Jump to content

Rarindra Prakarsa (Endonezya'nın Büyülü Deklanşörü)


aisha

Önerilen Mesajlar

Rarindra Prakarsa

 

http://www.gaxxi.com/fotoritim/fotoritim/gorsel/dosya/1172865277fodir2.jpg

 

Fotoğraf sanatının günümüzde yirmi yıl önceye nazaran çok daha geniş bir perspektife sahip olduğu kuşku götürmez bir gerçektir. İnternetin gelişip yaygınlaşma hızıyla birlikte dijital olarak yaratılmış sanal dünyanın fotoğraf sanatı üzerinde büyük etkisi olmuştur. Günümüzde insanlar, dünyanın herhangi bir yerinden internete bağlanarak sanal ortamda çalışmalarını sergileyen sanatçıların işlerini kolaylıkla görebilmektedir. Özellikle işlerini göstermek isteyip de herhangi bir galeride sergi açma şansı olamayan, ve ülkesinde doğru düzgün sergi izleme fırsatı bulamayan kişiler için internet mükemmel bir platform olmuştur. Bilginin ve iletişimin internet ortamında coğrafi uzaklık fark etmeksizin bu kadar rahat paylaşılabilmesi, Rarindra Prakarsa gibi başlangıçta fotoğrafla amatör olarak uğraşan üslup sahibi yerel fotoğraf sanatçılarının, herhangi bir müzede ya da ünlü sanat galerisinde sergi açmalarına gerek kalmaksızın ve söz sahibi birilerinin desteklerine ihtiyaçları olmadan, sadece ortaya koymuş oldukları işlerinde gösterdikleri performansları ve bu çalışmalarının seyirciler üzerindeki etkisiyle dünyaca tanınan isimler haline gelebilmelerini sağlamıştır.

 

“Eğer fotoğraflarım daha fazla kişi tarafından beğenilirse ne mutlu bana ki, böylelikle güzel ülkem ile etrafımdaki güzel insanları tüm dünyayla paylaşabileyim” diyen Rarindra Prakarsa, ülkesinin güzelliğine olan tutkusunu, aynı güzellikteki fotoğraf kareleriyle anlatmaya çalışan, bunu gerçekleştirirken de kendi üslubunu ortaya koyan Endonezyalı bir fotoğraf sanatçısıdır. Prakarsa, Güneydoğu Asya’da yer alan dünya’nın en kalabalık Müslüman ülkesi ve en büyük takımada devleti olan Endonezya’nın başkenti Jakarta’da doğar. Fotoğrafa olan merakı ilkokul dönemlerinde başlasa da, fotoğrafı gerçek anlamda 1990’ların başında Endonezya Politeknik Üniversitesi’nde Grafik Sanatı ve Yayıncılık Fakültesi’nde öğrenci olduğu dönemlerde öğrenir. Çünkü aldığı derslerinden birisi de fotoğrafçılıktır. Fakat onun grafik tasarımına olan ilgisi çok daha fazladır. Jakarta’da bir gazetede grafik tasarımcısı olarak işe girer. Çalıştığı dönem içerisinde tanıştığı gazetenin haber fotoğrafçılarından oldukça etkilenir ve fotojurnalizm hakkında daha fazla şey öğrenmeye karar verir. Böylelikle ilk SLR (Nikon FM2) fotoğraf makinesine 1995 yılında sahip olur. Bunu takiben sadece fotojurnalizm üzerine değil fotoğrafla ilgili her şey hakkında birçok kurs ve seminer alır. Bunlara rağmen Prakarsa fotoğrafı her zaman bir hobi olarak görür ve hayatının büyük bir bölümünde grafik tasarımcısı olarak çalışır. Hatta kendisini çoğunlukla “ciddi bir amatör fotoğrafçı” olarak tanıtmıştır. Fakat diğer yandan Prakarsa, bugün stok fotoğrafçılıktan profesyonel olarak ciddi bir gelir elde etmektedir.

