Jump to content

Remil (Kum Falı)


Kalipso

Önerilen Mesajlar

REMİL

 

Bir takım çizgi ve noktalarla gaybe dair haberler verme sanatı. Kelime olarak remil, kum demektir.

 

Bu adı, eskiden kağıt bulunmadığı için bu şekillerin kum üzerine çizilmesinden almıştır. Remil işlemini yapan kimseye "remmâl" denir. İslâm'dan önce Araplar arasında çok yaygın olan remil, bir fal bakma çeşididir. İslâm'dan sonra hurafevi ve aslı olmayan, insanları kandırmaya yönelik bütün şeyler tamamıyla yasaklanmıştır. Fakat daha sonraki dönemlerde bu gibi şeyler tekrar ortaya çıkmış ve fal çeşitleri arasında kullanılmaya devam etmiştir.

 

Remil ilmi, İdris (a.s)'a (Taşköprü-Zâde, Mıftahu's-Saade, Beyrut 1985, I, 336) ve Danyal (a.s)'a nisbet edilmektedir (Ali et-Tahanevî, Keşşafı İstilahatil-Funün, İstanbul 1984, I, 578). Taşköprü-Zâde, bu konuda bir hadis naklederek, remil'in İdris (a.s)'ın mucizelerinden olduğunu; ancak, mucizelerin peygamberlere mahsus olması sebebiyle başka bir kimse tarafından uygulanarak bilgi elde etmenin mümkün olmadığını söylemektedir (Taşköprü-Zâde, a.g.e., aynı yer). Zira, geleceği Allah Teâlâ'dan başkasının bilmesi mümkün değildir. Böyle bir şeye inanmak da sapıklıktır.

 

Remmaller, yani remil falı bakıcıları, bu falın kökeninin on altı satıra rasgele olarak işaretlenen noktalar olduğunu belirtirler. Bunların şekil ve yorumları, tek veya çift sayıdan oluşlarına göre belirlenirlerdi. Sorulan sorunun özelliğine göre cevap sistemi olan remilin tek olarak mana içeren şekilleri vardır.

 

Remilde tek sayılar nokta, çift sayılar ise birer çizgi olarak gösterilir. Kumu parmakla işaretlemek suretiyle, bir kağıda saymadan satırlar şeklinde noktalar koymak suretiyle veya zar atarak bakılabilmektedir remil falına. Ayrı yeten remilin temelini teşkil eden on altı işaretin kağıtlara çizilerek, torbadan çekilerek bakılma biçimi de vardır. Bu durum her işaretten dört adet hazırlanması gerektiği bakımından biraz zor bir yoldur.

 

Dörderli olarak ayrılan on altı satırdan meydana gelen remilde, satırların on beşten az, otuzdan çok nokta oluşturmaması gereklidir. Bu bir meleke işidir, onu falı bakacak olan remmal göz kararı yolu ile ayarlar. Dördüllerin ikinci satırı, ilk satırdan, üçüncü satırı ikinci satırdan, dördüncü satırı da üçüncü satırdan uzun olmalıdır. Remilin bu kuralına bir tek Reml-i Hazreti Ali adlı fal kitabında uyulmamaktadır. Onda üç satır hazırlanan noktalar ve her bir satırın bir önceki satırdan kısa olma zorunluluğu vardır. Ve o satırdaki noktaların sayısından sekiz çıkarılarak, yıldız isimlerinin yer aldığı listedeki yorumu okunur.

 

Remil İşaretleri Nasıl Değerlendirilir:

 

Bu işlemin başlaması bakımından adeta ibadet yapar gibi hazırlanmak gereklidir. Kişinin öncelikle aptesli olması, falın bakılacağı yerin son derece temiz olması gereklidir. Falı bakacak olan, baktıracak olan kişi temiz giyinmelidir, remil atmaya başlamadan evvel bir Ayete-l Kürsi, üç defa Ya Latif, üç defa İhdas, bir defa Fatiha ve özel bir dua okumak ve bütün bunları yaparken de kıbleye doğru dönmek gereklidir. Bu işleme başlamadan evvel ise kişi, tüm düşüncesini tuttuğu niyetine yoğunlaştırıp, sağ eli ile soldan sağa doğru noktalamaya başlamalıdır, her bir nokta atışında Allah'ın ismini anmalıdır. Remil falı bakımından uğurlu saatler veya durumlar vardır, bunlar ise ; bulanık hava, yağmur, kar, fırtına gibi durumlar ile kişinin karnının tıka basa dolu olduğu anlardır. Remil için en uygun zaman ise, deneyimler neticesi kuşluk vakti olarak isimlendirilmiştir.

