Jump to content

Dorothy Louise Eady : Reenkarne Mısır Rahibesi


PatavatsiZ

Önerilen Mesajlar

spacer.png

 

Dorothy Eady: Omm Sety ( 1904 - 1981 )

Dorothy 1904'te İngiltere'nin Güney Londra'lı varlıklı bir ailede dünyaya geldi. Hayatı, merdivenlerden düştüğü kader gününe kadar başkasınınkine çok benziyordu. Garip bir şekilde, ailesi ve hatta aile doktoru onun öldüğünü ilan etti. Sadece doktor onu kontrol etmek için bir hemşire ile döndüğünde, küçük kızın çok canlı ve iyi olduğunu keşfetti.

Kısa süre sonra, Dorothy masaların altına ve mobilyaların arkasına saklandı. Garip davranışı orada durmadı. Kazadan önceki küçük kıza geri dönmek yerine, eylemleri daha da tuhaflaştı.

Ailesi, eve götürülme talepleriyle şaşırttı. Başka bir durumda, ailesi onu Londra'daki British Museum'u ziyaret etmeye götürdüğünde, Dorothy'nin Mısır Galerileri'ne girdiklerinde davranışları daha da tuhaflaştı. Eski Mısır Mumyaları arasında, tüm Mısır tanrılarının ve tanrıçalarının heykelleri vardı.

Belli bir sebep olmadan, Dorothy onlara doğru koştu ve heykellerin ayaklarını öpmeye başladı.

Sonra ailesinin dehşetine garip ve yaşlı gelen bir sesle bağırmaya başladı. ağzından çıkan sözler onları şaşırttı.

Dorothy, 'halkımla birlikte' kalmak istediğini belirtti.

 

Ayrı bir zamanda, Dorothy'ye, Set I tarafından yaptırılan tapınağın bir fotoğrafı gösterildi. Hemen babasına tapınağın gerçek evi olduğunu, yaşlandıkça asla kaybetmediği bir mahkumiyet olduğunu söyledi.

Daha sonra Seti'yi tanıdığını ve nazik bir adam olduğunu iddia etmeye devam etti. Onun inançları arttıkça, Dorothy British Museum'da hiyeroglif okumayı öğrenmeye başladı.

Sembolleri kolayca öğrenebilmesi için öğretmenine hayran kaldı.

Dorothy ona aslında yeni bir dil öğrenmediğini, unuttuğu eski dili değiştirdiğini söyledi.

Davranışı sadece ailesini etkilemedi. Omm Sety'nin reenkarnasyonu olduğu konusundaki ısrarının, kendisinin ve ailesinin utanmasına neden olduğu birçok zaman vardı.

 

Pazar Okulu öğretmeni, istediği gibi, Dorothy'nin ebeveynlerinden, diğer çocukları üzdüğü için onu sınıftan uzak tutmasını istedi.

Bir keresinde Dorothy, Hristiyanlığı “eski Mısırlı” ile karşılaştırmıştır . Heathen bu anlamda putperest veya dünya anlamına geliyordu.

Daha sonra, Mısırlıları hedef alan aşağılayıcı isimleri, “Mısırlıları küfretmek için lanet” gibi ilahileri söylemeyi reddetti .

Katolik Kilisesi tarafından yapılan Kütle'ye düzenli ziyaretleri sona ermiştir çünkü buna 'Eski Din'i sevme' olarak atıfta bulunmuştur.

Birinci Dünya Savaşı sırasında yapılan bir bomba saldırısından sonra, Dorothy Sussex'deki büyükannesiyle birlikte yaşamaya başladı.

Burada Eski Mısır çalışmalarına devam etti. Büyüdükçe, arkeolojik alanlara hayran kaldı ve Mısır Antikaları toplamaya başladı.

