Jump to content

49 Photoshop Püf Noktası


fcuk the life

Önerilen Mesajlar

49 PHOTOSHOP PÜF NOKTASI

Photoshop hiç kuşkusuz her türden kullanıcının göz bebeği bir program. Bu program ile hazırlanmış püfler, efektler ve işinize yarayacak adım adım uygulamaları bir araya getirdik.

 

1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ

 

Photoshop içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz renk piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor. Photoshop 6İda Curves ya da Levels tablosunu açın; İaltİ tuşuna bastığınızda Auto butonu Options butonuna dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken Options butonuna tıkladığınızda açılan pencereden değerleri değiştirebilirsiniz. Photoshop 7İde durum daha kolay. Curves, Levels tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle PS7 içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.

 

2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME

 

Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layerİın opacity değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı değerler girebilirsiniz.

 

3-COLOR RANGE

 

Color Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu belgelerde kullanılabilir. Color Rangeİin en önemli araçları damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini İSampled Colorsİ yapın, en altta bulunan İSelection Previewİ bölümünde de Grayscale seçeneğini aktif yapın. Üç damlalıktan İ+İ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki Zebraİnın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek tıklayın. Her tıklayışınızda Zebraİnın kuşaklarındaki belirginliği görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta çıkarabilirsiniz.

 

4-REPLACE COLOR

 

Kullanımı kolay bir renk işleme aracı. Örnek çalışmada Photoshopİun kendi örnek dosyalarından bir tanesini açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma belgesi üzerine giderek shift tuşu yardımıyla kumların açık, orta, koyu bölümlerine tek tek bastım. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk değişimi aldıktan sonra çalışma belgesi üzerinde değişimi izledim. Değişimin sağlıklı olmadığı bölgelerde yine damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları maske içerisine dahil ettim.

 

5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ

 

Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu göreceksiniz.

 

6-FADE

 

Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif hale gelen Fadeİe tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz Layer Modeİlarından birini seçebilirsiniz.

 

7-AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME

 

Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin açısını düzeltmek için Toolboxİtan cetvele (Measure) tıklayın ve belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rotaİte Canvasİtan Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı değeri yazıyor olacaktır.

 

8-CROP ve TRIM

 

Çalışma sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas cropİlamalarda (özellikle layerİlı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça sağlıklı sonuçlar veriyor.

 

9-PHOTOSHOP AÇILIŞ PÜFLERİ

 

Programların duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. Photoshopİun da buna benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuşlarına birlikte basın; bırakmadan Photoshopİu açın; açılıştan kısa bir süre sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu HDİnizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HDİyi tanımlamanıza yarar.

 

10-LAYERİDA OPACITY ve FILL

 

Photoshop 7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu. Bunlardan bir tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları. Bunların arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.

Bir yazıya, fotoğrafa Layer Styleİları kullanarak efekt uyguladığımızı düşünelim. Fill değeri Layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem Layer Style hem de Style uygulanmış layerİın yoğunluğunu (opacity) etkiler.

 

11-LAYER GRUPLAMA

 

Photoshop içerisinde iki layerİı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layerİın tam ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouseİun kursörü değişir, bu noktaya tıkladığınızda layerİlar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak için ise, örnek resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layerİı altında bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst layerİı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş kombinasyonunu uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt layerİdaki yazının içine girdi.

Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer 1İe tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layerİın da altında olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir. Layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

 

12-LAYER MASK

 

Layerİlar arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında, tasarımın değişken yapısında Layer Maskİların (katman maskesi) önemi tartışmasızdır.

Örnek bir belge açın ve layerİda olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı oluşturun, Layer araç paletinden İAdd a maskİ ikonuna tıklayarak seçimi Layer Maskİa dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi Layer Maskİa tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır. Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius değerinde uygulayın. Maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı. Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile Layer Maskİın üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise seçili (selection) duruma gelecektir.

 

13-BLENDING

 

Blending Options özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde karşımızda duruyor. Photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler, komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı Photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. Photoshop klasörünün Samples dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte olduğu gibi yerleştirin ve Dune layerİına gelerek çift tıklayın. Açılan Blending Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying Layer bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layerİının Ducky layerİındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de sevgili ördeğimiz üst layerİda duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı etkilerle test edin.

 

14-LAYER SET

 

Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir. Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkış aldı. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan Layer Set aracı hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte Layer Set ikonuna tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu layerİları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında toplamak istediğiniz layerİları birbirine bağlayarak Layer Options ayarlarından İNew Set From Linkedİ komutunu kullanabilirsiniz.

 

15-LAYERİDA SAYDAMLIK

 

Çalışma sırasında blur, feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık halde piksellerden oluşan bir layerİı seçmek, böyle bir layerİa özel efekt uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir. Layer araç paletindeki küçük ikonlardan İLock Transparencyİ ile böyle bir çalışma sorunsuzca yapılabilir.

