Jump to content

Amaç Üzerine Bir Deneme


Harkman

Önerilen Mesajlar

Hayatın anlamı nedir_?

 

En genellemesinden, büyük sual.

Anlam denilen kelimenin hissiyatı hayatın anlamının en temel ödevlerindendir diyerek başlayabiliriz.

Anlamın hissiyatı.

Beni anlıyabiliyormusun_?

Hayır anlayamıyorsun.

Anlatılması olanaksız bir kavramı anlatamam.

Şimdi bir şey söylicem.

Sizlere kendi hayatlarınıza yeni taklitler ve yeni maskeler takabilmeniz adına yeni bir taklit sunmak istemiyorum.dünyanın taklit mekanizmasının amacının yolundaki kandırmacalarını açıklamak istiyorum.

Anlayamazsınız çünkü size fikrin betimlemesini gerçekleştirebilirim.

Fikrin kendisini yansıtamam. Bir Matematikçi değilim.Formülüm yok.

Anlatmak biraz teoriksel olabilir.

Sen her gün yaptığın gibi yapmak istediğini yapmaya çabala,çalış.

Sana öğretilen ve senin gözünün sana öğrettiklerini kabul et.

Ve kendi gerçekliğin içinde mahkum olduğun tatminkarlıklarına geri dön.

Tatminler ve insan

İnsan ve gerçeklik.

Gerçek şundan ibaret.

Tanrının taklidine bürünmek.

3 Ana başlığımız var.HÜKMEDEN-HÜKMETMEYEN-HÜKMEDEMEYEN

 

&VE hayatın anlamını bilmeden ödevlerini gerçekleştirenler. HÜKMEDENLER!!!!

 

Belki hükümdarlığını bir noktada kurmuş olabilirsin.

Yaptığın taklitler çevrende hoş karşılanabilir olabilir.

Toplum içinde ki çevren içindeki yerin ve konumun inanılmaz olabilir.

Tim Burton ‘nın Ufak fanusunun büyük balığı olmak deyimi.….Eylem ve düşüncelerini sana öğretilenin üzerinden değerledirmesini sağlıyabilen.

Ama kendini üstün görme!Senin taklid biçimin herkesinkinden sağlıklı olabilir.Düşünce sistemin kendi dilinde özgün olabilir.

Tarih Politika ve dünyanın somut tarafı bütün gerçekliğiyle arkanda –da olabilir.

Ayiretten bunun degerini bilinç ile bilmek gerekir.

Dürüstlük ve haklılık

Kötülük ve Zorbalık.

Sizi en iyi besleyen olgulardır.

Her şey ordadır.

Çünki dünya ordadır.

Çünki toplum ordadır.

TOPLUM ……

 

en harika ve berbatı bir arada yaşayabilme potansiyelindeki inanılmaz yaşam biçimlerisiniz.

Dünyanın favorisi sizlersiniz.

 

 

HÜKMEDEN VE HÜKMEDEMEYEN arasındaki dünyasal başlığında taklit savaşı.

HÜKMETMEYEN ise eylemsiz olandır.O farkında olmadan dolaysız yoldan amacın, etkinin yarısı gücünde amacın dolaylı olanını yaşar.

 

 

 

Önemli Not:Ödevlerin gidişatı hükmedeni kontrolünden çıkarıcaktır.

Çünki Dünya gerçekliğini kaybetmeye başlamışır.

Dünya soyut olana ilerler.Ve acılar ve sevgiler de soyutlaşır.

Ve mantık soyutlaşır.

Çünki insan yeni bir düşünce sistemine,mantığına itilmiştir.Bu itiliş ruhun yeni tanımıdır.Bu itiliş sanattan çıkmıştır.Sanat taklittir.

Taklidin amacı sevgidir .Sevgi tanrıdır .Tanri tatminkarlıktır.

Tatminkarlık hükmeden insanı hükmetmekten ,hükmedemeyen insana zoraki olarak iter.Tatmin dengesi değişmiştir.

 

 

&&&&&&&&&& HÜKMEDEMEYEN İNSANIN HİKAYESİ. &&&&&&&&

 

Çoğu düşünürün,çoğu kişinin çoğu insanın çoğunluğun terk etmek istediği ve gücünü binlerce yıldır yitiren toplum ve toplum yapıtları toplum örf ve adetleri toplum inancından çıkmaya çalışıp son 80 devirli insanların özgünlük ve bilgelik yolundaki ilerleme arzuları gerçeklikten(DÜNYASAL) uzak bir hükmetme denemesidir.Çünkü düşünce ve düşünen ve yaratan s.ı.n.ı.r.l.a.n.d.ı.r.ı.l.a.m.a.z. AĞIR TAKLİTE BAŞLAMADIKLARI SÜRECE.

