Jump to content

theangelofdeath

Önerilen Mesajlar

Eski Ahit' te geçen az sayıdaki şeytanlardan biridir. Ahriman'ın uğursuz ordularında, ıssız yerlerin veya çöllerin cinidir ve günah keçisi olarak cisimleşmiştir. İsa'yı baştan çıkardığı söylenir.

http://www.arcticmusicgroup.com/temp/myspace/koa.jpg

Azazel'in günah keçisi olarak cisimleştirilmesi Eski Ahit'te anlatılan şu hikayeye dayanır: Musa'nın kardeşi Harun, Tanrı'ya, kurallara uygun olmayan oğullarını kurban olarak sunduğundan cezalandırılmıştır. Cezasını ödemesi için Tanrı Musa'ya görünür ve der ki: Harun, Yahudiler için iki teke alınacak ve Tanrı'nın uygun gördüğü teke kurban edilirken, diğeri Şeytanın yardımcılarından Azazel'e sunulmak üzere bir uçurumdan atılacaktır. İşte bu ünlü günah keçisidir. Eğer Harun bunu gerçekleştiremezse ölüm cezasına çarptırılacaktır.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/Azazel.jpg/300px-Azazel.jpg

 

İbranilerdeki eski bir inanışa göre, insanoğlunun günah işlemesi, içinde kötülük olduğundan değil, kendisini Azazel ya da Semyaza demonlarına teslim etmiş olmasından kaynaklanır.

 

Azazel insanoğlunu günaha kışkırtırken Tanrı'ya karşı çıkan bir konumda; günahlarından dolayı insanoğlunu cezalandırırken de Tanrı'nın hizmetkarı konumunda tasvir edilir. Azazel ayrıca dünyadaki tüm haksızlıkları öğretmiş, gelecekle ilgili gizleri açıklamış ve yeryüzünü öğrettiği işlerle kirletmiştir.

 

Tüm günahlar ona atfedilir. Yani Azazel, en eski kötülük prensidir. İblis'le aynı anlama gelen şeytanın ta kendisidir.

 

[alıntı]

Azazel (Aramice (İbranî trans.): רמשנאל, Arapça: عزازل; 'Azazil, İbranice: עזאזל; Aze'ezel, Kürtçe: Ezazîl)

 

Yezidilik'te Yedigün Melek (Haft Raz Haftan)'ın birincisi. Melek Tavus (Tawûsê Melek, Melikê Tawis)'i simgeliyor.

 

Kabala düşüncesine göre, Enoch kitabında belirtildiği gibi olan ve insan kızlarıyla evlenerek dünyada Nefilim'ler çağını başlatan düşen meleklerin başı. Lucifer ve cehennemdekilerin başı olarak da bilinir. Şeytanın Adem'e secde etme emrinin verilmesinden önceki ismidir. Yahudi gelenğinde de Azazil'den bu şekilde bahsedilmektedir.

 

İbni Kuteybe'ye göre, İblis'in isimlerinden biridir. Hallac-ı Mansur'a göre de Adem'e secde etmediği için azledilmiştir. Kur'an ve Sahih Hadis Kitaplarında bu isme rastlanılmamaktadır.

 

İbranice'de El (tanrı) tarafından Azeez (desteklenmiş) anlamına gelir. Yom Kipur gününde mabeddeki hizmette yer alan iki keçiden, halkın günahını yüklenen birinin gönderildiği yer veya meleğin adıdır.

wikipedi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Azazel (azazil), bildiğimiz şeytan'în, şeytan olmadan önceki ismidir.

Eski Ahite kadar gitmicem, islam kaynaklarına göre, azazil (şeytan), hz Adem'e secde etmeyerek başkaldırmış ve Allah ile aralarında ufak bir anlaşma yapmışlardır kıyamete dek. bu anlaşmadan sonra artık azezel adı yerine bildiğimiz şeytan ismi verilmiştir.

