Jump to content

Yaşayan Bir Duayen ; Işıl Kasapoğlu


birunsatan

Önerilen Mesajlar

Yönetmen - Yönetici

SEMAVER KUMPANYA GENEL SANAT YöNETMENi Galatasaray Lisesi'ni bitirdi. Paris'te Sorbonne Ünivesitesi Tiyatro Bölümü'nde gördüğü eğitimi, 1981'de tamamladı. Paris Devlet Konservatuarı Pierre Vial atölyesinde çalıştı. 1978-83 yılları arasında Paris’te:

Patronun Ölümü Dario Fo

Benerci Kendini Niçin Öldürdü Nazım Hikmet

Pantagruel F.Rabelais

Ölü Canlar N.Gogol

oyunlarında,Mehmet Ulusoy / Theatre de Liberte ile birlikte çalıştı. 1983’ten başlayarakgerek kendi kurduğu Theatre a Venir’ degerekse ödenekliveya özel tiyatrolarda oyunlar yönetti…

 

1983Theatre a Venir’ i kurdu.

 

1984Bir Varmış Bir Yokmuş I.Kasapoğlu / Chaillot Devlet Tiyatrosu / Paris

 

1985Nasreddin Hoca I.Kasapoğlu / Teatre a Venir / Paris

 

1986Rock a Fils I.Kasapoğlu / Chaillot Devlet Tiyatrosu / Paris

Grimmoire de Grimm R.Soudee / Th. a Venir / Paris

Zaman Zaman İçinde I.Kasapoğlu / Theatre a Venir / Paris

 

1987İki efendinin Uşağı C.Goldoni / İstanbul Şehir Tiyatrosu

Kültür Bakanlığı En İyi Yönetmen Ödülü

 

1988Misafir B.Erenus / Th. a Venir / Paris

 

1989Benim Küçük ÜçkağıtçımS.Wenström - Zeynep Avcı /

Theatre a Venir / Paris

 

1990Kral Lear W.Shakespeare / İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları

Avni Dilligil En İyi Yönetmen Ödülü

 

1991Müfettiş N.Gogol / İstanbulBelediyesi Şehir Tiyatroları

Tiyatrocu G.Sururi / Gülriz Sururi Tiyatrosu

 

1992Abelard ve Heloise R.Duncan / Theatre de Cluny / Paris

Bir Tek Daha H.Pinter / Theatre Guichet Montparnasse / Paris

 

1993Barış Aristophanes / Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü

 

1994Macbeth W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu

Korku O.Asena / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu

Venedik Taciri W.Shakespeare / Trabzon Devlet Tiyatrosu

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü

 

1995Onikinci Gece W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu

Çöplük T.Nar / Tiyatro Stüdyosu

Kısasa Kısas W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü

 

1996Histeri T.Johnson / Tiyatro Stüdyosu

Abelard ve Heloise R.Duncan / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu

 

1997Gılgamış Z.Avcı / Ankara Devlet Tiyatrosu

AyıA.Cehov / Adana Devlet Tiyatrosu

Antigone Sophocles / Akademi İstanbul

 

1997İzmit Büyükşehir Belediye Tiyatrosu’nu kurdu

ve Genel Sanat Yönetmenliğini üstlendi.

 

1997-98Hamlet W. Shakespeare / İzmit Şehir Tiyatrosu

Alacaklılar A.Stringberg / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu

Evlen-meA.Çehov / İzmit Şehir Tiyatrosu

Şeytanlarj.Whiting / Akademi İstanbul

Cyrano de Bergerac EdmondRostand / İstanbul Devlet Tiyatrosu

 

1999Molly SBrian Friel / Aksanat Pr. Tiyatrosu

Bernarda Alba’nın EviF. Garcia Lorca / Akademi İstanbul

Kısa Oyunlar A. Çehov / Akademi İstanbul

Roberto ZuccoB. Marie Koltes / İzmit Şehir Tiyatrosu

 

2000III Richard W. Shakespeare / Ankara Devlet Tiyatrosu

Nasreddin Hoca I.Kasapoğlu / Semaver Kumpanya

Bin Varmış Hiç YokmuşI. Kasapoğlu / Akbank Çocuk Tiyatrosu

Sevilmek Bilge Karasu / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu

 

Afife Jale Tiyatro ÖdülleriEn İyi Yönetmen Ödülü

Tiyatronline Seyirci Ödülleri En İyi Yönetmen Ödülü

 

BildirimVaclav Havel / Akademi İstanbul

ŞapkaTuncer Cücenoğlu / İstanbul Devlet Tiyatrosu

Ayrılış Tom Kempinski / Oyun Atölyesi

 

