Jump to content

Gush Emunim; Kabalacilarin Siyasi Organi


MALCOLMX

Önerilen Mesajlar

http://www.mercek.org/MOC/ADMIN/editor_2/images/kabala.jpg

 

"Israil'de kimse Gush Emunim'in beyanatlarini hafife alamaz." - Noam Chomsky, Kader Üçgeni, s. 200

 

1967 yilinin Mayis ayinda, Israil'in bagimsizlik gününün hemen öncesinde, Kudüs'teki Merkaz Harav adli "yeshiva"da (bir tür tekke) önemli bir toplanti yapildi. Yeshiva'nin ruhani lideri olan Haham Zvi Yehuda Hacohen Kook, dini ritüellerin uygulanmasinin ardindan, adeti oldugu üzere uzun bir konusma yapti. Ancak bu konusma, daha öncekilerden daha farkliydi: Haham Zvi Yehuda Hacohen Kook, sesini geleneksel tonundan çok daha fazla yükselterek, tarihi Eretz Israel topraklarinin bölünemez oldugunu, oysa su anda bu topraklarin bir bölümünün "goyim"in (yahudi-olmayanlar) eline birakildigini söyledi. Ardindan de ekledi; "yahudiler mutlaka ve mutlaka Nablus ve Hebron'a döneceklerdir." (Nablus ve Hebron: Bati Seria'da yer alan ve yahudilerce kutsal sayilan sehirler). Haham'in ögrencilerine son söyledigi söz, mevcut durumun kabul edilemez oldugunu ve çok yakinda Eretz Israel topraklarinin birlestirilecegi seklindeydi.

Haham Zvi Yehuda Hacohen Kook, bu konusmayi yaptiktan bir gün sonra, Alti Gün Savasi'yla noktalanacak olan Arap-Israil krizi basladi. Üç hafta sonra ise, Alti Gün Savasi bitmis ve Kudüs, Hebron, Nablus ve daha bir çok "kutsal" yöre Israil isgali altina girmisti. Zvi Yehuda Hacohen Kook'un ögrencileri, Zahal'in (Israil ordusu) 19 yüzyil sonra yeniden ele geçirdigi Kudüs'teki Aglama Duvari'nda ilahiler söylerken, liderlerinin kehanetinin ne denli dogru oldugunu düsünüyorlardi. Az sonra Zvi Yehuda Hacohen Kook, Israil ordusu komutanlarinca kendisine yollanan askeri bir jeep ile birlikte Aglama Duvari'na geldi. Kendisini karsilayan asker ve komutanlara "el verdikten" sonra da söyle dedi: "Biz Israilogullari olarak tüm dünyaya ilan ediyoruz ki, su anda Kutsalligin yardimi ile kutsal sehrimize dönmüs bulunuyoruz. Buradan asla çikmayacagiz."

 

http://www.harunyahya.org/kitap/kabalavemasonluk/res/KABALA_F.jpg

 

Israilli yazar Ehud Sprinzak, The Ascendance of Israel's Radical Right (Israil Radikal Sagi'nin Yükselisi) adli kitabinda üstte aktardigimiz olaylari anlattiktan sonra söyle der: "Israil'in Alti Gün Savasi'nda elde ettigi çarpici galibiyet, Israillilerin kendileri dahil tüm dünyayi sasirtmistir. Sasirmayan, çünkü zaten böyle bir olayi bekleyen tek bir grup vardir: Haham Zvi Yehuda Hacohen Kook'un ögrencileri." 33

Ehud Sprinzak, kitabi boyunca Haham Zvi Yehuda Hacohen Kook'tan ve onun babasi olan Haham Abraham Yitzhak Hacohen Kook'tan sik sik söz eder. Çünkü bu iki haham, Israil'in en güçlü radikal dinci örgütü olan Gush Emunim'in ("Müminler Birligi") ruhani liderleridir. Baba ve ogul Kook'larin getirdikleri yorumlar, yaptiklari kehanetler Gush Emunim'in temel düsüncesini olusturur.

Sprinzak, öncelikle baba Haham Kook'tan söz eder. 1865-1935 yillari arasinda yasayan Abraham Kook, 20. yüzyildaki en önemli yahudi dini düsünürlerinden biridir. Hahamin en büyük özelligi, 20. yüzyilin basinda Siyonist hareketi benimsemeyen bazi gelenekçi hahamlara karsi çikmasi ve harekete büyük destek vermesiydi.34

"Dindar Siyonistler"in basini çeken Abraham Kook, Siyasi Siyonizm'in Atchalta D'Geula (Mesihi Kurtulusun Baslangici) ya da B'Ikvata D'Meshicha (Mesih'in Ayak Sesleri) oldugunu söylemisti. Kook'a göre, 1917'de yayinlanan ve Siyonizm'e resmi Ingiliz destegi sayilan Balfour Deklarasyonu, Filistin'e yapilan yahudi göçleri ve büyük devletlerin Siyonistlere verdigi destek; tüm bunlar Mesih'in gelisinin yakin oldugunu gösteren alametlerdi. Israilogullari Mesihi dönemde yasiyorlardi ve yüzyillardir beklenenler yakinda gerçege dönüsecekti.

