Jump to content

Redd


masal perisi

Önerilen Mesajlar

Doğan Duru : Vokal, Bas

Berke Hatipoğlu : Gitar, Geri Vokal

Güneş Duru : Gitar, Geri Vokal

İlke Hatipoğlu : Hammond, Piyano, Synth (Kurzweil Music Systems)

 

Redd 1996 yılının Eylül ayında kuruldu. İstanbul’da çeşitli mekanlarda İngilizce sözlü rock müzik yapmaya başladılar. 2000 yılında grup canlı müzik mekanlarında çalmaya devam ederken aynı anda beste çalışmaları yapmaya karar verdi. 2003 yılında gruba Suat Ayyıldız (davul) ve Ege Göktuna (bas) eşlik ettiler.

 

2004’te kendi prova stüdyosunu oluşturan grup, burada altı ay süren oldukça yoğun bir çalışma temposuna girdi. Üretim aşamasında piyasa ortamının yok etmesi muhtemel özgürlüğünden vazgeçmek istemeyen Redd, ilk albümü olan 50/50 ‘yi kendi başına aşamalar halinde kaydetmeye karar verdi. Albümde co-prodüktör olarak Redd’in yanında yer alan Levent Büyük ‘ün de desteğiyle Redd ilk albümünde de yer alan 50/50, Meleksin Güzel’ i kaydetti. “Kirli Suyunda Parıltılar” albümünde yeniden düzenlenerek yer alacak olan “Aşık” yine aynı dönemde Stüdyo 18’de kaydedildi. Bu süre içinde Stardium’la görüşmelere başlayan Redd, ilk stüdyo sürecinin bitmesine yakın bir tarihte Stardium’un ilk sanatçısı oldu. Kayıtlara kaldığı yerden devam eden grup yaklaşık bir ay içinde albümü yayına hazır hale getirdi.

 

Haftalarca liste başı olacak olan “Mutlu Olmak İçin”’i provalar sırasında albüm listesinden çıkaran grup, şarkıyı Levent Büyük ve Stardium’un yoğun ısrarıyla tekrar gündeme aldı. Albüm kayıtlarından önceki gece, şarkı beş yıl aradan sonra yeniden düzenlendi ve Redd’in çıkış şarkısı olarak seçildi. 2005 Şubat’ta çıkan 50/50 isimli albümün çıkış parçası “Mutlu Olmak İçin” birçok radyo ve müzik kanalının listelerinde haftalarca üst sıralarda yer buldu. Daha sonraki klip parçaları “Öperler” ve “Bahçelere Daldık”’la kitlesini genişleten grup, albümün çıkması üzerinden yaklaşık sekiz ay geçmişken ikinci albümü için çalışmalara başladı.

 

 

İkinci albüm çalışmalarına başlandığı sıralarda Redd, Suat Ayyıldız’ın grup elemanı olmasıyla beş kişi oldu. İlk albümün çıkmasından bir süre sonra Stardium’la yollarını ayıran Redd ikinci albüm için Pasaj Müzik’le anlaştı. 2006 Mayıs ayı başında “Kirli Suyunda Parıltılar” ismiyle ikinci albümünü yayınladı. “Falan Filan” isimli çıkış parçası altı hafta boyunca Türkiye müzik listelerinde birinci oldu. Aynı tarihlerde MTV Europe’da World Chart’a 10 numaradan giriş yaptı. Albümün ikinci klibi “Hala Aşk Var Mı” yı 2006 Kasım ayında çıkaran grup, bu şarkıyla da uzun süre liste başı oldu.

 

 

Redd, 2005 ve 2006 yılında Türkiye’nin birçok yerinde konser verdi. 2006 yazında Bulutsuzluk Özlemi’nin 20. Yılı için Açık Hava Sahnesi’nde düzenlenen konserde sahne performansı ve farklı sound’u ile çok konuşulurken Barışa Rock konserinin de kuşkusuz yine en fazla dikkat çeken gruplarından biri oldu.

 

 

2007 Temmuzunda Ghetto’da unplugged bir konser veren Redd bu konseri “Gecenin Fişi Yok” ismiyle Türkiye’de yapılmış ilk akustik konser dvd’sini yayınlayan Redd, MMA stüdyolarında “Plastik Çiçekler ve Böcek” albümünü kaydetti. Bir gün gibi kısa bir sürede kaydedilen albümde tüm şarkılar canlı olarak çalındı. Davulda Berke Özgümüş, bas gitarda ise Ege Göktuna’nın eşlik etti. Her iki albüm de Redd’in askerlik öncesi ruh halini yansıtan önemli iki albüm olarak grubun antolojisinde yerini aldı. 2007 yılında Suat Ayyıldız yerini Berke Özgümüş’e bıraktı. Bas gitara ise grubun vokalisti Doğan Duru geçti. Yoğun bir prova döneminin ardından grup 2008’in son günlerinde Sony müzikle anlaştı.

 

 

Bir yıllık bir çalışmanın ürünü olan “21” i, 14 Nisan 2009’da yayınladı. 74 dakika, 4 bölümden oluşan albüm, 21 isimli karakterin yaşam öyküsünü sözel ve müzikal bir bütünlük içinde ifade eden albüm, Türkiye’nin gerçek anlamda ilk konsept albüm çalışmasıdır. Redd albüm çalışmalarının yoğunluğu nedeniyle uzun bir süre konserlerine ara veren grup albümün tüm aşamalarını kendi elinden çıkan yazı, röportaj, fotoğraf ve videoları oluşturdukları bir blog sayfası ile dinleyicileriyle tüm gerçekliği ile paylaşarak yeni bir ilke imza attı. Blog sayfası dünyanın dört bir yanından on binlerce kişi tarafından ziyaret edildi.

 

 

Canlı performansı ve sahnesiyle dikkat çeken Redd konserlerinde kullandığı özenle seçilmiş videolarla şarkı sözlerindeki derin anlatımı zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. Video kliplerinde de farklı bir anlatım dili üzerinde duran Redd bilinen tüm rock klişelerini de şiddetle reddeden bir çizgide, işitsel anlatım kadar görsel anlatımın da önemli olduğunu savunan, müzikal kaygısı kadar politik, felsefi ve estetik kaygısı yoğun bir gruptur. Redd, hayat görüşü ile müzikal tavrı arasında gerçek bir tutarlılık yakalayabilmiş belki de ender rock gruplarındandır. Redd üyelerinin her birinin sıradışı hikayeleri olması belki de bunun en önemli göstergelerinden biridir. Redd’in farklı duruşunun ardında şarkı sözlerindeki kendine haslığı, benzersizliği ve müzikal kabiliyeti, on yılı birlikte çalarak, yazarak ve üreterek geçirmiş olmasının, insanın hayata bakışının onun sanatsal ifadesini oluşturması gerektiğine ve en çok da hakikate olan inancı yatmaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...