Jump to content

Varlık Felsefesi ve Tanrı'nın Varlığı


MaaT

Önerilen Mesajlar

Varlık felsefesi içinde tartışılan konulardan biri de Tanrı'nın varlığına ilişkindir. Tarihsel süreçte ortaya birçok düşünce ortaya atılmıştır. Ama en genel anlamıyla düşünceler, Tanrı'nın varolup olmadığı ve varsa niteliklerinin ne olduğu sorusu etrafında döner. Ancak bu düşünce sistemlerinin de kendi içinde ayrıldığı kollar vardır. Şimdi tek tek bunları açıklayayım:

Teizm:Tanrı'nın varlığını kabul eden görüştür. Teistler tek tanrıya veya çok tanrıya inanabilirler. Teizm kendi içinde 'monoteizm' ve 'politeizm' olarak ikiye ayrılır. Monoteizm; birden çok tanrı olmadığını, tek tanrının olduğunu kabul eder. Politeizm ise birden çok tanrının olduğunu iddia eden görüştür. Monoteistlerin ve politeistlerin birleştikleri nokta Tanrı'nın olması, birleşmedikleri nokta ise Tanrı'nın sayıları ve nitelikleridir. Çünkü monoteizm tek tanrının egemen olduğunu söylerken, politeistlerde tanrıların belirlenmiş görevleri olabilir. Ancak teizmin daha farklı kolları da vardır.

 

Ateizm: Tanrı inancının reddidir. Yani teizmin karşıtıdır. Ateistler ne bir tanrıyı, ne de birden çok tanrıyı kabul ederler. Ateizmin din gibi bir sistemi yoktur. Bir yaşam tarzı veya ahlak dizgesi sunmaz. Kalıplar yoktur.

 

Agnostisizm:Tanrı'nın olup olmadığının bilinemez olduğunu ileri süren görüştür. Agnostikler Tanrı'nın olup olmadığının bilinmesi için yeterince kanıt olmadığını söylerler. Ancak bunlar da kendi aralarında ikiye ayrılırlar: ateist agnostikler ve teist agnostikler. Teist agnostikler Tanrı'nın bilinemez olduğunu söylerken, yine de Tanrı'ya inanmayı tercih ederler. Ateist agnostikler ise seçimlerini Tanrı'ya inanmamaktan yana kullanırlar. Bunların çeşitli nedenleri olabilir; ama bunlar doğrudan ateizm veya teizmle ilişkilendirilemezler

 

Deizm: Tanrı'nın olduğunu kabul etmekle birlikte, dinleri kabul etmez. Deistler Tanrı'nın evreni yarattığını kabul edip insanlara ve olaylara karışmadığını söylerler.

 

Panteizm:Varolan her şeyin Tanrı'nın bir parçası olduğunu savunur. Panteizm Tanrı'yı tekleştirmek veya çoklaştırmaktan çok tek tek parçaların Tanrı'yı oluşturduğunu söyler. Yani dinlerdeki klasik bakış açısının dışına çıkılır.

 

 

Bunların dışında da Tanrı'nın varolup olmadığına ve niteliğine ilişkin çeşitli düşünceler ortaya atılmıştır. Ancak birçoğu sınırlı bir şekilde yaşamını sürdürmüştür. Sizlerin de bu konulardaki görüşlerinizi almak isterim

Selametle...

 

...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ateizm ile söylediklerine açıklık getirirsen sevinirim çünkü bilindiği kadarı ile ateizmin ahlak dizgesi veya yaşam kural bulunmaz diye bir cümle çokta gerçek bir cümle değil. Ateistlerin belli bir yaşam tarzı ve bir ahlak mantığı vardır ama bunun din dışı olduğu kesindir. Ateistler, çoğunluklu olarak bilimsel kurallar ile hareket etttiklerinden ve dinin söylediği konulardaki çelişkilerden dolayı ateist olmuşlardır.