Dorothy, Plymouth Sanat Okulu'nda çalıştıktan sonra Portsmouth'da yaşıyordu, drama ve şarkı söyleme gibi çeşitli Mısır rollerinde yer aldı. Bir zamanlar İsis rolünü üstlenmişti ve ölümünde Osiris'e laminasyon söylemiş.

Dorothy, 27 yaşındayken Mısır dergisinde Londra'da çalışmaya başladı. Burada Mısır siyasetini ve bağımsızlığını destekleyen yazılar yazdı.

Bu sırada Mısırlı bir öğrenci olan kocası Eman Abdel Meguid ile tanıştı.

1931'de Dorothy Mısır'a taşındı ve geldiğinde yere çöktü ve öptü. Sonra kalmak için eve geldiğini açıkladı.

Eman ile bir oğlu olmaya devam etti ve şaşırtıcı bir şekilde değil, Sety adını verdi. Bu yüzden kendisine verilen isim. Omm Sety veya Sety'nin annesi.

Bentreshyt Aka Dorothy Eady'nın Önceki Enkarnasyonu

Dorothy, Hor-Ra adında bir ruhu ziyaret ettiğini bildirdi. Ona ilk yaşamının hikayesini veya önceki enkarnasyonunu anlattı.

Açıkça o Bentreshyt denmişti. Bentreshyt mütevazi bir kökene sahipti. Annesi bir sebze satıcısıydı ve babası bir askerdi. Bu, Seti'nin zamanıydı (1290BC-1279BC)

Üç yaşındayken annesi öldü ve Kom El Sultan Tapınağı'na yerleştirildi.

Orada bir rahibe oldu.

On iki yaşındayken 'Consecrated Virgin' olma yeminini aldı.

Sonraki birkaç yıl boyunca, Bentreshyt tanrılar hakkında çeşitli oyunlarda rol aldı. Bir gün Seti onu ziyaret etti ve sevgili oldular.

Hamile kaldığında Yüksek Rahibe söyledi ve dehşetine yeminini kırmanın ölüm cezası olduğu söylendi.

Bentreshyt, cümlenin gerçekleşmesini beklemek yerine intihar etti.

 

Yıllar boyunca Dorothy bir arkeolojik araştırma asistanı olarak çalıştı. Sonra evliliğinin sona ermesinden sonra, Dorothy Abydos'a taşındı. Bu zamana kadar 1956 idi ve 52 yaşındaydı.

Bu, Dorothy'nin yerel olarak Omm Sety olarak tanınmaya başlandığı zamandı, çünkü köy halkı ilk doğumdan sonra her zaman bir kadın olarak adlandırdı. Sety'nin annesi gibi.

Ve bu onun bilgisinin test edildiği yer.

Önceki canlılığı kanıtlanmış mıydı? Dorothy gerçekten Nil Rahibe Rahibe'nin reenkarnasyonu muydu?

Abydos Dorothy için özel bir yerdi. Burası binlerce yıl önce genç bir kız olarak yaşadığı, çalıştığı ve sevdiği inancı. Sonra onun trajik ölümüyle tanıştım.

Konum güçlüydü. Sadece geçmişini hatırlayan Dorothy'ye değil, başkalarının geçmiş hayatı hakkındaki teorilerini test etmeye istekli olması için.

Binlerce yıl önce ibadet ettiğine inandığı Seti Tapınağı'na yaptığı gezilerden birinde, reenkarnasyon konusundaki teorilerini test etmeye karar verdiğini iddia ettiği Eski Eserler Dairesi baş müfettişi. Gerçek miydi? Onun ruhu, bugün bildikleri Omm Sety olmak için zaman içinde seyahat etmişti mi?

Yakın karanlıkta belirli bir duvar resminin yanında durmasını isteyen müfettiş, onlardan önceki yaşam zaman hatıralarına göre tanımlamasını söyledi.

Anılarını tutup tutmadığı sorusunun cevabı basitti.

Evetdi. Resimler ve işaretler Mısırlı bir kitapta, dergide ya da dünyanın başka hiçbir yerinde yayınlanmadı. Sadece cevapları bilmekle kalmadı, aynı zamanda kendileri için keşfetmedikleri şeyleri de söyledi.

