Jump to content

Golge Insan


biggang

Önerilen Mesajlar

Gnoxiste herkes foto manipülasyon uzmanı maşallah :) Çok belli diyorsanız bu işten anlamanız lazım anlıyorsanız manipülasyon'da yapılan hataları lütfen yazınız eğer bulamıyorsanız fake diyemezsiniz en fazla gerçekçi olmadığını söyleyebilirsiniz ona karışmam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tepkiniz ile alakalı sadece şu açıklamayı yapabilirim..Ben bu tür varlıkların fotoğraf ve video karelerine yansıyabileceğine inanmıyorum...Sanırım bu konuda düşünce ve görüşlerimde hür olma hakkına da sahibim....Bu sebeple fake olduğunu düşünüyorum,yine kendi adıma konuşuyorum...Ve kısa bir ekleme:Fotoğrafçı bir arkadaşım var ve bu tarz işlemlerin çok sıkça yapıldığını bizzat fotoğrafçı arkadaşımdan öğrendim;)Teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yansımaması gerekiyordu diye bir şey yok, öyle olsa fake hazırlarken o ışığı yansıtmazlardı boşuna adam niye uğraşsın:) olay o değil burada, bu başım ağrıyor diyen adama sende tümör var diyerek üstüne bir de tedavi belirlemeye benziyor. Adamlar bir resmin oynanmış olup olmadığını anayabilmek için yıllarca eğitim görüyorlar işin uzmanları oldukça iyi maaşlarla çalışıyorlar ama gnoxiste bütün konularda bir fake muhabbeti dönüyor ve herkes çok emin.

 

Bu tarz resimlerin çoğunun oynanma olduğunu biliyoruz, gerçekçi de gelmeyedebilir ama fake diyorsanız kanıtı ile birikte söyleyin inceleriz enazından kesin sonuca varırız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sahe veya orjinal fotağraf olduğuna dair yorum yapıcak kadar bilgim yok photoshopta

ama şunu söyleyebilirim istediklerinde görünebiliyorlar tabi böyle bi varlığı ilk defa görüyorum burda ama yinede cidden sahte diyenler bi açıklasınlar harbi merak ediyorum....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu uzun pozlamadan çok sabit kamera ile süperpoze çekime benziyor. Şöyle anlatayım: Boş bir yolun kenarına parketmiş, stop lambaları yanan bir pikap ve arkasında duran bir insan fotograflıyorsunuz. Bu fotografı obtüratörü (shutter) gerekenden çok daha kısa süre açık tutarak çekiyorsunuz. (Underexposure) Ardından kamerayı hareket ettirmeden, yol dolmaya başlayınca bir kare daha çekiyorsunuz. Eğer peliküllü kamera ise filmi sarmadan, süperpoze fotograf alıyor, dijitalse çektiğiniz iki kareyi sonradan photoshopta üstüste getiriyorsunuz. Sonuç: hayalet.

 

Bunu kanıtlamak için aynı teknikle birkaç poz çekebilirim, ama korkmak yok sonra! :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu uzun pozlamadan çok sabit kamera ile süperpoze çekime benziyor. Şöyle anlatayım: Boş bir yolun kenarına parketmiş, stop lambaları yanan bir pikap ve arkasında duran bir insan fotograflıyorsunuz. Bu fotografı obtüratörü (shutter) gerekenden çok daha kısa süre açık tutarak çekiyorsunuz. (Underexposure) Ardından kamerayı hareket ettirmeden, yol dolmaya başlayınca bir kare daha çekiyorsunuz. Eğer peliküllü kamera ise filmi sarmadan, süperpoze fotograf alıyor, dijitalse çektiğiniz iki kareyi sonradan photoshopta üstüste getiriyorsunuz. Sonuç: hayalet.

 

Bunu kanıtlamak için aynı teknikle birkaç poz çekebilirim, ama korkmak yok sonra! :D

 

scared gerekli acıklamayı yapmıs sanırım:)

tripod kullanak ve scarredin belirttigi teknikle cekimler yaparak bundan daha inandırıcı hayalet tarzı fotograflar cekebilirsiniz..