 

Agnostiklerde ise iki tür agnostik olduğu gibi bir cümleyi de açımlarsan sevinirim. Çünkü bildiğim kadarı ile agnostikler tanrı inancını redetmezler sadece tanrı diye bir kavramı şu an için doğru bulmazlar ki iki tür agnostik olduğu tezi muğlak kaldı. Umarım bunu açıklarsın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanrının var mı yok mu.. Evet üzerinde çok düşünülen soru.. Çeşitli fikirler öne atılmış , akımlar çıkmış , bir çok düşünce gelişmiş bu bağlamda.. Ama ne olmuş peki , ne değişmiş yani.. Bir çok insan var dünyada.. Kimi inanıyor kimi inanmıyor.. Ama hepimizde aynı havayı solumuyor muyuz ya da aynı şeyleri görmüyor muyuz.. Ne değiştirdi Tanrının varlığı ya da yokluğu.. Bu dünyaya dair hiçbir şey.. Öbür dünyaya dair çok şey.. Ama açıkçası gelecek ben istesemde istemesemde geleceği için beni hiç ilgilendirmiyor.. Bu yüzden bu dünyayla ilgileniyorum ve Tanrının varlığı da beni hiç alakadar etmiyor.. Hayatımı etkilemeyen birşey de zerre umrumda değil bu yüzden.. Ateistlik , deistlik vs. bunlar hep insanlara sınırlar koymuş.. Din en basitinden ülkenin gündeminin baş konuğu kaç gündür.. İnsanları kısıtlıyor.. Yani açıkçası tanrı olsa ne olur olmasa ne olur..

 

Ayrıca yazıda bazı çelişkiler var sen yazdıysan belirt yazmadıysan da bir zahmet alıntı olduğu yeri söyle..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir yaşam tarzı veya ahlak dizgesi sunmaz. Kalıplar yoktur=seninde söylediğin gibi,din dışı bir yaşam tarzları vardır.yani 'Ateizmin din gibi bir sistemi yoktur' dan sonra bu cümle (Bir yaşam tarzı veya ahlak dizgesi sunmaz. Kalıplar yoktur) geldiği için burada takılmamıştım...

 

Agnostikler nötrdür.Ellerinde yeterince delil olmadığı için,Tanrı'nın varlığının bilinemez olduğunu savunurlar.2'ye ayırdığımızda;Teist agnostikler,Tanrı'nın bilinmezliğine katılırlar,ancak (yukarıda da olduğu gibi;yine de)Tanrı'nın varlığını kabul etmeye daha yakındırlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ateizmin dini bir sistemi olmaması onun sistemli olmadığı sonucunu doğurmaz. Ateizm bilimin gelişmesi ile beraber doğan ve temeline materyalist düşünceyi koyan bir sistemdir. Din karşıtı olması onun kuralsız olduğu anlamına asla gelmez. Ateist düşünce de dinin cevap verdiği bütün soruların bilimsel bir açıklaması vardır ki bu bile tek başına ateizmin bir şeye dayandığını gösterir.

 

agnostizm ise, dünyayı yaratanın tanrı olarak adlandırılamayacağını ama bir enerjinin bu yaratımda rol aldığını savunurlar. Yani dini red ederken, bunu yerine ateizme sığınmazlar. Sadece dinin cevaplarını yetersiz bulurlar ki iki tür agnostik yoktur çünkü, tanrı inancı olursa ya da dini red ederse ya dindar ya da ateist olurlar.

 

Din bir düşünce sistemidir ve tanrı bu düşünce sisteminin temelinde bulunan bir dayanaktır. Daha çok maneviyata yönelmesi dinin bugüne kadar yaşamasını ve insanları etkilemesini sağlamıştır. Manevi olarak insanlarda ki boşlukları doldrması ile günümüze kadar gelmeyi başarmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanrı, insanın kaçabileceği tek yerdir.

 

 

Bu söylediğine yürekten katılıyorum Locked ve ekliyorum;

 

Her insanın inancı farklıdır ve islam dininde zorlama yoktur.Allah'ı ya da onların deyişiyle Tanrı'yı reddedenler hakkında sadec üzüldüğümü dile getirebilirim tabiki bu da benim kişisel inancımdan kaynaklanıyor yine...Aslında söylenecek pek fazla birşey yok çünkü herkes seçim yapmakta özgürdür tek dileğim Allah sizleri cehennem azabından korusun ve doğru yolu göstersin.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Antimaske ve boynuzsuzgeyikler inançlarınızı yargılamıyorum düşüncelerinizede saygılıyım sizin kafanızdaki tanrı porfiline kimse birşey diyemez saygı duyarım fakat bu forumda yaşları küçük üyelerde var gerekli açıklamalar yapılır ama bu tip yorumlar inançları zedeleyebilir yanlış yönlendirebilir ne o tür inancın ne başka tür inancın böyle bir dille ifade edilmesini doğru bulmuyorum

 

Üstün güçlü kaderi kontrol eden,herşeyi yaratan birşey arıyorsanız bu evrenin ta kendisidir tanrı diye ümitlenmeyin...