Ya Dorothy çok iyi bir yalancı ya da iyi bir dolandırıcıydı. Ya da doğruyu söylüyordu.

 

spacer.png

 

Eski resim ve duvar sanatı bilgisiyle birlikte, en sert bilimsel zihinlerin bile zor bulduğu zor parçaları ve sanat eserlerini çevirmeye devam etti.

Şaşırtıcı bir hatırası, Mısır dili ile ilgili beceri ve bilgisi, sahada çalışan arkeologlara çok yardımcı oldu.

Sonra onun yeteneklerinde ve önceki yaşamında daha fazla şüphe kalmayacağı bir an geldi.

Her sabah ve gece Dorothy dua etmek için Tapınağa giderdi. Isis ve Osiris'in doğum günlerinde, antik yemek törenlerini izlerdi ve bira, şarap ve ekmek teklifleri getirirdi.

Bu özel günde, Dorothy, Bentreshyt iken, Tapınağın oturduğu ve meditasyon yapacağı, Sety ile buluşup konuşacağı harika bir bahçeye sahip olduğunu söyledi.

O zamanlar bir bahçe işareti yoktu.

Ardından, Abydos'ta kalırken arkeologlar şaşırtıcı bir şey ortaya çıkardılar. Bir bahçeydi. Ve sadece bir bahçe değil.

Tam olarak, Dorothy’nin dediği gibi, aynı yere yerleştirildi. Elbette bu reenkarnasyonun kanıtıydı?

Yıllar boyunca Omm Sety veya Dorothy bölgede yaşamaya ve çalışmaya devam etti. Yerel halk ona güvenmeye geldi ve ondan tıbbi bilgisini istedi ve Seti'nin zamanından bahseden hikayeleri dinledi.

Batının ona inanıp inanmadığı, yerel halk bunu yaptı. Ve kesinlikle dikkate almamız gereken düşünceleri olmalı. Kendi ülkeleri hakkında yabancılardan daha fazla şey biliyorlardı.

Yıllar boyunca, Omm Sety, Dorothy veya Bentreshyt, ona ne demek istiyorsan, sihrini yerel halk, Medya ve arkeologlarla çalıştı.

Bentreshyt'in 1290'da yaşayan yerel bir kızın reenkarnasyonu olduğuna inandılar mı? Birçok insanın yaptığına inanıyorum.

Tabii ki her zaman şüpheciler olacak.

Dorothy, 21 Nisan 1981'de öldü. Cesedi Abydos'taki bir Kıpti mezarlığı dışında batıya bakan işaretsiz bir mezara gömüldü. İstediği mezarın aksine, eskilerin tarzında bir mezar.

Publications by Eady ( Eady'nin Yayınları, Eserleri )

·         "A Dream of the Past", 1949, Egyptian State Tourist Board

·         "A Question of Names", 1970, American Research Centre in Egypt, Newsletter 71, pp. 10–15

·         "Some Miraculous Wells and Springs of Egypt", 1970, American Research Centre in Egypt, Newsletter 75, pp. 17–22

·         "Warding off an Eclipse" 1972, American Research Centre in Egypt, Newsletter 80-, pp. 25–27

·         "Omm Sety's Abydos", 1979–80, 1982, Journal of the Society for the Study of Egyptian Antiquities

·         "Abydos: Holy City of Ancient Egypt", 1981, with H. El Zeini

·         "Survivals from Ancient Egypt"

·         "Pharaoh: Democrat or Despot", with Hanny El Zeini, unpublished as of 2011.

