Jump to content

İbrani Mitolojisinde İsmail


AurorA

Önerilen Mesajlar

Abram'ın eşi olan Saray, kocasıyla yaşadığı on yıllık evliliği boyunca çocuk sahibi olamamış ve kısır olduğuna inandığı Mısırlı cariyesi Hacer'i kocası Abram'a eş olarak vermişti. O sırada 85 yaşında olan Abram, bu hediyeyi kabul etti ve onunla birlikte oldu. Hacer, Abram'dan hamile kaldığını anlayınca hanımı Saray'ı küçük görmeye başladı. Bu durumdan rahatsız olan Saray, kocasına lan biteni anlattı ve cariyesinin kendisini hor gördüğünü söyledi. Bunun üzerine Abram, eşine, "Cariyen senin elinde. Neyi uygun görürsen onu yap. O senin cariyen değil mi?" dedi. Böylece Saray, cariyesine sert davranmaya başladı. Hacer, hanımının yaptığı zulme daha fazla dayanamadı ve onun yanından kaçtı. Bir meleğe dönüşen Tanrı, Hacer'i Sur Kentine giderken Kadeş ile Beret arsındaki çölde bir pınarın başında buldu. Ona, "Saray'ın cariyesi Hacer, nereden gelip nereye gidiyorsun?" diye sordu. Hacer, "Hanımım Saray'dan kaçıyorum" diye yanıtladı. Bunun üzerine Tanrı ona eve dönmesini, gördüğü zulme sessizce karşı koymasını söyledi ve hiç kimsenin sayamayacağı kadar soyunu çoğaltacağına söz verdi. Tanrı sözlerine şöyle devam etti: "İşte hamilesin, bir oğlun olacak, adını İsmail koyacaksın. Çünkü Tanrı sıkıntı içindeki yakarışını işitti. Oğlun yabaneşeğine benzer bir adam olacak. O herkese, herkes de ona karşı çıkacak. Kardeşlerinin hepsiyle çekişme içinde yaşayacak."

 

Hacer "Beni gören Tanrıyı gerçekten gördüm mü?" diyerek haykırdı. Kadeş ile Beret arasında su içtiği kuyuya da Beer-Lahay-Roi adını verdi. Hacer, Tanrının kendisinden istediği gibi hanımının yanına dönerek Abram'a bir erkek evlat doğurdu ve çocuğun adını söylendiği gibi İsmail koydu.

 

Yıllar sonra ilerlemiş yaşına rağmen Saray, kocası Amram'dan hamile kaldı ve bir erkek çocuk dünyaya getirdi. Abram çocuğa İshak adını verdi. Günlerden bir gün Saray, Mısırlı Hacer'in oğlu İsmail'in onunla alay ettiğini görünce Abram'a "Bu cariyeyle oğlunu kov" dedi. "Bu cariyenin oğlu, oğlum İshak'ın mirasına ortak olmasın." Bu Abram'ı çok üzdü, çünkü İsmail de öz oğluydu. Ancak Tanrı "Oğlunla cariyen için üzülme" dedi. "Saray ne derse onu yap. Çünkü senin soyun İshak'la sürecektir. Cariyenin oğlundan da bir ulus yapacağım, çünkü o da senin soyun."

 

Abram sabah erkenden kalktı, biraz yiyecek bir tulum da su hazırlayıp Hacer'in omzuna attı. Hacer, oğlu İsmail kollarında olduğu halde Abram'ın evini terk etti ve Beer-Şeva çölüne doğru yola çıktı. Bir süre sonra tulumdaki su tükenince oğlunu bir çalının altında bıraktı. Yaklaşık bir ok atımı uzaklaşıp "Oğlumun gözlerimin önünde ölmesini görmeyeyim" dedi ve onun karşısına oturup hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı. Tanrı çocuğun sesini duydu. Tanrının meleği göklerden Hacer'e "Nen var Hacer?" diye seslendi. "Korkma ve artık ağlama. Çünkü Tanrı çocuğun sesini duydu. Kalk, oğlunu kaldır, elini tut ve onu kollarına al. Çünkü o büyük bir ulus olacak." Sonra Tanrı Hacer'in gözlerini açtı. Hacer bir kuyu gördü. Gidip tulumunu doldurdu, oğluna su içirdi. Çocuk büyürken Tanrı onunlaydı. Çocuk o günden sonra Paran Çölü'nde yaşadı. İsmail büyüyüp erişkinliğe ulaştığında Hacer onu Meribah adında Mısırlı bir kadın ile evlendirdi. Bazı yazarlar ise İsmail'in evlendiği kadının Moavlı İsa olduğunu ileri sürer.