 

şayet yukarıda yazdığın şey kendi düşüncendir ama yanlış anlaşılabilir yanlış anlayan olabilir bence dikkatli olmak lazım özellikle din ve inanç konuları konuşulurken

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten bu form +18 olmalı ayrıca laik ve demokratik bir ülkede herkez fikirlerini açıkça söyleyebilkir yukarıda yazdığım da formu alevlendirmek a bak senin söylediğine göre tanrıyı şu kalıba sokuyor ve şu felsefi akımın takipçisisin cevabını almaktı fakat böyle bir tepki gördüm.eğer çabuk etkilenen karakteri oturmamış kişiler varsa okumasın zaten her bulduğunu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

metafiziğin en çok sevdiğim yanı bilinmezliğin inkar götürmez bir ispata sahip olması sanırım..ontolojiden tanrının varlığına/yokluğuna geçerken metafizik sınırlarda dolanıldığının farkındasınızdır umarım..ve hep dediğim gibi herkes felsefe yapmasın ya..hele de programlı bir zihinle felsefe yapmaya kalkıp komik duruma düşmesin(bu benim genel olarak felsefeye bakışıma ait bir cümledir..polemik arayışına gerek yok)ezber 3-5 tanımlama ile budur diyip kavramları ayrıştırmadan o kavramı kullanan farklı kişilerin kavramı hangi anlamda kullandığını netleştirmeden kategorizasyon meyilli algımızla felsefeyi de dini de anlamanın imkanı yok..en net ayrım konuya ait ,bir felsefe önermesi ile inanç esaslı bir önermenin eşdeğer görülüp aynı yargı sürecinden geçirilmelerindeki hatanın barizliğine rağmen görülememesi sanırım.."eşölçülmezlik" diye bir kavramı görmezden gelmenin kime ne faydası var ki ?ilk okulda öğretilir..elmalarla armutları toplayamazsınız..bu kadar basitken olay,çetrefilleştirmenin anlamı yok.ve bu konuda iki farklı bakışın farkında olmadığı bir diğer nokta hepimizin bir diğerimizin kontrol grubu olma ihtimali,mutlak bir gerçeklik varsa bu konuda..bilmem anlatabildim mi ? )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

felsefe durağı olmayan bir yolculuk, insanın evrene bakış açısını genişleten bir ölçüt sayılırken dinin belli kurallara sahip olunduğu ve ona inançla sadık kalınması gerektiği gerçeği vardır. dinine bağlı insanlar kalıplaşmış bilgilerin ötesine geçemeyen dar fikirli insanlar olarak, hatta yobaz olarak nitelendirilir çoğu kişiye göre. bu nitelendirme çoğu inanan insanlar için geçerli olabilir fakat inanan insanın felsefe yapamayacağı anlamına gelmez. onlar felsefeyi öğrenir, düşünebilir, evreni farklı bakış açılarıyla algılayabilir. fakat felsefenin herhangi bir konusunu hayatının kriteri olarak belirlemezler. felsefenin herhangi bir konusu üzerinde düşünüp insanın kendi aradığı soruların cevabına yaklaştığı yerde duraklayıp bu benim hayat felsefemdir demesi kadar basit bir yargı yoktur. bilinemezliğin bilinirliği de bilinemez. felsefeyle uğraşmak hayatın bir parçası olabilir fakat felsefenin bir konusunu hayatın parçası yapmak yanlıştır, işte bu yobazlıktır. herkes kendi içindeki sorularla ve felsefeye olan yaklaşımıyla farklıdır ve kesinlikle polemik gereksizdir. insanın kendi yargılarını başkasına aşılamaya çalışması da gereksizdir. doğru olan şey, insanların kendilerine özgü bu düşüncesini kavrayabilmek, bunun üzerinde düşünebilmektir. felsefenin özü de budur. farklı birçok yargıya da bu şekilde yaklaşmak gerekir. herkesin de felsefe yapmaya hakkı var olup bunu kısıtlamak saçmadır, qülünçtür :) halka açık bir forumda fikirlerin belirtilmesi kadar doğal bir olguya bu şekilde tepki verilmesi şaşırtıcıdır, ilginçtir. bu forumda fikirlerin ortaya konması ve bunlar hakkında düşünülmesi engellense bile bu felsefe yapan kişi için kendi çapında felsefe yapamayacağı anlamına gelmez, özgürdür. ses senin, söz senin, o var, imzasını atsa ne, atmasa ne :)