2001M. KneppJorge Goldenberg / Aksanat

NeyzenTuncer Cücenoğlu / Tiyatro Kare

Bin Varmış Hiç Yokmuş Işıl Kasapoğlu / İzmit Şehir Tiyatrosu

Örnek SuçlarMax Aub / Akademi İstanbul

Efrasiyab’ın Hikayeleri İhsan Oktay Anar-Uyarlayan: Zeynep Avcı/İstanbul Devlet Tiyatrosu

 

2002Ben Anadolu Güngör Dilmen / Antalya Devlet Tiyatrosu

Tek Kişilik Şehir Behiç Ak / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu

Ermişler ya da Günahkarlar Anthony Horowitz / Oyun Atölyesi

Siyah Beyaz Dinleti / Zuhal Olcay / Oyun Atölyesi

Batı Rıhtımı Bernard Marie Koltes / Akademi İstanbul

Semaver Kumpanya / Çevre Tiyatrosu’nu Kurdu

Nasreddin HocaIşıl Kasapoğlu / Semaver Kumpanya

Onikinci GeceW. Shakespeare / Semaver Kumpanya

Kuşlar Meclisi Ferüdiddin-I Attar / Semaver Kumpanya

Memo’nun Önlenemez Yükselişi Zeynep Avcı/SemaverKumpanya

 

2003Cimri Moliere / Adana Devlet Tiyatrosu

Dido ve Eneas Henry Purcell - Barok Opera / Semaver Kumpanya

Cimri Moliere / Akbank Çocuk Tiyatrosu

Murtaza Orhan Kemal / Semaver Kumpanya

Kır Martin Crimp / İstanbul Devlet Tiyatrosu

Fernando Krapp Bana Bir Mektup Yazmış Tankred Dorst / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu

 

2004Kuru Gürültü William Shakespeare / Adana Devlet Tiyatrosu

Onikinci Gece W. Shakespeare / Trabzon Devlet Tiyatrosu

Çok Yaşa Komedi / İstanbul Devlet Tiyatrosu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Benim mesleğim başkalarına hikayeler anlatmak. Bu hikayeleri ille de anlatmalıyım. Anlatmadan yapamam. Birilerinin hikayelerini diğerlerine anlatırım. Bazen de kendi hikayelerimi, kendi kendime ya da başkalarına anlatırım. Bu hikayeleri insanların da bulunduğu ahşap bir sahne üzerinde bir takım eşyaların ve ışıkların ortasında anlatırım. Ahşap bir sahne olmasaydı, yerde, herhangi bir meydanda, bir sokak köşesinde, ya da bir balkondan, bir pencerenin arkasından anlatırdım. Yanımda insanlar olmasaydı, tahta parçalarıyla, kumaş parçalarıyla, kesilmiş kağıtla, tenekeyle, ya da dünyanın bana sunduğu herhangi bir şeyle anlatırdım. Şayet hiçbir şey olmasaydı, yüksek sesle konuşarak anlatırdım. Sesim olmasaydı, ellerimle, parmaklarımla konuşurdum. Ellerim, parmaklarım olmasaydı, vücudumun geri kalan bölümleriyle anlatırdım. Sessiz anlatırdım, kıpırdamadan anlatırdım, bir ramp ışığının önündeki ekrana bağlı ipleri çekerek anlatırdım. Ne yapar ne eder anlatırdım, çünkü benim için önemli olan bir şeyleri birilerine anlatmak, beni dinleyenlere. Bundan ötesinin hiçbir anlam ifade etmediğini anlamıyor musunuz? Anlamıyor musunuz ki içinizdeki şeyleri başkalarına anlatmak için seçilen yol sadece bir araç, sadece bir nesne, bir bahane. Bir de gelip bana tiyatrodan, sinemadan, daha birçok şeyden söz ediyorsunuz! Bir meydanın ortasında yerden yirmi metre yüksekte bir ipin üzerinde sandalyeye oturmuş bir adam bile orada, yukarıda, iskemlesiyle tek başına neler yapabileceğini anlatabilir. Var olduğunu, dengesini koruduğunu, düşebileceğini ama düşmediğini, korktuğunu ama korkusunu göstermediğini ve daha neler, neler anlatabilir. Bütün bunları anlamıyor musunuz? O zaman siz zaten hiçbir zaman, hiçbir şey anlamadınız. Ama, artık benim için önemli olan anlaşılmak değil. Beni dinleyin yeter."

 

isil26.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...