Böylelikle yolculuk bilgi çağında başlamıştır….bu 2 yönlüdür:…..1.bilgi.2.estetik.

 

HÜKMEDEN ,hükmedemediğini anlar ve hükmedemeyen olarak denemelerde bulunur.

Yeni biçim,yeni form yeni Taklit başlamıştır.2 tür içinde.

 

 

 

 

 

-------------------Taklit sevgi ve sevgi arayışıdır.Sevgi tanrıdır.Tanrı tatminkarlıktır.--------------

 

TAKLİD soyut gerçekliğin girişinin başlangıç noktası.Ve soyut gerçekliğin girişinin başlangıç noktasının sonu.

 

TAklid sevgidir.Ve sevgi ihtiyacıdır.

 

 

Düşünen ve düşünmeyen insan olarak insanı 1 anlık için kategorize edersek

Taklit düşünen insanın verdiği cevaplar ile yetinmesinin ve dolaylı yoldan pes edişinin göstergesidir. Hükmedemeyenlerin estetik bakışının esası.

 

 

 

 

Hükmedemeyenlere göre TOPLUM;

AT Gözlüğü takmış olandır..

Yaşadıgımız çağ.kendi deşifre etmemiz gereken noktadır.Dünya her gün makinalar gibi güncellenir.güncelleşir……….Ruh güncelleşir. Cevap geçmiş te taranmamalıdır.

Bu güncelleşme insan olgunun gündem sorusudur.

Bu soru ..yani gündem insanı fikirde ve bilinçteki çıkış noktasıdır.

X 1945:Çıkış noktası taklidin değindiği

Y 1878:Çıkış noktası taklidin uygulandığı

….

..

.

TY 1980!!!:çıkış noktası.Çağımızın çıkışıdır.Çağımızın bilincidir.

Çıkış noktaları değişkendir.

Çünki fikir değişkendir.

Ve fikir ve düşünce gelişkendir.

Sen-at denilen mesele değişkendir!!!!!

Çünki insan form değiştiriştir.

Bense sadece çağımızın meselesine ve değişken fikirlerin taklitlerinin nasıl,neden,hangi amaçla,hangi görev ile,görevin,yaşamın biçimini oluşturucak yanını ,ve bu yaşamın 1001 yolundan sadece 1 yolunun bir bakışın bir aforizmanın biçimini anlandırıcam.

 

Bu anlatımın genellemesi.

 

Hükmedemeyen insanın..Hükmeden den çıkması.

Ve çıkması ile sen-at denilen meseledeki yeni dünya ödevlerinin gerçekleştirmekte olan insanların sonucunda vurguna ugramaları.çaresizlikleri.Ve saçma hissiyatının vücutlarında egemen olmasıdır.

Bunun yanında.Tümden bir pişmanlık.

 

Ve toplumun içinde toplumun yaşantılarının taklitlerine

Hükmedemeyen insanın taklitlerine

Ve sen –at denilen meselenin akıllı davranıldıgındaki tatminarlığının MUHTEŞEMLİĞİ.

 

Ayrı noktadan.Beklemek.Yeni çağın Soyut acı sisteminin gerçek bilgilerinin içindeki uç noktasının Final sınavına girdigini bilmek ile beklemek.

 

YANİ::::Arayışlarının sonucunda saçma olan ile karşılama tehlikesinde olan ve birden bire nasıl hükmetmeyen nin bir biçimine dönmeleri ile bu dünyadaki en güçlü pişmanlık enerjisi ile mezun olma hakkını elde etmeleri ile saçma hissini tüm bedeninde yaşayarak maskesinin düşüşünü ve maskesi nin düşmesi ile ego denilen kavramdan sıyrılıp Müzige küsüp,insanlara küsüp,Tiyatroya küsüp,ağaca,felsefeye,nesnelere küsüp

İnsanları izlemek ve diplomanın saçma enerjisi ile vücüdta oluşmasını beklemek ve hükmeden insana özenmek diplomanın alınmasındaki son ödev.

 

İşte hayatın manası.HÜKMEDEN,HÜKMEDEMEYEN.HÜKMETMEYEN.

 

 

Bu sen-at meslesi olarak adlandırılan bakış açıları…

 

Toplumdan ve toplum adet,gelenek,görenek ve kurallarını benmisememe ve bunlara manasız dar ve saça diyen kişinin;

Bakış açısındaki çok yönlülük kavramların farklı hissiyatlara gidişi.