[fikirlere saygı gösterilmesini arz ediyorum. polemiğe gerek yok deyip de polemik yaratmanın manasını gülünç buluyorum. benim de düşüncelere saygım var, felsefenin bir konusunu hayat felsefesi durumuna getirmiş kişilere de saygım var, onları da anlamaya çalışırım, bakış açımı genişletmeye çalışırım fakat bu konudaki görüşlerimi de belirttim. ]

 

sayqısevqi... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben O Kutsi nefesin üflediği kamışım..

Ses O'nun,ben imzamı atmışım atmamışım.. güzel bir söz değil mi :) allah insanı yaratmış evvelinde, insan yaratıcısını bilse ne olur bilmese ne olur... gerçek değişmez, eden kendine eder :)

 

 

Kim görmüş o cenneti cehennemi?

Kim gitmişte getirmiş haberini

Kimsenin bilmediği bir dünya

Özlenmeye korkulmaya değer mi?

 

Bu daha güzel bi söz değil mi?:clapping:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

korkak olmamalı insan

insan doğası gereği özgür mü?

yoksa inancı gereği kısıtlı mı dicem tepki alacağım belkide

bi insan korktuğu için bir varlığa bir nesneye yada inandığı şey herne ise itaat ediyorsa ibadet ediyorsa çıkar için yapıyorsa yaptıklarını...

neden insanlar en çok korktukları anlarda Allah'ı anarlar

şimdi ben inanıyorum yada inanmıyorum var yada yok var diye kalkıp yaptıklarımı değiştirirsem sırf cehennem varsa gitmemek için bişeyler yaparsam bir anlamı kalır mı?

yardıma ihtiyacı olan birisini gördüğümde yardm ederim ama sevap olsun diye değil bana geri dönüşümü olsun diye değil yalakalık olsun diye değil kendime saygımdan karşımdakine saygımdan..

Allah varsada ben buyum yoksada ben buyum cehenneme gideceksemde ben buyum gitmeyeceksemde..

peki şimdi ben nereye gideceğim tabi varsa

ben iyi bir insanım diyelim hiçbir kötülük yapmadım cennet varsa en çok hakedenlerden birisiyim diyelim (öyle olduğumdan söylemiyorum tabi cehennemi hakedenlerdenimdir varsa..) böyle bir insan olsa sadece inanmadı diye cehenneme mi gidecek ! adalet nerde kaldı !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

korkak olmamalı insan

insan doğası gereği özgür mü?

yoksa inancı gereği kısıtlı mı dicem tepki alacağım belkide

bi insan korktuğu için bir varlığa bir nesneye yada inandığı şey herne ise itaat ediyorsa ibadet ediyorsa çıkar için yapıyorsa yaptıklarını...

neden insanlar en çok korktukları anlarda Allah'ı anarlar

şimdi ben inanıyorum yada inanmıyorum var yada yok var diye kalkıp yaptıklarımı değiştirirsem sırf cehennem varsa gitmemek için bişeyler yaparsam bir anlamı kalır mı?

yardıma ihtiyacı olan birisini gördüğümde yardm ederim ama sevap olsun diye değil bana geri dönüşümü olsun diye değil yalakalık olsun diye değil kendime saygımdan karşımdakine saygımdan..

Allah varsada ben buyum yoksada ben buyum cehenneme gideceksemde ben buyum gitmeyeceksemde..

peki şimdi ben nereye gideceğim tabi varsa

ben iyi bir insanım diyelim hiçbir kötülük yapmadım cennet varsa en çok hakedenlerden birisiyim diyelim (öyle olduğumdan söylemiyorum tabi cehennemi hakedenlerdenimdir varsa..) böyle bir insan olsa sadece inanmadı diye cehenneme mi gidecek ! adalet nerde kaldı !