Ki, Azazel, ilk insandan önce yeryüzünde, cennette ve cehennemde istediği gibi dolaşmakta, yeryüzünde kavga eden cin topluluklarının aralarını düzeltmekteymiş.

ancak, ilk insanın yaratılış evresinde, sürekli hz Adem'in o balçık bedeninin yanına gidip de "şüphesiz bu büyük bir şey için yaratılıyor" deyip, çevresindeki meleklere ve cinlere şunları söylermiş.

"Eğer, bu canlansa, ben bunu istediğim gibi kandırabilirim, çünkü bu zayıf bir yaratığa benziyor".

 

sonrası konu dışına çıktığından burada kesicem arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Azazel bir iblistir ,Şeytan'ın başka bir adı. Yahudi ve Hristiyan kaynaklarında Azazel, Azael, Hazazel diye de geçen bu kelimeye Kur'an-ı Kerîm'de ve Kütüb-i Sitte'de rastlanmaz. Bununla beraber İslâmî literatürde karşılaşılan bu kelime Azrâil ile karıştırılmamalıdır. İbni Kuteybe, Azâzîl'i İblis'in isimlerinden birisi olarak açıklamaktadır. (el-Maârif Beyrut 1390/1970, 8; Ayrıca Bkz. İbn Manzur Lisanü'l-Arab, Beyrut (t.y.) VI, 29) Hallâc-ı Mansur, bu konuda geniş bilgi vermektedir. Ona göre de Azâzîl, İblis'tir. Azâzîl, Hz. Âdem'e secde etmediğinden lânetlenmiş ve azledilmiştir. Önceleri gökte meleklere iyi, güzel şeylerden bahsederken sonra bu isyankâr tutumu yüzünden itibarını kaybetmiş olduğu için böylece adlandırılmıştır. İblis ile Azâzîl adları arasında bir türeme ilişkisi vardır (Hallac-ı Mansur, Kitabü't-Tavâsîn, terc., Y. Nuri Öztürk, İstanbul 1976, 109 vd.) Diğer müslüman yazarlarda da Azâzîl; İblis, Şeytan kelimeleriyle belirtilen varlığın bir adı olarak görülür.

 

İbrânî dilinde Azazel, Tanrı'nın kuvvetlendirdiği anlamına gelir. Kefaret gününde (Yom Kippur) mabeddeki serviste yer alan iki keçiden halkın günahını yüklenen birinin gönderildiği yer veya meleğin adıdır. Ancak kelimenin anlamında, kökünde etimolojisinde büyük çapta tartışma vardır. Tevrat'ın Levililer Kitabında Azazel'le ilgili şöyle bir anlatım yer almaktadır:

 

"Ve Hârun bir kura Rab için ve bir kura Azazel için olmak üzere iki ergeç üzerine kura çekecek. Ve Harun Rab için üzerine kura düşen ergeci takdim edecek, ve onu suç takdimesi olarak arzedecektir. Fakat Azazel için üzerine kura düşen ergeci, onun için kefaret etmek, onu Azazel için çöle salıvermek üzre, canlı olarak Rabbin önünde durduracaktır. "(16/8-10). Bu cümlelerde keçinin kendisine vakfedildiği Azazel teriminin üç açıklaması vardır:

 

1-) Kelime keçinin kendisini nitelendirir. Kelimenin biraz değişmiş şekli o şekilde kullanılmasa da, Arapça "azele" (sürdü, azletti) ile ilgilidir. 2-) Kelime, keçinin salıverildiği yere işaret eder. Bu bazı Rabbî yorumcuların görüşüdür. Bazı kimseler kelimeyi "engebeli" anlamında Arapça "azza" ile ilgilendirirler. Burası "çöldeki" Dudael'dir. Azazel'in buraya gönderildiği Hanok'un (Hz. İdris) kitabında 10/4'te yazılıdır.