Acaba Abraham Kook, Siyasi Siyonizm'e karsi neden böyle bir bakis açisi gelistirmisti? Çogu tutucu haham, Siyonistleri dinsiz birer hayalperest olarak görürken, Kook neden ve nasil onlari Mesih'in alameti olarak degerlendirmisti? Sprinzak, bu sorunun cevabini söyle veriyor:

Kook'un Siyonizmi bu sekilde yorumlamasinin en önemli nedeni, konuya mistik boyuttan ve Kabala yöntemiyle yaklasmis olmasidir. Çünkü bu yönteme göre, gizli olan, görünür olandan daha büyük ve önemlidir. Bu su demektir: Mesih dönüsü gerçeklesecekse, bu, bu olayin yeterince bilincinde olmayanlarin eliyle de gerçeklesebilir.

 

http://www.hermetics.org/images/72isim.JPG

 

Tarihsel Mesihi misyon, seküler ama milliyetçi kisiler tarafindan da, ne yaptiklarini tam olarak bilmeseler de, yerine getirilebilir... Kook'un gelistirdigi bu kuram, ilerde Gush Emunim'e de Israil'deki seküler kesimlerle isbirligi yapmak için iyi bir referans verecektir.35

Kisacasi, Kook'un Siyonizm'i desteklemesinin ardinda, 4. bölümde degindigimiz Kabalaci yorum yatmaktadir. Bu yoruma göre en büyük hedef, Mesih'in gelmesi ve dolayisiyla yahudi egemenliginin dünyaya kabul ettirilmesidir. Israilogullarinin dindar olup-olmamalari önemli degildir. Kabalacilar'in yahudi toplumundan tek istedikleri sey, Mesih'in gelisinin, yani yahudi egemenliginin sartlarinin hazirlanmasidir. Bu, irk bilinci yüksek yahudiler için, dindar olmasalar da, rahatlikla getirilecek bir görevdir.

Abraham Kook'un doktrinlerini kendisine temel olarak kabul eden Gush Emunim adli siyasi örgüt, iste bu yüzden Israil'de büyük bir güçtür. Neredeyse tümü, Abraham Kook'un oglu olan Zvi Yehuda Hacohen Kook'un Merkaz Harav adli "yeshiva"sinda Kabalistik egitiminden geçmis olan Gush liderleri, toplumun laik kesimleriyle ve onlarin siyasi temsilcileriyle çok iyi iliski kurmaktadirlar. Bu sayede, nüfusunun en fazla % 10'u "koyu dindar" olan Israil'de, koyu dindar bir güç olan Gush Emunim, büyük bir destege ve politik güce sahiptir. Gush'un laik kesimlerle olan "ittifak"ina birazdan daha ayrintili olarak deginecegiz.

Abraham Kook'un siyasi olaylari kehanetlere göre yorumlama-ve belki de yönlendirme-seklindeki Kabalaci yöntemi, Gush Emunim'in de temel doktrinini olusturur. Ehud Sprinzak, bu konuda sunlari söylüyor:

Abraham Kook'un tarihi konseptleri, Gush Emunim'in güncel olaylari yorumlama yöntemine de temel olusturur. Buna göre, Yahuda ve Samiriye'nin fethine ve Kudüs'ün birlestirilmesine neden olan Alti Gün Savasi, olaylarin kendi gelisimi içinde gerçeklesen bir olgu degil, tam tersine Siyasi Siyonizm'le birlikte baslamis olan Mesihi dönem içinde büyük bir ileri adimdir. Gush Emunim'in kendi ideolojisine olan büyük güveni, olaylarin Abraham Kook'un tarihi okuma biçimini dogrulamis olmasindan kaynaklanir. 1935'te ölen Kook'un tüm öngörüleri gerçeklesmistir: 1948'de Israil Devletinin kurulmasi, dünyanin dört bir yanindan sürgünlerin (diaspora yahudilerinin) toplanmasi, çölün yesertilmesi ve büyük Alti Gün Savasi zaferi... Böylece, her iki Haham Kook'un da, baba ve ogul, ilahi bir kehanet yetenegine sahip olduklari inanci olusmustur. Durum böyleyse, bu iki hahamin vaadettigi son büyük asamadan, yani tam kurtulustan (Mesih'in gelisi) kuskulanmak için bir neden yoktur.36

Bu durum, 500 yildir Kabalacilar tarafindan yönetilen Mesih Plani'nin, çagdas Israil'de de Gush Emunim tarafindan yönetildigini göstermektedir. 1970'lerin hemen basinda kurulan Gush, Bati Seria'da yahudi yerlesim birimleri kurulmasinin liderligini yapmis ve kisa süre içinde de Israil'deki diger partiler ve daha da önemlisi, devlet aygiti üzerinde büyük bir etki elde etmistir. Bu etki, uzun vadede tek bir hedefe yöneliktir: Mesih Plani'nin amacina ulastirilmasi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...