 

Prakarsa fotoğraf aktivitelerine 1998’de Endonezya’daki ekonomik kriz döneminde ara vermek zorunda kalır. Çünkü her şey çok pahalı hale gelmiştir. Bu bir etken midir bilinmez ama, 2004 yılında tüm anolog ekipmanlarını satarak dijital fotoğrafa geçiş yapar. Fotoğrafta dijital düzeltmeler yapabilmek ona şaşırtıcı derecede kolaylık sağlamıştır. Çünkü kendisi grafik tasarımcısı olarak Photoshop’u kullanamaya zaten ilk sürümünden itibaren alışkındır. Endonezya’daki birçok insan tarafından kendine has fotoğraf sitilinin beğeniyle karşılanması onu etkiler ve daha fazla üretmesi doğrultusunda şevklendirir. Ayrıca aynı yıl Asya’daki büyük bir şirketin takvimi için bir reklam ajansı tarafında dört fotoğrafının istenmesi onu bir hayli mutlu etmiştir. Bundan sonra birçok görüntüsü sadece kendi ülkesinde değil, diğer ülkelerde de satılmış, fotoğrafları birçok şirket tarafından da kullanılmıştır.

 

Röportajında sinema, resim, müzik gibi pek çok sanatın ona ilham verdiğinden, fakat özellikle 30’lu ve 40’lı yıllarda Bali’de yaşamış Alman ressam Walter Spies’in resimlerinin onu çok etkilemiş olduğundan bahseder. Spies’in resimlerindeki atmosfer, ışığın kullanılma biçimi ve kırsal bölgelerin konu olarak seçilmiş olması onu fazlasıyla büyülemiştir. O da fotoğraflarındaki sahneleri dramatik hale getirerek her izleyiciyi derinden etkilemeyi istemektedir. Hatta insanların onun fotoğrafları önünde durup, çalışmalarına ayrıntılı bir şekilde uzun süre bakmalarını ve analiz etmelerini umut eder. Çünkü ona göre her fotoğrafının arkasında bir hikâye bulunmaktadır ve bu öykülerin dışında fotoğraflarında iletmek istediği şey, en yalın anlamda derin bir mutluluk ve içtenliktir. Rarindra, öykülerine değil üslubuna takılan bazı kişiler tarafından photoshop gibi dijital görüntü işleme programlarıyla gerçekleştirdiği fotoğraflarındaki abartılı müdahaleler dolayısıyla eleştirilse de, sanal dünyada “Rarindra Etkisi” olarak adlandırılan tanınmış tekniğiyle şimdiden pek çok fotoğrafçının gönlünde taht kurmayı başarmıştır. Diğer yandan sanatçı, fotoğrafa dijitalle birlikte yeni başlayan birçok fotoğrafçının, geçmişe nazaran çok daha çabuk yetiştiğini ama fotoğraf çekip onu işlemenin ne kadar kolay olduğunu bildikleri içinde, bazen fotoğrafın felsefesini anlamaktan çok uzak kaldıklarını dile getirmiştir. Aynı röportajında fotoğrafçıların ve fotoğrafların kalitesinin on ya da yirmi yıl öncesine göre yükseldiğini düşündüğünü de sözlerine ekler.

 

Prakarsa’nın fotoğraflarında kullandığı ışık ve renkler bir ressamın tablosundaki kadar özgürdür. Her daim mutlu, doğayla iç içe ve barışık Endonezyalı çocuklar ise, onun fotoğraflarındaki enerjidir. O sanki, fotoğraflarıyla seyircilerine ülkesinin ve insanlarının güzellikleri hakkında masallar anlatan bir fotoğrafçıdır.

 

TFSF.ORG’dan alıntıdır…

 

Fotoğrafları..

 

http://www.mariasphoto.com/wp-content/uploads/2007/04/rarindra-prakarsa.jpg

 

http://www.gaxxi.com/fotoritim/fotoritim/gorsel/dosya/11729415824906459-md.jpg

 

http://ic2.pbase.com/o6/50/88850/1/86209457.uL9Zo6Uc.rarindraforestfinal.jpg

 

http://toasthaiku.net/wp-content/uploads/2008/02/th-rarindra-prakarsa.jpg

 

http://www.redferret.net/wp-content/uploads/2008/02/rarindra.jpg

 

http://marcomblog.web-log.nl/marcom_blog/images/5178975md.jpg

 

http://erraticist.files.wordpress.com/2008/02/rarindra-prakarsa-4.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/5722/5355919smet8.jpg

 

http://designyoutrust.com/wp-content/uploads4/dream_2.jpg

 

http://www.gaxxi.com/fotoritim/fotoritim/gorsel/dosya/1204397183aw.jpg

 

http://biomesblog.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/31/bluepatengan.jpg

 

http://www.photoshopmagazin.com/sharings/images/n_c9ad4_9cfd2744ee6eee5fa5a84b2fad2bb47bed.jpg

 

http://www.moncecchi.it/wp-content/gallery/home/Rarindra%20Prakarsa.jpg

 

http://farm4.static.flickr.com/3067/2710873860_33c7586956_o.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...