 

16-LAYER MASK ile GİYDİRME

 

Photoshop ile özel çalışmalarımızda iki layerİı bir bardağın, bir objenin için sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel efekt programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme yapılacak layerİın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana sistemini aktardıktan sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer modeİlarıyla farklı tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki layerİımız var. Backgroundİda bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine Layer 1İde bulunan spor yapan kadın görselini giydireceğiz. Layer 1İe Transform ve perspektif uygulayarak şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk aşamasını tamamladım.

Layer 1İin gözüne tıklayarak gizleyin. Backgroundİun Blue kanalını duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve son aşamada invert ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini taşıdığından layer maskİta kullanmak için açık tonlu pikseller gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım pathİi seçili duruma getirip Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim Layer1İi tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selectionİı açarak Channel sekmesinden Blue copy kanalını seçtim ve kapattım. Oluşan seçim alanını Layer Mask olarak kullanmam gerektiğinden seçimi mask olarak atadım.

 

17-LAYER MODEİLARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ

 

Photoshop içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile özel efektler üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha söz konusu: Layer Modeİlarından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2İnin yapısını inceleyin.

 

18-PURGE

 

Tarihte bir RAM canavarı varsa, Photoshopİta bunlardan bir tanesi. Yoğun çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı History aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla Photoshopİun performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purgeİe baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini, Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği ise hepsini birden resetleyerek RAMİde yer kaplayan bilgileri silerek boşaltır.

 

19-PRESET MANAGER

 

Photoshop klasörünün içine baktığınızda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu dosya içinde yer alanlar Photoshopİun can damarlarını oluşturmaktadır. Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan onlarca megabayta ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları Internetİte ücretsiz olarak dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan Preset Manager aracılığıyla dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları buradan Photoshopİa dahil edebilir, yönetimini buradan yapabilirsiniz.

 

20-ADJUSTMENT LAYER

 

Bu ay dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment Layerİa yer vermeme rağmen, genel Photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye düşündüm. Layer menüsünden ve Layer araç paletinden ulaşabileceğiniz adjustment layerİla renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler oluşturabilirsiniz.

 

21-PRATİK SEÇİMLER

 

Photoshop içerisinde layerİda, Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı durumdayken mouse ile layerİa, alpha kanalına, pathİe tıkladığınızda seçim gerçekleşir. Layerİları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select menüsünden Load Selectionİı kullanarak da Layer ve Alpha kanalını seçili duruma getirebilirsiniz.

 

22-TRANSFORM SELECTION

 

Seçim alanını istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü altında bulunan Transform Selection ancak çalışma alanında bir seçim olduğunda aktif hale gelir.

 

23-COPY MERGED

 

Photoshop harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layerİlı bir çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı içerisinde kalan gizlenmiş layerİları görmeyen sadece aktif olan layerİları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak hafızasında layerİları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.

 

24-ARRANGE

 

Diğer programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen de en üste taşıma yaparız. Photoshop programında bunu genelde elle grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir çalışma belgesinde herhangi bir layerİı diğer bir layerİın altına, üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.

 

25-YAZILI VE SESLİ MESAJ

 

Çalışmanızı bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız bıraktığınız yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanını başka bir yere gönderiyorsunuz.

Photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not bırakmaya ne dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları aktarabilirsiniz.

 

26-APPLY IMAGE

 

Alpha kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı yaratın. Alpha 1İde özel bir desen olsun, Alpha 2İde ise mask görevi görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala tıklayın. Image> Apply Imageİı açın. Örnek resimdeki Apply Image değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply Images, çoğunlukla Photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Imageİı iki layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.

 

27-SEÇİMİ PATHİE DÖNÜŞTÜRME

 

Path denilince hemen dekupaj akla geliyor. Photoshop yeni yaptığı atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını çizeceğiz.

Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1 piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde ederiz. Var olan seçimi Pathİe dönüştürmek için Window>Show Pathsİi açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya başladığınızda isimsiz pathİiniz silinebilir. Var olan pathİini ister kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya vektörel bir programa taşıyabilirsiniz.

 

28-STROKE PATH

 

Path paletinde var olan pathİi bir yol olarak kabul edip, Photoshop bizim belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak müdehale eder. Stroke Pathİin komutsal yönetiminin yanında pratik kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı içersinde aktif bir path var ve toolboxİta seçilmiş bir airbrush boyama aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü, opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli olacaktır. Eğer toolboxİta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken enter tuşuna basmanız pathİi selection olarak aktif hale getirecektir.

 

29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH

 

Photoshop içinde yaptığımız dekupajları FreeHand programına TIFF formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand programı içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor.