 

Betimlemek.

Hayran olmak.Hayal etmek ve bu ve bunun gibi kavramları savunmaktır taklit.Taklitin bir unsurudur.

Müzik dinlemek ve müziğin estetik harektlerini çıkarmak ve hareketlerinin müzik ile uyumunu saglamak.Ve o müzügin insanın hareketlerine yediren hareketleri ile bir renk bulması ve bir görüntüyü yaşaması.

Kafasında buldugu anları hislerin adlarını vermek ve başka insanlara şurdanda bakın demek.

Şiir in ,betimlemenin görmenin ve sen –at meselesi içinde uğraş verenlerin tatminkar yaşantıları.yani 2. yoldan,dolaylı yoldan sevgi arayışıdır bu.

Uygulayanlar sevgiyi kendi dillerine çevirmiş ve onlara yeten kavramlardır.

Sevgiyi bulamayanlar ise melankolik bakış içinde sen-at meselesine sevgi frekansından girerek türekmek isteyenlerdir.

Sen at meselesi içinde taklit biçimleri doğru bilgiyi buldurmaz.

Dogru enerjiyi buldurur.

Ama amaç tanrı olunca bu 2 yol içinde sonuç aynı mertebenin doğusu ve batısı olur.

2 side aynı amaçtır.

Amaçları ilerletme farklıdır.

Biri 1. basamak.

Biri 2.basamaktır.

Ama sonuç aynıdır.

Pişmanlık.

Bu noktada sen-at ve felsefeyi 2 ye ayırıyorum.

 

Ve en basit diliyle sevgiyi teorik olarak arayan ve sevgiyi hissiyatlarda arayan olarak başlık atıyorum.

 

HİSSİYAT (hükmetmeyen ) olay içinde hayalperest

 

. Toplum dogrudur yada yanlıştır yaşadıkları önemli olandır.

Tatminkarlıları önemlidir.

Zevk alma yolları önemlidir.Herkesin enerjisi bir biçimdir.

O anların içine girmek güzel olandır.Belki sen-attır.

BİLİNÇ-ALTI!!!

Hükmetmeyen bu yolda melankolik yapı içinde huzuru yakalama çalşır ancak bu gidişat onun toplum arasında deli adını almasını sağlar.

SONUÇ:Ruh sağlıgının yok olumu.Ve normal olma isteği.

 

 

 

 

 

TEORİK (hükmedemeyen 2) olay içinde gerçekçilik ((hükmedemeyenin bir örmeği))

NOT: bir diğer hükmedemeyene örnek:estetik bakış.kendini bir noktada tatmin ile bırakan.

 

Toplum bilinci yanlıştır.önemli olan bilgiye odaklanmaktır.

Sen –at denileninin bilgiye yönelik olmasıdır.(bir noktada epkitir..bir noktada meta-epiktir)

 

Sevginin temelini onun tanımını matematigini formülünü çıkartmak olarak odaklanılan.

İnsan davranışlarını çözmek.Neden ve sebeblerini çözümlemek.

İnsanın geçmişteki ve bugünki değişikliklerini soyut ve somut ça karşılaştıran.

(((((Örnek:Pi)))))

Ancak bu biçimde pinin değindiği ilerleşişi örnek verebilicem .Pi’nin çıkardığı sonca değil.

 

Bu ilerleyiş içinde İnanç kavramını çözen ve tüüüüm.Tatminkarlığını inanç ‘A bağlayan insanın çıkmazı.

-Keşke bilmeseydim.

 

İnanç gücü.Şeffaf sunulu dünyada tanrının yanılsamasıdır.

 

Bu inanç gücü.İnsanı ayaklarından dünya bağlayan ana kavramlardan biridir.

İnanç ve taklit bir arada yürüdüğü zaman…………………….(bunu bilmiyorum.Bir arada yürüyemicek kavramlar olarak görebilrim)

 

Neyse.

SONUÇ:Normal olma isteği.

 

TOPLUM

 

2 kesiminde aradıkları toplumun cevabını çoktan vermiş oldugu konulardır.

Ama yetersizlik onları bu yola atar.

Peki ilersi çaglardaki son nasıl gerçekelicek.

2007 nin tümden olan hazinesinin degerini bilmek gerekir.

Şanslıyız.

 

 

-&ESTETİK VE FELSEFE-&

 

Amaç nedir sorusu üzerine bir deneme.

Arda BAYKAL

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...