf Makineleri 6. Bölüm: Odaklama 7. Bölüm: Enstantane-Diyafram Kombinasyonu 8. Bölüm: Objektifler 9. Bölüm: Flaşlar 10. Bölüm: Pozometreler 11. Bölüm: Filtreler 12. Bölüm: Konu-Çekim İlişkisi 13. Bölüm: Çekim Bilgileri (Tanıtım Yazısı'ndan)

 

-------------------------

 

fotoğraf neyi anlatır

 

Walter Benjamin---Fotoğrafın Küçük Tarihi

 

Andre Bazin---------Fotoğraf Görüntüsünün Varlık Bilimi

 

Rosalind E. Krauss---Fotoğrafı Yeniden Keşfetmek

 

Beyhan Özdemir----Çağdaş Sanat Akımları ve Fotoğraf

 

Merter Oral------Fotoğraf ve Toplumsal Değişme

 

Jean Baudrillard---Yokuluş Sanatı

 

Orhan Alptürk---Baudrillard ve Fotoğraf

 

Sadık Tumay----Kimliğin Hiper Gerçek Boyutu ve Fotoğraf

 

Ahu Antme----Çağdaş Sanatta Fotoğraf Kullanımı ve Türkiye'de Fotoğraf

 

Temelli Sanat Üzerine Düşünceler

 

Birsel Matara---80'den Günümüze Türk Fotoğraf Sanatına Genel Bir Bakış

 

M. W. Marien---Siyasetin İfadesi-Fotoğrafı Düşünmek

 

Göran Sonesson---Fotografik Gösterge Bilimin Kısa Tarihi

 

 

.........................................

 

fotoğraf sanatı

 

Fotoğraf çekimi, sadece makinenin düğmesine basmak değildir. Biraz düşünmek ve hazırlık yapmak herkesin daha iyi resim çekebilmesini sağlamak için yeterlidir. Filmin yıkanması ve baskısı da sanıldığı kadar zor değildir. Bu kitap, fotoğraf sanatını, fotoğraf makineleri türlerini, kullanılma alanlarını, karanlık oda çalışmalarını genel okur için açıklamaktadır. Ayrıca fotoğrafçılığın tarihçesi, moda ve reklam fotoğrafçılığı konusunda oldukça ayrıntılı bilgi verilmiştir.(Arka Kapak)

 

 

................................

 

kitaplar devam edecek ama şu an için işim var.. daha sonra devam edeceğim. boogee ahanda sana konu. başımı ağrıttın lan...

--------------------

fotoğrafa başlarken

 

Yirminci yüzyılın insanı, doğduğu günden başlayarak, kendini fotoğrafın büyülü dünyası içinde bulmuştur. Bu çağın insanları içinde, fotoğrafla tanışmamış olanı neredeyse yok gibidir. Fotoğraf, insanların yaşadıklarına tanık olurken, yaşanan anların sonsuzlaşmasını sağlayarak hayatın içine girmiştir. Fotoğrafın büyülü dünyası denildiğinde bir de; fotoğraf makinesini kullanarak, insanların, nesnelerin görüntülerini kayıt edenleri hatırlamak gerekir. Yani fotoğrafın tekniğiyle uğraşanları. Bu anlamda, fotoğraf makinesinden başlayarak, kağıt üzerindeki fotoğrafa kadar, uzun, bir o kadar da karmaşık bir süreçten söz etmek gerekir. "Fotoğrafa Başlarken" kitabı da işte bu süreci öğrenmek isteyenler için kaleme alınmıştır. (Arka Kapak)

 

.........................................

 

fotoğrafın kısa tarihçesi

 

"Fotoğraf makinesi, izleyicinin anlamlandırma mekanizmasını durduracak denli etkileyici gizli ve geçici resimleri giderek daha iyi yakalayabilmek üzere, küçülüyor da küçülüyor. Burada, yaşamsal ilişkilerin birebir karşılanmasını sağlayan ve onsuz fotoğrafik kurulmanın yalnızca yaklaşık bir yerlere saplanıp kalacağı bir gerekçe gündeme gelmelidir... Ama, kentimizde her köşe bir suç mekanı değil midir? Yoldan geçen herkes mücrim birer oyuncu değil midir? Fotoğraflarında suçu ortaya çıkarmak ve suçluyu açıklamak her fotoğrafçının görevi değil midir? "Geleceğin cahilleri", deniyor. "alfabeyi sökemeyenler değil, fotoğraf çekemeyenler olacak". Ama kendi fotoğraflarını okuyamayan fotoğrafçıyı da cahil saymak gerekmez mi? Gerekçe, çekilen resmin en önemli unsuru olmayacak mı?"(Arka Kapak)Yayıncının Notu:Fotoğrafın Kısa Tarihçe'sinin Türkçe'de ilk yayımlanışı: Yarın Dergisi, Aralık 1982. Yazının Almanca aslı Die Literarische'in 18.9.1931, 25.9.1931 ve 2.10.1931 tarihli sayılarında çıkmıştır. Çevirinin yapıldığı İngilizce metin, A Short History of Photography, Creative Camera International Yearbook 1977 içinde (ss.162-165 ve 229-233) yayımlanmıştır. Metin, İngilizce çevirisi Edmund Jephcott ve Kingsley Shorter'a ait olan One Way Street and Other Writings NLB, 1979 içindeki A Small History of Photography (ss.240-257) ile karşılaştırılarak gözden geçirilmiştir. Parantez içindeki düz sözcükler, aksi belirtilmedikçe çevirmenindir.