 

Dokuz iyi, yedi kötü on altı işaretten ortaya çıkan remil de, pozitiflik ve negatiflik belirtileri de dört adet ayrı değer taşırlar. Bunlar; birinci derecede en güçlü oldukları anı sembolize eder iken, dördüncü derecede en zayıf değeri taşımaktadır. Pozitifliğin ismi sa'd, negatiflik belirtisinin ismi ise nahs olarak geçer. Derecelendirme ise,birinci derece dahil , ikinci derece sabit, üçüncü derece hariç , dördüncü derece munkalip ismiyle yapılmaktadır. Remilde oldukça önemli bir durum da remil baktıracak kişinin niyetini fal bakılmadan önce, açıkça söylemek zorunda olmasıdır. Buna neden olarak da işaretlerin sorulan soruya göre, cinsiyet, zaman, hastalık cinsi, yaş, eşyalar ve renklerin yorumu gösterilmektedir.

-Alıntıdır-

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kum manasına gelen ‘’ reml ‘’ sözcüğünden türeyen Remil falının kökenini İdris Peygamber, Danyal Peygamberler zamanına kadar dayandığını söyleyenler çoğunluktadır.

Bir ismi de kum falı olan Remil, ilk önceleri kumun üzerinde yapılan noktalara bakarak açılırdı, sonraları ise, bu fal için özel tahtalar yapıldı, bunların üzerinde bakılma yöntemine başlandı. Remmaller, yani remil falı bakıcıları, bu falın kökeninin on altı satıra rasgele olarak işaretlenen noktalar olduğunu belirtirler. Bunların şekil ve yorumları, tek veya çift sayıdan oluşlarına göre belirlenirlerdi. Sorulan sorunun özelliğine göre cevap sistemi olan remilin tek olarak mana içeren şekilleri vardır.

 

Remilde tek sayılar nokta, çift sayılar ise birer çizgi olarak gösterilir. Kumu parmakla işaretlemek suretiyle, bir kağıda saymadan satırlar şeklinde noktalar koymak suretiyle veya zar atarak bakılabilmektedir remil falına. Ayrıyeten, remilin temelini teşkil eden on altı işaretin kağıtlara çizilerek, torbadan çekilerek bakılma biçimi de vardır. Bu durum her işaretten dört adet hazırlanması gerektiği bakımından biraz zor bir yoldur.

 

Dörderli olarak ayrılan on altı satırdan meydana gelen remilde, satırların on beşten az, otuzdan çok nokta oluşturmaması gereklidir. Bu bir meleke işidir, onu falı bakacak olan remmal göz kararı yolu ile ayarlar. Dördüllerin ikinci satırı, ilk satırdan, üçüncü satırı ikinci satırdan, dördüncü satırı da üçüncü satırdan uzun olmalıdır. Remilin bu kuralına bir tek Reml-i Hazreti Ali adlı fal kitabında uyulmamaktadır. Onda üç satır hazırlanan noktalar ve her bir satırın bir önceki satırdan kısa olma zorunluluğu vardır. Ve o satırdaki noktaların sayısından sekiz çıkarılarak, yıldız isimlerinin yer aldığı listedeki yorumu okunur.

 

 

Remil İşaretlerinin Okunması :

 

Bu işlemin başlaması bakımından adeta ibadet yapar gibi hazırlanmak gereklidir. Öncelikle kişinin ve falın bakılacağı yerin son derece temiz olması gereklidir. Falı bakacak olan, baktıracak olan kişi temiz giyinmelidir, remil atmaya başlamadan evvel tam bir konsantrasyon gereklidir.Bu işleme başlamadan evvel ise kişi, tüm düşüncesini tuttuğu niyetine yoğunlaştırıp, sağ eli ile soldan sağa doğru noktalamaya başlamalıdır, her bir nokta atışında Allah’ın ismini anmalıdır. Remil falı bakımından uğurlu saatler veya durumlar vardır, bunlar ise ; bulanık hava, yağmur, kar, fırtına gibi durumlar ile kişinin karnının tıka basa dolu olduğu anlardır. Remil için en uygun zaman ise, deneyimler neticesi kuşluk vakti olarak isimlendirilmiştir.