 

bu arada kinetixin belirtigi uzun pozlama yapılarakta bu tarz sonucları elde edebilirsniz ozellikle gece cekimlerinde ve ısıgın bol oldugu yerlerde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

bu arada kinetixin belirtigi uzun pozlama yapılarakta bu tarz sonucları elde edebilirsniz ozellikle gece cekimlerinde ve ısıgın bol oldugu yerlerde

 

Uzun pozlama tek başına kullanılırsa bu sonuç zor alınır. Bakalım: giden otomobillerin ışıkları uzamamış. Duran otomobil gayet net, ama adam değil. O zaman bu sonucu sağlamak için süperpoze çekim şart, çünkü eğer adamın poz vermeden önceki ve sonraki hallerini filme yansıtmayacaksak (kareye girişi 2 sn. çıkışı 2 sn ve poz verdiği süre 10-15 sn diyelim) o zaman makinenin obtüratörünün bu kadar zaman açık kalması gerekirdi, ve bu da fonda hareket halindeki otomobillerin çekimini imkansız kılardı.

 

Ha, "kafayı yedim, hepsini ayrı ayrı çektim, sonra birleştirdim, gölgenin hareketlerinin bir kısmını da photoshop'ta silip düzeltttim..."ler de mümkün ama bu kadar kolay yollar varken onunla uğraşılmaz, deli derler adama. :D

 

ruhlar böyle yürümezler, yerden yüksek giderler, bu tabi ki gerçek değil, foto da çıkmazlar tabi ki diğer yandan, böyle kıvrakta değillerdir, adam bizden daha canlı.

 

Ruhların neden ille de yerden yüksek gittiklerini açıklar mısın lütfen? Üstelik neden kıvrak olmasınlar? Nerelerden geliyor bu bilgiler? Gerçi Konstantinopolis düşerken Aya Sofya'ya kapanıp meleklerin cinsiyetini tartışan ruhban sınıfına benzedik ama olsun. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamam benim kastettigim karanlık bir oda ve tek bi kaynaktan cıkan kuvvetli ısıktı scar:) yani kucuk mekanlardı..bir cadde sokak ya da mezarlık degil..sadece ille superpoze yapılması gerekmez demek istemistim daha basit fotolar icin.."bu tarz sonuclar" lafım ise hayalet fotograflarıydı biraz genel konusup anlasılmadım sanırım kusura bakmayın o yuzden

tek basına dıs mekanda elbetteki ise yaramaz ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"bu tarz sonuclar"

 

...a iki örnek:

 

1- Vaktiyle mağaracılık yaparken yanımızda fotograf makinesi, tripod, kuvvetli bir flaş ve çeşitli renk filtreleri bulundururduk. Zifiri karanlık mağara bizim karpit lambalarımızla biraz aydınlanırken kompozisyona karar verirdik. Sonra da makineyi o kompozisyonu çekecek şekilde sabitlerdik. Perdeyi (obtüratör shutter) açık tutar ve mağaranın içinde çeşitli yerlere (bazen çeşitli renklerde) flaş çakardık. Bir anda aydınlanamayacak olan mağara, fotograflarımızda hepsi aynı film karesinin üstüne yansıyan birçok flaş ışığıyla belirirdi.

 

2- Beyaz/inox (yani paslanmaz çelik) eşya, yani buzdolabı, fırın, bulaşık makinesi vb fotografı çekerken kamera sabitlenir. Hazırlanan dekor aydınlatılır ve boş olarak çekilir. Ardından karanlıkta beyaz/inox eşyalar çalıştırılır ve LED'leri, örneğin fırın ve mikrodalgaların iç ışıkları karanlıkta çekilir. Sonra inox'un üzerindeki ışık yansımaları ayrı (ve alternatifli) olarak çekilir ve en sonunda aynı sabit kareye insanlar da girer ve insanlı fotograflar çekilir.

 

Sonraki aşama ise her çekimin güzel kısımlarını alıp photoshop'ta copy/paste yapmaktır. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...