 

Ebedi huzur mu? koca bir yalanmı? konu başlığında seninkine çok benzer bi yazı yazmıştım bende.Aldığım cevapta şaşırtıcıydı cennete gitmek gibi bi derdim var anlaşıldı ve cehenmemi kabul ettiğim.Bi süpriz olurda öteki dünya var olursa,(olmazda) bizim gibi düşünenleri bi adaletsizlik bekliyor demektir.İtiraz hakkımızda yok sanırım, hani anayasa makkemesi, olmadı yargıtay, daha olmadı avrupa insan hakları mahkemesi falanda olmaz :no:Yanacaz cehennemde :),

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle dini iyi anlamalı ve iyi yorumlamalı diye düşünüyorum. allaha ibadet eden bir kişi kısıtlanmış sayılmaz, ahirette sonsuz güzelliklerin orda onun için beklediğine inanır. allaha korkularından dolayı iman etmeye çalışan kişi samimi olmaz, kalpten tam iman sağlayamaz. dolayısıyla da cenneti hak etmez :) ama ne kadar dürüst bir insan olursan ol islamın ilk şartı imandır. allaha inanmıyorsan cehennemliksin demektir. kalpten iman edip de gereğini tam olarak yapmayanların ise belli bir cezadan sonra cennete kavuşacağına inanılır. islamda öz olan, bu dünyada allahın kulu olduğunu bilmek, ona iman etmektir. bunlar zaten bildiğinizi düşündüğüm olgular. didiklemeye gerek yok. fakat allah varsa da yoksa da ben buyum diyen bir kişi, 'allah varsa' varsayımını dikkate alamamıştır. sen 'bu'sun. ben ya da o kimse değiştiremez. allah yoktur diye kalıplaşmış bir fikri savunursan, allahın kutsal kitabındaki emirler de seni değiştiremez. gerçekleri anlatmaya gerek yok. iman eden insanların neye inancı olduğunu biliyorsun. sen beni değiştiremezsin, ben de seni. fikir aşılamaktan nefret eden bi kişiliğim var. fakat düşüncelerin üzerinde yoğunlaşmak bana farklı bi zevk veriyor, farklı fikirleri benimsemeyi seviyorum. ama inancımdan vazgeçemem. vazgeç diyen de yok biliyorum :) sen de bu şekilde davranıyorsun, eksiklerin var. islamın tek eksiği allahın ben burdayım diyemeyişi. ama farklı bakış açıları edinmek istiyorsan islam hakkında da en az felsefe konularında da olduğu kadar bilgi sahibi olmalısın. çok klasik bir söz bu, ama söylemek istiyorum. hatırlatmak istiyorum. herşey tesadüften mi oluştu? felsefenin hangi dalı bunun bir tesadüf olmadığını kesin yargılarla örtebilir ki? sizi doğruya çağırıyorum, sizi imana davet ediyorum gibi çağrılarda bulunmayacağım fakat görüşlerim hakkında sizlerin de yoğunlaşmasını isterim. allah yoktur, ben buyum diyerek doğrular ne ölçüde inkar edilebilir ki.. tekrar tekrar söylüyorum, ses senin, söz senin.. o imzasını atsa ne atmasa ne..

sevqisayqı :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ama ne kadar dürüst bir insan olursan ol islamın ilk şartı imandır. allaha inanmıyorsan cehennemliksin demektir.

baskıcı yönetime döndü buda :D

peki ben mi seçtim doğmayı?

hristiyan olarak dünyaya gelecek olan bebek mi seçti orda dünyaya gelmeyi

adalet kavramı nerde kaldı?

sen islam ülkesinde doğuyosun müslüman oluyosun imana geliyosun o hristiyanlığın geçerli olduğu bir ülkede doğuyo hristiyan oluyo

şimdi diceksin ki bu bir sınav doğru yolu bulması için hristiyanda doğsa islam ı bulmalı