 

İbrani Mitleri

Robert Graves - Raphael Patai

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bugün müslümanlara ismailli yahudilere israilli denildi. :)

Arapların İsmail'in atası olduğuna dair kaynak yok (Tevrat dışında)

 

Bazı Kuran yorumcuları kurban edilmek için Moriya dağına götürülenin İsmail olduğunu söylese de bu saçmalıktan öte birşey değil tabi.

 

İsmail'in soyundan peygamber de çıkamaz çünkü Tanach bunu daha en baştan taaaaaaa en başından redderek senin soyunu İshak'tan sürdüreceğim demiş ve İshak kutsanmıştır.İsmail Tanach'a göre büyük bir ulus olacaktır dahası değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Topics

    • Sümer Mitolojisinde Öte Dünya

      TANRI ANLAYIŞI Sümer dini inanç yapısının temelini tanrılar panteonu oluşturmaktadır. Oldukça çok sayıda olan Sümer tanrıları bir sistem içerisinde düşünülmüştür, Sümerlerin zihinsel tasavvurları sayesinde bu tanrılar teolojik bir inanç olarak kalmayıp, kültür, edebiyat ve mitolojide köklü varlıklar olarak betimlenmiştir. Evrenin sürekliliğinin ve işleyişinin bu tanrıların denetimi ve idaresi sayesinde devam ettiği düşünülmüştür. Her tanrının kendi kült şehrinin olduğu, konumuna göre say

      , Yer: Ölüm ve Ötesi

    • Türk Mitolojisinde Tanrılar ve Tanrıçalar

      Türk mitolojisinde başrol oynayan tanrı ve tanrıçaların sıfatları, işlevleri ve isimlerinin etimolojik anlamları, yukarıdaki gezegen ve gezegensel sıralamaya uygunluk göstermektedir. Buna göre; Satürn Kara-Han, Jüpiter Ülgen, Mars Kızagan Tanrı, Venüs Umay (Ayızıt), Merkür Mergen Tanrı’yı karşılamaktadır.     http://1.bp.blogspot.com/_zvIfUWhErHA/SZHfWlRfymI/AAAAAAAAAK4/yi99j1yIwxg/s320/akana+copy.jpg   AK ANA   Sonsuz sulardan çıkıp, Ülgen’e yaratma emrini veren ve tekrar sulara dönen

      , Yer: Mitoloji

    • Türk Mitolojisinde Uzaylı Yorumları

      Türk Mitolojisi ve Antik Astronotlar   Bugüne kadar sizlere Eski Mısır, Yunan, Aztek, Maya ,İnka, Polinezya ve diğer antik kültürlerin dünyadışı ilişki varsayımlarını öneren görüşleri sunduk. Bunların hemen tamamı, Danikenizm ve benzeri yaklaşımlardan oluşuyordu. Bu kez, dünyada ilk olarak hatta Daniken´ın bile öngörmedeği bir pencereyi açıyor ve Türk Mitolojisi ile dünyadışı zekanın ilişkisini varsayıyoruz. Aynı yaklaşım biçimi, Yaratılış ve benzeri mitleri de içeriyor..   Çadıra giren mavi g

      , Yer: Mitoloji

    • Türk Mitolojisinde Renk Algısı

      http://cdn.ruvr.ru/2013/12/25/1310660669/%D0%94%D1%83%D1%85%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9%20%D0%BC%D0%B8%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B8.jpg   Altay Türklerine ait Yaradılış destanında tanrı Kara Han (Kayra Han) güç sahibi olarak karşımıza çıkar. Gök tanrının Ak Han, Kızıl Han, Sarı (Kara)   Han, Yeşil Han adlarında dört oğlu vardı. Beyaz, Türkler için temizlik, arılık, ululuk, yaşlılık, tecrübe, büyüklük ve kutsallık demektir. Yakut Tür

      , Yer: Mitoloji

    • Hakas Mitolojisinde Ölüler Dünyası

      http://4.bp.blogspot.com/-JSvyVH3aA4w/U9eRm2YnSVI/AAAAAAAAGjA/kNRPxSnsNSI/s1600/art+turkish2.png   Güney Sibirya’daki Hakasya Cumhuriyeti’nin asıl nüfusunu oluşturan Hakasların mitolojisinde ölüler dünyasıdır.   Hakasların ölüler dünyası ile ilgili mitolojik görüşleri genelde Sibirya’da yaşayan başka Türk halklarının görüşlerinden pek farklı değil. Sistemi oluşturmayan bu görüşler oldukça belirsiz. Uzut Çir isimli ölüler dünyasının bulunduğu yer tam olarak belirlenmez, sadece batı taraf v

      , Yer: Mitoloji

×
×
  • Yeni Oluştur...