Jump to content

Sadıklar Planı Tebliğlerinde Rüyalar...


nevermore

Önerilen Mesajlar

Metapsişik Tetkikler ve İlmi Araştırmalar Derneğinde yapılan ruhsal celse çalışmalarının 1961-1974 yılları arasındaki bölümlerinden alınan tebliğlerde, rüyalar konusu önemli bir yer tutmaktadır. Sadıklar Planı adını kullanan ruhsal planın, bu tebliğlerde rüyalar konusunda verdiği bilgiler şu şekildedir:

Celse: 4 Tarih: 27.5.1962

" ... Sizin rüyalarınızın bir çoğu, ruhi fiillerinizin sembolik inikaslarıdır". Ve sizin durumunuzu bildirdiği için onlara önem vermeniz lazım. Sadece bir premonisyon, istikbale ait haberleri bildirmek değil, sizin kendi iç aleminizi, ruhunuzun faaliyetini, sizin şuurunuza aksettiren durumlardır bunlar ... "

Celse: 83 Tarih: 29.1.1966

P: ... Bir fert, kendi potansiyel enerjisinden dolayı mevcut olmayıp, bilakis etrafındaki varlıkların potansiyel enerjisinden dolayı mevcuttur. Bu, varlığın bizatihi mevcudiyet sahibi olmadığını icap ettirmez. Şunu icap ettirir ki, bu realite içerisinde, bu üç buutlu alem içerisinde, bütün varlıklar, kendi benzerleri ve eşya ile bir bütündürler. Böyle olunca, bir varlığın iştirakte bulunduğu en az üç plan mevcuttur: Birinci plan, kendi dışında bulunan ve varlığın ruhi potansiyelinin meydana gelmesine yardım eden A planı. İkinci plan, varlığın içinde bulunduğu sistemle beraber bağlı olmuş bulunduğu bir ruhi plan: B planı. Üçüncüsü ise, her ikisini birden kapsayan, adeta bir köşegen tarzında, gerek Ayı, gerekse B'yi bir başka buuda bağlayan D planı mevcuttur. Şimdi, rüyalarda en çok cari olan husus, B planının A planı üzerine yaptığı tesirdir. Müştereken A ve B planları, bir C planı ile beraber varlığın özünde bir hareket meydana getirirler. Bunun en iptidaisi, komplekslerin tahribidir. Komplekslerin tahribi, varlığın A planı içinde diğer varlıklar ve eşyadan edinmiş olduğu fikirlerin, intibaların ve kanaatlerin devamlı olarak yeni bir düzene sokulması demektir. Varlık bunu layıkıyla başaramıyorsa, o, bir nevi kapalı devre tarzında çalışır.

*İnikas: Bir yere vurup geri dönme, akis.

Varlık, B planını A planında müşahade edebilmesi için komplekslerini tahripte devam etmesi gerekir. Çünkü her kompleksin tahribi, yani onların yeniden düzene girmesi, daha üst bir tesirin ifadesi demektir. O böylece yeryüzünde cari olan umumi nizamın kendi payına da düşeni müşahede etmiş ve yükselmiş olacaktır. Buradan siz kendinize uygun olan tarafları istihraç ediniz. Bu, umumi bir izahtır.

S: Rüyaların günlük hayatta tatbikinde - zannederim bu tatbiki de yapmak icap ediyor günlük hayat içinde - ileri bir istikbale matuf işaretlerden ziyade, yakın hadiselerin çözülmesine yardımlar tarzında bir hususiyet müşahede ediyorum. Acaba doğru mudur?

P: Bu, varlığın her şeyden önce idrakli cehdine bağlıdır. Kehanet tarzındaki bir rüya, her şeyden önce sebep ve neticelerin meydana getireceği vakalar zümresini bir anda atlayarak, onları geçerek, sonucu başlangıç olarak tespit etmektir. Bu, varlığın ne işine yarar? Çünkü idrak, hadiseler arasındaki münasebetleri güzel bir şekilde kavrayacak tarzda gelişmemiştir. Şüphelidir, belirsizdir. Ve hatta varlık için belki de inkarı muciptir. Söylediğiniz husus, varlıkların şuur zenginliği ile alakalı bir husustur. Şüphesiz, rüyalarınızın içerisinde yakın istikballe ilgili tedbirlerin ve ihtarların ve hatta göreneklerin meveut olduğu bilinir. Dediğimiz gibi, bir rüyanın tam bir kaliteye ulaşması, yani fert tarafından iyi şekilde nüfuz edilmesi, ferdin değer hükümleri ve idrakine bağlıdır. Eğer fertte sembolleri anlayıp bunları analiz edebilecek bir uyanıklık peydah olmuşsa, rüyalar gitgide daha geç istikballere doğru kayarlar.

'İstihraç: Sonuç olarak çıkartmak.