 

Dokuz iyi, yedi kötü on altı işaretten ortaya çıkan remil de, pozitiflik ve negatiflik belirtileri de dört adet ayrı değer taşırlar. Bunlar; birinci derecede en güçlü oldukları anı sembolize eder iken, dördüncü derecede en zayıf değeri taşımaktadır. Pozitifliğin ismi sa’d, negatiflik belirtisinin ismi ise nahs olarak geçer. Derecelendirme ise,birinci derece dahil , ikinci derece sabit, üçüncü derece hariç , dördüncü derece munkalip ismiyle yapılmaktadır. Remilde oldukça önemli bir durum da remil baktıracak kişinin niyetini fal bakılmadan önce, açıkça söylemek zorunda olmasıdır. Buna neden olarak da işaretlerin sorulan soruya göre, cinsiyet, zaman, hastalık cinsi, yaş, eşyalar ve renklerin yorumu gösterilmektedir.

--------------------

cevapla özür dilerim bu knu daha önce verilmiş limitsiz tarafından

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hermes zaten kuranda idris diye anılmıştır. neyse benim sormak istediğim bu fala bakmasını bilen var mı acaba? eğer varsa pc başından bakabilir yakın olmaya gerek yok ondan sordum :p:)

--------------------

yanlış bilgi var burda arkadaşlar kum falına çok ii bakan kişiler tanıdım ben yani sadce peygamberlere özgü bi mucize değil!!!!!!!!!!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İslam, katı kader öğretisiyle kehanet sistemlerinin yeşermesi için bereketli bir toprak sunar. Bunların en eskilerinden biri Geomancy veya İlm Ar Reml’dir (kelime anlamı, Kumun Bilimi). Kum çok farklı şekillerde kullanılabilir, kum onu belli biçimlerde dökerek veya 1550’li yıllarda yaşamış olup eserlerinde remilin geleneksel seceresini bulduğumuz Ahmed B. Ali Zünbül’ün remilinde olduğu gibi bir remil figürü elde etmek için bir dizi çizgi çizmek için kullanılabilir. Zünbül, Cebrail’in İdris’e (Hermes Trismegistus’un Arapçadaki ismi) göründüğünü ve ona remil sanatını öğrettiğini ileri sürer. Bilinen Hermesçi metinlere göre Hermes’e bir vahiy gelir ve (daha ziyade tıbbi bilgiler olan Hermetica’ya göre) bu bilgileri oğlu Tat veya Askleipos’a aktarır. Bu tür metinler devasa ‘Hermesçi literatürün’ bir parçasıdır. Bunlar arasında en iyi bilineni herhalde Poimandres’tir. Hermes Trismegistus’un silsilesi, hakkında pek bir şey bilmediğimiz, ama iddiaya göre bir Hintli olan Tumtum’a geçmiştir. Hermes ona remil sanatını öğretmiştir. Tumtum tarihsel bir karakter olmaktan ziyade efsanevi bir kişilik gibi görünmektedir. Bununla birlikte ismi illa da Hindistan’lı olmayan gerçekten yaşamış bir şahsiyetin isminin bozulmuş hali olabilir. İslam için Hint, Mısır’ın son zamanlarda Avrupa’nın nezdinde sahip olduğu aynı gizem örtüsüne bürünmüştür. Bunun bir sonucu olarak bir konuya daha büyük bir otorite kazandırılmak istendiğinde, İslami yazarlar hemen bir Hint kaynağı ilave etmişlerdir. Müslüman seyyahlar sık sık Hindistan’a haç ziyaretine giderlerdi ve ‘sırların yorumunu bilgece yapan bir Hintli’ olmak Zünbül’ün remilini açık bir şekilde etkilemiş olan Pak Kardeşler’in ideallerinden biriydi. Zünbül daha da ileri giderek Tumtum’un remilinin “Hindistan’da yaşayanların dilinde” yazılmış olduğunu ileri sürer. Silsile zincirindeki bir sonraki isim remil öğrenmek için Hindistan’a giden ve Tumtum’un metnini Arapçaya çeviren Halef El Berberi’dir. Bundan sonra Ebu Abdullah Muhammed es-Sanati kendi döneminin daha eksiksiz remillerinden birini üretecek şekilde El Berberi’nin çalışmasından faydalanır. Es Sanati’nin yaşadığı tarih kesin olarak bilinmese de 12. veya 13. asırda yaşamış olduğundan kuşkulanılmaktadır. Zünbül de kendi eserini Sanati’den çıkarmıştır.