peki eşitlik kavramı nerde kaldı

sen koşunun sonuna yaklaşmış bir halde doğmuşssun o baştan kaybetmiş bi şekilde

ne kadar dürüst ne kadar iyi olursan ol cehennemliksin var mı böyle bir saçmalık

egoistlik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle dini iyi anlamalı ve iyi yorumlamalı diye düşünüyorum. allaha ibadet eden bir kişi kısıtlanmış sayılmaz, ahirette sonsuz güzelliklerin orda onun için beklediğine inanır. allaha korkularından dolayı iman etmeye çalışan kişi samimi olmaz, kalpten tam iman sağlayamaz. dolayısıyla da cenneti hak etmez :) ama ne kadar dürüst bir insan olursan ol islamın ilk şartı imandır. allaha inanmıyorsan cehennemliksin demektir. kalpten iman edip de gereğini tam olarak yapmayanların ise belli bir cezadan sonra cennete kavuşacağına inanılır. islamda öz olan, bu dünyada allahın kulu olduğunu bilmek, ona iman etmektir. bunlar zaten bildiğinizi düşündüğüm olgular. didiklemeye gerek yok. fakat allah varsa da yoksa da ben buyum diyen bir kişi, 'allah varsa' varsayımını dikkate alamamıştır. sen 'bu'sun. ben ya da o kimse değiştiremez. allah yoktur diye kalıplaşmış bir fikri savunursan, kutsal kitaptaki emirler de seni değiştiremez. gerçekleri anlatmaya gerek yok. iman eden insanların neye inancı olduğunu biliyorsun. sen beni değiştiremezsin, ben de seni. fikir aşılamaktan nefret eden bi kişiliğim var. fakat düşüncelerin üzerinde yoğunlaşmak bana farklı bi zevk veriyor, farklı fikirleri benimsemeyi seviyorum. felsefeye düşkünlüğüm sonucunda da inancımdan vazgeçecek değilim. çünkü doğadaki tüm olaylar tüm felsefeye nazaran kuranda daha mantıksal bi şekilde açıklanmış. allah yoktur, cennet yoktur, cehennem yoktur. insanın sonu, çeşitli felsefe konularına göre de değişir. apeirona mı gideriz, atomlardan tekrar maddeye mi dönüşürüz, ateş-su-toprak-hava dörtlüsüne mi ulaşırız... ortak tek noktamız var, hangi fikri savunursa savunsun, öldükten sonra kimse ne olacağını bilmiyor. islamda en azından belli bir inanç yoluyla cennet veya cehennem benimsetilmeye çalışılıyor. eğer cennet yoksa ve dünyada inanan bir kişi hayatı boyunca boşa ibadet etmişse, ibadet etmeyen bir insanın geçici ve sahte yaşamına nazaran ne eksiği oluyor. şu veya bu fikir savunulsun, 80 -90 yıllık yaşamda yaptıklarımızın sonucunda elimize ne geçicek? inancı olan insanlar bu çaresizlikten kurtuluyor, allaha ibadet edip bu kısa ömrünün sonunda büyük bir ödül umuduyla yaşıyor :) allah yok diyen bir kişinin mantıksal anlamda çözebilmesi gereken çok eksiklikleri vardır. islamın tek eksiği allahın ben burdayım diyemeyişi. ama farklı bakış açıları edinmek istiyorsan islam hakkında da en az felsefe konularında da olduğu kadar bilgi sahibi olmalısın. çok klasik bir söz bu, ama söylemek istiyorum. hatırlatmak istiyorum. herşey tesadüften mi oluştu? felsefenin hangi dalı bunun bir tesadüf olmadığını kesin yargılarla örtebilir ki? sizi doğruya çağırıyorum, sizi imana davet ediyorum gibi yargılarda bulunmayacağım fakat görüşlerim hakkında sizlerin de yoğunlaşmasını isterim. allah yoktur, ben buyum diyerek doğrular -veya inananların doğru sandığı şeyler- ne ölçüde inkar edilebilir ki.. tekrar tekrar söylüyorum, ses senin, söz senin.. o imzasını atsa ne atmasa ne..

--------------------

sayfada hata oldu tekrar gönderdim affınıza.

--------------------

hristiyanlar da bir tanrıyainanarak hayatlarına anlam verebiliyorlar. benim üstünde durduğum konu allaha inanıp inanmamak değil, tanrı yoktur, allah yoktur diyebilecek kadar basitleşebilmek :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tanrı yoktur demek, evrendeki herşeyin tesadüfen ortaya çıktığını ileri sürmektir veya çaresiz bir şekilde bir bilimselliğe bağlama çabalarıdır. ama tanrı yoktur diyen kişilere göre de tanrı vardır demek, evrendeki yaratılan herşeyin yaratıcısı tanrıdır diyip basite kaçmak olarak algılanıyor. tanrı vardır demek basitlikse evrendeki tüm maddeler neden var? felsefenin temel konusunu soruyorum size, neden hiçlik yerine bir varlık?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...