 

................................

 

fotoğrafta kompozisyon

 

Fotoğrafta etkin bir kompozisyon uygulaması, başarılı bir fotoğrafın temel anahtarlarından biri olup, her ciddi fotoğrafçının öğrenip ustalaşması gereken bir beceridir. "Fotoğrafta Kompozisyon" kitabında, Grill Ve Scanlon görüntülerin fotoğrafik tasarımına modern ve kolay anlaşılır bir yöntemle yaklaşmaktadırlar.Kitapta önce kompozisyonun amacı ortaya konmakta, daha sonra da adım adım tüm görsel sanatlarda karşımıza çıkan belirgin kompozisyon unsurları irdelenmektedir. Üçüncü bölümde fotoğrafa yönelik kompozisyon teknikleri vurgulanmakta, dördüncü bölümde de rengin fotoğraftaki etkisi ele alınmaktadır. Tüm bu teknikler güçlü fotoğrafların üretilmesine temel teşkil etmektedir.Kompozisyonun tümüne hakim olmayı içeren beşinci bölümdeyse, Grill ve Scanlon bir fotoğrafın izleyici üzerinde, fotoğrafçının arzu ettiği etkiyi yapabilmesi için degişik kompozisyon tekniklerinin nasil kullanılacağını anlatmaktadırlar.Kitabın son bölümüne de, kitapta kullanılan fotografların bir çoğunun çekimi sırasında kullanılan araç ve tekniklerin detaylı olarak anlatıldığı teknik veriler eklenmiştir.Yalın dili ve fotoğraflarıyla "Fotografta Kompozisyon" ağır bir akademik eser olmayip, fotoğrafla ciddi olarak uğraşanları hem bilgilendirici, hem de görsel olarak teşvik edici, uygulamaya dönükk bir kitaptır.(Arka Kapak)

 

................................

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

görme kültürü 1

 

Fotoğraf, gerçeği hem kaydeder, hem de bu gerçeği temsil eder. Aynı zamanda gerçekle hiçbir ilişkisinin bulunmadığını göstermekten de geri durmaz.Görüntüler evreni, görüntüleri oluşturan maddi tüm oluşumları, görüntülerin dışsal ve varlıksal özelliklerini, gerçek ve algılanarak dönüştürülmüş gerçekliğin fotoğraf görüntüsünde karşılık bulan anlamına bir yaklaşım sağlamak amacını öne çıkarmayı hedeflemektedir.(Arka Kapak)

.........................

 

görme kültürü 2

 

Fotoğrafın temel amacını, onun değişimi dile getirmesiyle açıklayabiliriz. Yani değişim içinde bulunan yaşamın an'lık yansımalarını ele geçirmesiyle...Görüntü büyücüsü; görüntüler evreninin iki kutbunu, yani fotoğrafçıyı ve fotoğraf sanatını ele alarak, fotoğrafın bu iki önemli dinamiğini irdelemektedir. Fotoğrafçıya yaşam, sanat ve fotoğraf sanatının temel dinamikleri hakkında yol gösterici bazı açılımlarda bulunmaktadır.(Arka Kapak)

 

---------------------

 

görme kültürü 3

 

Fotoğraf, düşünme biçimini ve onunla buluşan estetik tasarımı, bir çerçeve içinde görünüp yapma sanatıdır. Fotoğrafın en can alıcı özelliği işte bu eylemliliğidir.Fotoğrafın depin anlamı, fotoğraflarda ve hareketli görüntülerde açık biçimde sunulan mesajların gerisindeki anlamları ve görmeyi özellikli kılan ruhsal ve imgesel şekillenmeleri irdeleyen bir bilinç düzeyine sahip olunması gereğini ortaya koymaktadır(Arka Kapak)

 

..............................,

 

karanlık odanın sırları

 

1839 yılında Paris'te görüntüleri sabitleyen kimyasal bir yöntemin bulunduğu haberi yankılanır. Gerçekbir mucize olarak karşılanan dagerotipi, otuz yıl içerisinde giderek gelişen başka teknikler izler ve fotoğrafın yaygınlaşmasıyla ilk atölyeler ve portre stüdyoları toplumsal yaşamın merkezi noktalarından birine dönüşür. Fotoğraf biryandan da adli, belgesel, bilimsel ya da topografik amaçlarla kullanılmaya başlar.Kitaplar ve dergileri kuşatır.Quentin Bajac, fotoğrafçılığın ilk elli yılındaki sınırlı teknikleri ve ilerlemeleri aydınlattığı bu araştırmasında, dönemin en büyük fotoğrafçılarının bu teknikten nasıl bir sanat dalı yarattıklarını da gözler önüne seriyor.(Arka Kapak)

 

------------------------------

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...