Zünbül’ün yaşadığı tarihler kesin değildir, fakat I. Sultan Süleyman’dan (1520-1566) ve 1553 yılında ölen oğullarından birinden bahsettiği için Zünbül’ün olgunluk döneminin 1550 yılları civarında olduğuna inanıyoruz.

Zünbül’ün kitabının başından anlıyoruz ki kitabın kehanet remiline dair uygulamalı bir el kitabı olmasını ummaktadır. Bu kitap Zünbül’ün en büyük kitabıdır ve 31 bölüme ayrılmıştır. Önsözünde remilin tarihinden bahsettikten sonra, Zunbul (Hermes Trismegistus, yani Idris kılığında) 16 remil şeklinin 16 eve veya menazile tayin edildiğini anlatır. Zünbül bundan sonra bu 16 farklı şekli anlatır ve ilk figürün Via veya Arapça’daki ismiyle Tarik (Yol) olduğunu söyler. Bunun ilk şekil olmasının nedeni dört katından her birinde bir nokta içermesidir. Bu dört kat dört elemente tekabül eder, aşağı doğru okuduğumuzda şunlar ortaya çıkar:

Ateş (Nâr)

Hava (Hawâ)

Su (Ma)

Toprak (Turâb)

Zünbül bütün diğer şekillerin bu ilk temel Tarık şeklinden çıktığını ve saflık bakımından bu ilk şekilden az olduğunu ifade eder. Burada remil tıpkı çeşitli şekilleri oluşturmak için elementleri karıştırma yöntemini kullanmıştır. Böylece topağa karşılık gelen dip nokta kaldırılıp yerine iki nokta (veya elyazmalarında olduğu gibi bir çizgi) konduğunda, sembolik olarak Ateş, Hava ve Su’yu içeren (Toprak yok) ataba harika adlı Güney Ay Düğümü’nü (Ejderha’nın Kuyruğu) elde ederiz. Aynı şekilde nursa harika’da, yani Küçük Şans’ta Ateş ve Hava’dan oluşup Su ve Toprak içermez.

İlk dört remil şekli normal bir şekilde dökülürken, geri kalanlar her menazile veya eve bir tane düşecek şekilde 16’lık şekli tamamlayana kadar ilave olarak konur. Bu menazillere düşen şekiller daha sonra aralarındaki astrolojik ilişkileri temel alarak elementsel bileşimlerine göre yorumlanır. Her remil şeklinin elementlerine bölünmesi neredeyse tümüyle Zünbül’e özgü bir şeydir ve remilin daha sonra Avrupa’daki gelişiminde görünmez. Oysa bütün şekillerin hepsinin elbette elementsel özellikleri her zaman mevcuttu.

Yorumda en güçlü figür tariktir, çünkü dört elementin dördünü de içerir. Bu durum daha sonraki tarihlere ait remilden çok farklıdır, çünkü yol şekli dalgalanan aya tayin edilmiş ve en güçsüz şekillerden biri haline gelmiştir. Belki de Arap hayatındaki göçebe unsur tarika çok önem verirken, yerleşik Avrupa’da bu önem konu dışı kalmıştır.

Bundan sonraki özellikler şeklin üzerindeki noktaların konumuyla belirlenir. Öyle ki Hintli Tumtum’un remilinde ilk nokta minerallerle, ikinci nokta mahluklarla, üçüncü nokta bitkilerle ve dördüncü nokta cansız maddelerle ilgilidir. Ayrıca her şekle belli yıların, ayların, haftaların veya günlerin sayıları tayin edilerek, bir hayatın, yolculuğun, iktidarın kalma süresinin uzunluğu veya bir buluşmanın tarihi remille tespit edilebilir.