Celse: 99 Tarih: 24.2.1967

P: ... Tesirlerin menşeini, geliş istikametini ve maksadını tayin edebilmek, katıksız bilgi ile olur. Katıksız bilgiden maksadımız, ruhun, doğrudan doğruya eşyanın ve canlının özü ile temas etmesinden doğan bir bilgidir. Şüphesiz her şey zihayattır. Zihayat olan her şey bir tesire maliktir. Her tesir, kendisini hasıl eden şeyin hüviyetini taşır. Bu hüviyet muhtelif kanallardan, muhtelif seviyelerden atlaya atlaya sizin kaba şuurunuza, dimağınıza kadar gelir. Siz bunu gayrişuuri ve şuuri olarak alırsınız. Şuuri olarak aldığınız husus, beş hassenizle, müşahadenizle ve tefekkürünüzle olur. Gayrişuuri olarak aldıklarınız, irtibatta bulunduğunuz tesir planınızla, rüyanızla ve vicdanınızla olur. Tesirler daima çift hareket ederler. Tıpkı bir elektrik lambasının yanmasında zaruri olan müspet ve menfi teller gibi. Çift hareket ederden maksat şudur: Menşeinden ayrılan tesir, hangi süzgeçten ve seviyeden geçerse geçsin, muhakkak ki, bir gayeyi taşır ve bir nihai noktaya ulaşır. Bu nihai noktanın malumatını, gene kendiliğinden aynı menşee iletir. Buna tesirlerin yansıması veya tesirlerin dönüşümü diyeceğiz.

O halde, yukarıdaki basit bilgi ile günlük hayatınızda hareket ederseniz, şöyle bir mana çıkacaktır: Beş hasse ile, müşahede ve düşünce yoluyla şuur sahanıza ithal ettiğiniz tesirlerin analizini yapmak, insana düşen zorluk ve cehittir. Böylece her intibaınız, her sezginiz, her duygunuz, bir analize tabi tutulup, gerisinde nelerin olabileceğini tahmin etmek gereklidir. Mesela rüyanızda görmüş olduğunuz bir sahnenin sembolik olduğunu anlayabilirsiniz. Burada rüyayı gören varlık, bir tesiri almış ve bu tesiri kendi kalıpları içerisinde ve kendi maharetinde bir şekle, bir rüyete çevirmiştir. Bu şekil ve rüyet üzerinde iki şey müessirdir: Biri, tesirin nihai gayesi, ikincisi, bunu alan insanın bu tesir karşısında göstermiş olduğu vaziyet.

Celse: 116 Tarih: 23.2.1968

S: Sembollerle ilgili bir sorum var efendim. Daha doğrusu bir anlayışa ulaştım, onu size arz etmek istiyorum: İnsan, cereyan eden bir olay karşısında bir anlayışa ulaşır. O anlayışı, eski tabiri ile "fehm" olarak isimlendirelim. Fakat bu öyle yüksek tertipte bir anlayıştır ki, tekrar kelimelere indirilmek istendiği zaman, insan ancak birtakım teşbihlere, imalara veya sembolik ifadelere büründürmek ihtiyacını ve zaruretini duyar. Bu şekilde insan şuurunda teşekkül eden fehm ile sembol arasında bir irtibat vardır, diye düşündüm.

P: Evet, düşünülür,

S: Bu şekilde, sembolün çözümünde, bu tertipten anlayışlara fazlasıyla ulaşmış bir varlığın, bir sembolle karşılaştığı zaman, onu ters yönden fikre,olaya ve söze inkılap ettirebileceği kanaatine ulaştım efendim. Bu yol için siz ne dersiniz?

P: Elde ettiğiniz netice sizin içindir. Fakat şunu unutmayınız ki, tekamül merhalelerinde sembolizm ve sair benzetmeler pek parlak bir vasatın vasıtaları değildir. Şuurun ve anlayışın hamlığından dolayı büyük cehit ve zorlanmaları gerektirdiği için, birçok şeyler kapalı, remzi olarak verilmiştir. Liyakat ve cehit, varlığın henüz hakikatle, hadiselerin realitesi ile yüzyüze gelebilecek bir durumu göstermediğini anlatır. Bu bir devredir. Bu devrenin üzerinde bilgi gelir ki, orada sembolizm yoktur. Sadece bilginin dar ve geniş manası vardır. Bunu unutmayınız.

S: İki sene evvel, rüyamda, spatyomdaki annem tarafından biraderim için dolaba bir tabak helva ayrılmıştı. O zaman ben rüyayı doğru olarak tefsir etmiştim. Nitekim, bir sene sonra da biraderim öteki aleme intikal etmişti. Haberci rüyalarda herkes için müşterek semboller var mıdır? Tesir bakımından rüyaların meydana gelmesi nasıl vuku bulur?