 

30-CONTACT SHEET II

 

Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz. Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay olacaktır.

 

31-LAYER MODEİLARIYLA ÖZEL EFEKTLER

 

Layer Modeİlarının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın. Backgroundİda bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. Layer modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolboxİtan Airbrush aracına tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak isterseniz tüm layerİları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına çevirerek yerleştirebilirsiniz.

 

32-QUICK MASK-1

 

Quick Mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q- harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlarıyla boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar. Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick Maskİı tekrar klavyeden -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak görselimizin dış alanını boşaltarak Layer Styleİden farklı etkilerde bulunduk.

 

33-QUICK MASK-2

 

CMYK renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları uygulanabilir, Quick Mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim alanını Quick Mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.

 

34-LAYER OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!

 

Photoshop içerisinde sıklıkla kullanılan Auto Select Layer seçeneği ne yazık ki her opacity değerinde çalışmıyor. Layerİın opacity değeri 50İnin altına düştüğünde Auto Select Layer opacity değeri düşük layerİı görmeyerek direkt altaki layerİı seçiyor.

 

35-CREATE LAYER

 

Örnek bir çalışma üzerinde açıklayalım. Photoshop içersinde bir yazı yazın ve drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından Layer menüsünden Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayın. Örnek resimde uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.

 

36-HASSAS RÖTUŞLAR

 

Servis bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel fotoğraflarda istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış, noktası zayıf bölgelerin doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.

 

37-PHOTOSHOPİTA TEL ÖRGÜ

 

Photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.

1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.

2. Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalım.

3. Toolboxİtaki foreground rengini beyaz yapın ve ardından filter> texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön değerleri girin ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri net bir şekilde elde edeceğiz.

4. Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.

5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.

6. Select menüsünden Load Selectionİı açarak Channel bölümünden Alpha 1İi seçerek pencereyi kapatın.

7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz Layer Styleİden Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.

8. Tel örgüyü istediğiniz biçimde seçerek Layer Maskİı kullanarak kadrajlayabilirsiniz.

 

38-KULLANMADIĞINIZ LAYERİLARI GİZLEYEREK KAYDEDİN

 

Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı belgeyi tüm layerİları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın olduğunu görebilirsiniz. Layer Setİlerle çalıştığınızda gizleme ve gösterme çok daha kolay olacaktır.

 

39-PRINT OPTIONS

 

Photoshop 6 ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol edebilirsiniz.

 

40-SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK

 

Background ya da bir layerİda herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına Command+J tuş kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda seçim alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur. Aynı seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer via Cut) seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layerİı oluştururlar.

 

41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK

 

Photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layerİları, linkli yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir, sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.

 

42-HEALING BRUSH

 

Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli özelliği İCloneİ yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu bu bilgiler içerisinde aktarması.

 

43-PATCH TOOL

 

Photoshopİun sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather değeri verebiliyorsunuz.

 

44-SNAPSHOT

 

History araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layerİların tüm özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki Snapshotİı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.

 

45-PRATİK LAYER KOPYALAMA

 

Photoshopİta içinde bulunduğunuz layerİın kopyasını üretmek için çok basit bir önerimiz var. Layerİda iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme oklarından herhangi birine bir kere basmanız yeterli.

 

46-LAYER BİRLEŞTİRME

 

Layer paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca Layerİımızı birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer optionsİtan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de gerekli ayarlamaları yapabiliriz.

Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki layerİla birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layerİda olmanız gerekiyor. Layer araç paletinde gizlenmiş layerİIarın dışında tüm layerİları birleştirir. Background layerİında iken verilirse tüm layerİlar backgroundİda bütünleşir. Birbirine linkİlenmiş layerİların hepsini Command+E ile bir kerede birleştirebilirsiniz.

 

47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ

 

Çalışmalarımız sırasında tool boxİtaki foreground ve background renklerini resetler, yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden İDİ tuşuna bir kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, İXİ tuşuna bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir.

Damlalık ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele tıkladığında background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla tıkladığımızda İPoint Sampleİlar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.

Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command tuşuna basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine tıkladığımız, mouseİun kursörü makasİa dönüşerek tıklanan rengi oradan keserek alıyor.

 

48-GRADIENT MAP

 

Photoshop 7 içinde özel renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili bir araç. Image/ Adjustment/ Gradient Mapİi açtığınızda bir degrade çalışması yapıyor hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler, bazı durumlarda İReverseİ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç için kullanılabilir.

 

 

 

-aLINTI-

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

49-HISTORY BRUSH

Hazır görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolboxİtan History Brushİı seçerek örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History Brush, son kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel layer modeİlarını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. Layer Moduİnu Normalİe getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.

 

Ben teşekkür ederim. Başlığın yanlış açılmasından dolayı asla eklenemeyecek olan diğer 10 maddeyi unutalım lütfen..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...