Arap tüccarlar remili sadece güneye Afrika’ya taşımakla kalmamış, aynı zamanda onu kuzeye 11. asır Avrupa’sının İspanya’sına taşımıştır. Remil burada Tarot ve Astroloji gibi Avrupa’nın dört büyük kehanet yönteminden biri haline gelmiştir. Ayrıca o dört elemente dayanan kehanetler arasında en kolay anlaşılanıdır. Pyromancy (ateşle kehanet), Hidromansi (suyla kehanet), Aeriomancy (hava ile kehanet) ve Remil (Toprakla kehanet).

Pyromancy’i hepimiz biliriz, aramızda bir ateşe bakıp da orada birçok şekil görmeyen kimse var mı? mumlar veya diğer alev çeşitleri kullanarak yapılan kehanetlere de aynı isim verilmektedir. Bu kehanet bir sununun ateş tarafından tüketilmesinin ardından ateşe bakarak yapılır.

Su falı daha ziyade kristal küreye bakmak gibi işler. Yalnız burada kahin doğal bir havuzun, çeşmenin vs. yarattığı dalgalara, şekillere bakarak kehanette bulunur. Ayrıca erimiş balmumunun veya kurşunun suya dökülerek veya bir hayvanın iç organlarını yıkayarak da kehanette bulunulur.

Hava falı bulutların şekline, rüzgâra, gökkuşağına ve diğer fenomenlere bakarak kehanette bulunur. Augury’e yakındır.

Remil diğer yöntemlerden farklı olarak tıpkı kendi elementi gibi ayakları yere basan bir yöntemdir ve diğer üç yöntem gibi bir doğal durugörü yeteneği gerektirmez. Remil, sezgilerinin veya ‘toprak ruhlarının’ elindeki çubuğun veya kalemin hareketlerini kontrol etmesine izin veren bir kahin tarafından, toprak veya kağıt üzerinde ortaya çıkan şekillere bakılarak yapılır.

Kehanet remilinin orijinal şeklini değerlendirdikten sonra, bu kelimenin en son dönemler özgü uygulamalarından biri olan telurijik remile kısaca bakmakta fayda var.

Topraktaki latif akımların ve onların insan üzerindeki etkisinden hareket eden Çin kehanet sistemiyle ilk karşılaşan Avrupalılar, feng-shui terimini ‘remil olarak çevirdi. Kuşkusuz feng-shui toprakla ilgilidir, fakat toprak kehaneti sanatını anlatan remil isminin ona verilmesi çok kafa karıştırıcıydı.

İlk yazarlar kendilerine yabancı gelen feng-shui’ye remil ismini verseler daha iyi bir terimin gerektiğinin farkındaydılar. Remil kehaneti Çin’deki kardeşinden tümüyle farklıdır. Topomancy veya hatta jeokopi, bina inşa etmek veya gömülme için belli bir yerin zenginliğini etkilediği düşünülen latif telurjik çi akımlarını, ejderha damalarını keşfetme sanatından başka bir şey olmayan feng-shui için daha iyi bir terim olabilir.

Çin’de kullanıdığı anlamıyla geomancy (remil) Britanya’da bulunan magalithik motifler ve ley hatlarını incelemek için de son zamanlarda popülerleşmiş bir terimdir.

 

 

Stephen Skinner

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Remil dökmeği biliyorum, tüm haneleri oluşturabiliyorum, ama yorum konusunu bilmiyorum.Öğrenmedim-öğrenmek istemedim.Örnek olarak 8 hanesini oluşturalım.

Noktaları bastık düşünelim İlk 4 hane oluştu diyelim(UmmeHat) kafadan 4 hane yazalım(sallamaca)

___ ____ ___ ____

. . . ____

___ ___ . ___

. ___ . ___

 

Şimdi birinici satır Ateş 2. hava 3.su 4. topraktır.5. Hane için sırayla alt alta ateş satılarını, 6.için hava, 7. için su 8. için toprak satırlarını alt alta yazacağız.

___ . ___ .

___ . ___ ___

___ . . .

___ __ __ ___

 

Buyrun 8. hanemizde elde edildi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...