P: Şüphesiz insanlık camiasında moralite ve ihtiyaç bakımından birbiriyle fazla farkları bulunmayan topluluklar vardır. Ve bunlar kısmen yakın anlayışa malik oldukları için, kavrama ve idrak kabiliyetleri de bazı tesir karşısında aynı reaksiyonu gösterebilir. Bu izahla, birtakım sembollerin aynı şeyleri ifade ettiği vakidir. Rüyaların mekanizması, görüp ve gözetici varlıkların, sizleri, Rablerin Rabbi İlahi Plan'ın gaye ve maksadına uygun tarzda yetiştirmek ve sevk etmek için gönderdikleri tesirlerin tezahürüdür. (Manayı) bu tezahürde aramak gerekir. Rüyalar her ne kadar kısmen maddi tesirler ve şahsi kabiliyetler ile sınırlı ise de, bütün mekanizma Yukarı' dan alınmakta olan bir tesirin gücüyle meydana gelmektedir. Hiçbir zaman rüyanız, kendiliğinden işleyen, otomatik ve sizin isteğinize tabi hususlar değildir. İnce hesaplarla meydana getirilir ve böylece ferdin sevkü idaresi deruni bir tesirle tayin edilir, temin edilir. Rüyanın mekanizmasında başlıca iki hususiyet vardır: Birincisi, rüyayı gören şahsın şuur sahasının kapasitesi; ikincisi, liyakatinin temin etmiş olduğu bir tesir vasatı.

Şuur sahasının zenginliği veya kısırlığı veya dağınıklığı; adi rüya, günlük rüya veya bedeni tesirlerin meydana getirdiği rüyalar tarzında da tezahür edebilir. Fakat gene hepsi, daha yukarılarda bahsetmiş olduğumuz gibi, her şeye sinmiş olan İlahi Kader'in tahtı tesirinde tanzim olunur. Bağlı olduğunuz, liyakatinizle tesir alabildiğiniz plan ise, sizi değişik tesir tonlarıyla yüceltmeye, düzeltmeye, yetiştirmeye çalışır. Ve bu şekilde şuurunuzun, idrakinizin ve bilginizin natamam, ikna edilmesi gereken karışık tarafları tatmin edilir, gösterilir ve teşvik edilir. Verdiğiniz rüya misali bir ikna ve bir teşvik misalidir. Ve aynı zamanda bir mukadderin hangi şartlar altında meydana getirildiğini göstermek bakımından da dikkate şayandır. Bu vermiş olduğunuz misal üzerinde daha fazla durunuz. Daha derin düşününüz, yardım görebileceğiniz gibi, oldukça iyi neticelere ulaşabilirsiniz. Bu kadar.

S: Benim bir ara sualim var efendim. Arkadaşımızın vermiş olduğu misal, sembolik bir rüya, bir yorum rüyası. Bazen de sembollerden tamamen ayrı olarak, yani sembollere bürünmemiş şekilde apaçık olarak haberci rüyalar görüyoruz. Bunların veriliş sebebi nedir? Niçin bazen kapalı, bazen açık olmaktadır? Bunun bir prensibi var mıdır umumiyetle?

P: Rüyanın açık olması, varlığın içinde bulunduğu şartların müspet ve verimli olmasına bağlıdır. Müspet ve verimli safhada bulunan bir varlığın göreceği rüyalar az semboliktir. Ta ki sembolün çözülmesi veya çözülmemesi bir zamana bağlıdır. Bu zaman, arzınız için varlığın müspet ve verimli bir safhaya girmesini temin edecek süredir. Bekletiliştir. İkinci bir husus, baskı altında tutulan şuurun, bir şeyin bilgi ve hakikatine birden varması, Umumi Ahenk ve Rezonans Kanunu'nun dışındadır. Bir adaptasyonu gerektirdiği için birçok şeyler sembolik olarak verilir. Ve ayrıca buna, varlığın ihtiyacına terk edilmiş olarak cehdin hızlandırılması problemi de eklenebilir. Bu kadar.

Celse: 145 Tarih: 2.4.1971

S: Dördüncü buudu anlamamıza imkan yoktur, diyorsunuz. Rüyalarımız da dördüncü buuda tabidir. Çünkü az zaman içinde birkaç imaj ve hadiseler vuku bulmaktadır. Dördüncü buutun idraki de ancak spatyomda kabildir. Bu hususta bilgi rica ediyoruz.

P: Rüyalarınız oldukça karmaşık bir haldedir. En kaba dış uyaranlardan, en süptil ruhi uyaranlara kadar, her seviyedeki duruma göre, ruhiyatımızın vaziyetine göre, rüya meydana gelir. Bir uyaran dördüncü buuttan, üçüncü buutun dışındaki bir realiteden de gelebilir.

 

Kaynak; Rüyalar / Uykudaki Bilgelik - Sevda Yücesoy

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...