 

Kaynak İçin Tıklayınız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Topics

    • Antik Mısır'da Mumyalama İşlemi

      Uzun ömürlü ve etkili Eski Mısır medeniyetinin eşsiz özelliklerinin çoğu sanki dünyaya değil de başka bir yere aitmiş gibi görünebilir. Eski Mısır'ın bazı tuhaf inançlara ve ilginç geleneklere ev sahipliği yaptığı gerçeği bir sır değildir. Fakat bunların tümü Mısır halkı için derin anlamlar taşıyordu ve dini öneme sahipti. Bu geleneklerin en eski ve en tuhaflarından biri kesinlikle mumyalama sürecidir. Peki eski Mısır'da ölüler nasıl ve neden mumyalanıyordu?  Yıllar geçtikçe ketenle sarılmı

      , Yer: Mısır Mitolojisi

    • Eski Mezopotamya ve Mısır’da Sayı Sembolizmi

      Mezopotamya ilk zamanlarda matematik ve astronominin geliştirildiği yerdir. Bugün kullandığımız belli sayıların anlamlarının çoğunu Mezopotamyalılara borçluyuz. Sayıların gizemi ve anlamıyla ilgili olarak sayılara bakacak olursak örneğin 3 sayısı aşkın, yani sentetik gücün özünü açığa vurur. M.Ö. 3. bin yılın başlarında, Sümer tanrıları, Anu, Enlil,ve Ea göğe, havaya ve yere karşılık geliyordu. Eski Babil’de Sin (Ay), Şamas (Güneş) ve İştar (Venüs) astral üçlemesine tapılırdı ve bu kutsal ü

      , Yer: Dinler ve İnanışlar

    • Mısır Mitolojisi

      ATUM:İmparatorluk Tanrısı ANUBİS:Ölüler Tanrısı SEKMET:Savaş Tanrısı HATOR:Neşe ve Aşk Tanrıçası HORUS:Gök ve Işık Tanrısı THOTH:İlim Tanrısı PTAH:Sanatçıların Tanrısı OSİRİS:Yeraltı ve Ölüler Tanrısı İSİS:Bereket Tanrıçası MAAT:Adalet Tanrıçası RA:Güneş Tanrısı SETH:Çöl Tanrısı AMON:Gök Tanrısı   AMEN (Amon,Amun,Ammon,Amoun): "Amen" "saklı olan" demektir.Teb'in baş tanrısıdır.Eşi Ame -net'le birlikte ilk tanrılardan biridir.Kutsal hayvanları kaz ve koçtur.Orta Krallık

      , Yer: Mısır Mitolojisi

    • Mısır Resim Sanatı

      Eski Mısır’da Resim Sanatı Eski Mısır dünyasında resim sanatı ebedi, sürekli ve kutsal olanı ifade etmek için kullanılmıştır. Mısır resim sanatı örneklerinin, büyük tapınaklar ve mezar anıtları içinde yer almasının nedeni de budur. Bu çevrede en önemli uğraşlardan birini tanrıların ve öte dünya sorunlarının oluşturması, ressamların gerçekçi üslup eğilimlerinde bile bu kavramlarla uğraşmasına yol açmıştır. Eski Mısırlılar duvar süslemesine çok düşkün bir topluluktu. Tapınaklarda ve mezar odaların

      , Yer: Plastik Sanatlar

    • Antik Yunan-Mısır Güç Büyüsü

      Arkadaşlar bu büyüyü olduğu gibi veriyorum. Bu metinler yunanlıların mısırı işgal zamanında yunan-mısır karışık kültürün yaşandığı dönemde yazılmış papürüslerde yer alırlar. O dönemden kalan büyülerdendir. Eğer orada ki kutsal isimleri hakkıyla okursanız etkisi çok güçlü olacaktır. Ritüelistik hale çevirebilirsiniz. 3 gün bu sözleri kuvvetlice tekrarlamanızı tavsiye ediyorum   IO = IIIIIOOO diye uzatılarak okunur. (İ ile O arasında yumuşatıcı y okunur) Bunun titreşimini doğru yaklamanız çok öne

      , Yer: Neo-paganizm & Wicca

×
×
  • Yeni Oluştur...