 

3-) Kelime çölde yaşayan bir cin'in adıdır. Bu görüş, bir çok modern Kutsal Kitap tefsircileri tarafından kabul edilmiştir. Ancak Azazel hakkında en eski rivayeti muhtevi apokrif yahudi kitaplarından Hanok'un kitabında bu varlık insanoğullarını iğfal eden asi cinlerin elebaşılarından biri olarak yer almaktadır. İnsan kızlarının güzelliğine kapılarak Hermon dağından inmiş iki yüz cin'in reisleri arasında Azazel'in de adı geçer. (İ. A. II/90). O, "insanlara kılıç, kalkan yapmayı öğretti", kadınlar ondan "süs ve gözkapaklarını güzelleştirme sanatı"nı öğrendiler. Burada gözden kaçırılmaması gereken husus, hiç bir yerde cinlere keçi sunulmamasıdır. Gerçekte ona (keçi) günah ve murdarlık yüklenmemiştir. Bu, ancak bertaraf etme vasıtasıdır, yatıştırma değil

--------------------

zamanında gece ve gündüz terorleri yaşardım koluma jiletle azazel damgası vurulmuştu siz siz olun asla bilmiyorsanız ruh çağırma seansında bulunmayın benimkisi gençliğin verdiği cahilliklerden biriydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Azazel bir iblistir . Şeytanin bir diğer adı ??? Nasıl oluyor arkadaşm bi açıklarmisin ... Nasil bir anlam karmaşasi bu .. ?lütfen bilgi verirken emin olun şeytan yani satan özel isimdir arkadasm .. Iblis se degil .. Bak şöyle örnek vereyim .... Allahlar diye bi kavram olurmu ? Duydunmu hic .. Hayır ama tanrılar kelimesini bin defa duymussundur .. Azazel bir isimdir dogru ama satan in bir diğer ismi degildir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Edindiğim kaynaklara göre, Azazel, şeytan'ın şeytan olmadan önceki ismi. nasıl?

Adem peygamber yaratılmadan önce, şeytan, yeryüzüne iner, yeryüzünde karmaşa ve savaş çıkaran cinlerin arabuluculuğunu yaparmış. Hatta meleklerin katında yer alırmış, önemli biri imiş. Ama isyandan sonra, Şeytan adını almış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şöyle bir bakış açısı sunayım size; azazel burdaki 3 tane tevsirden biri değilde hepsi birdense? kur'an'dada der düşünen insan için herşeyde bir ibret vardır diye. bundan asıl manada kasıt güneşin ne kadar görkemli olduğu veya evrenin ne kadar mükemmel olduğu değildir. elbette bu açıdanda doğrudur ama gerçek kasıt bu değildir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

büyü. büyü derken kurbağa bacağını eşek dilini kastetmiyoruz sanırım.kastettiğmiz yine enerjiyle ilgili. ve birini etkin altına almanın bir diğer yolu. ve yine karanlık bir yol.ve karanlıkta gözlerini istediğin kadar aç karşına çıkanın ne olduğunu bilemezsin. ki zaten insana güç veren karşıdaki hakkında bilgi sahibi olmaktır.ne kadar güçlü olduğunu bilmediğin rakibinle nasıl savaşmayı düşünyorsun?

 

ben içimizdeki var olan bu yüksek kudretli enerjiyi kullanmayı ve yönlendirmeyi pekte büyü olarak görmüyorum. bu zaten insan olmanın kudretinde yatan bir durumdur. bizi en üstün kılan durumdur. bu bir nevi 3. bir bacağımız, koluğumuz gibidir. nasıl doğuştan itibaren ayağımızı koumuzu kullanmayı öğreniyorsak, içimizde ki enerjiyi bükmeyi de öğrenmeliyiz. o bizim 3. ayağımız gibi. tabi zarar verip vermemek insana kalmış. iyilik veya kötülük yapmak insanın elinde. insan kolu olduğu için günah işlemiyormu ? mesela git birisine haksız yere tekme tokat dal. bu günah olmasına karşın bir seçimdir. içimizdeki enerjide böyle. nasıl kullanacağın sana kalmış ama büyü kesin suretle yanılsamadan başka birşey değil ve hepsi öyle veya böyle herşeye rağmen gidişatı etkilediği için kötüdür, karadır ve günahtır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dünyaya kendi istekleriyle geliyorlar ve insanlara özelliklede azazel bilgi veriyor silah yapımı, alet yapımı vs. hatta büyü bile öğretiyor çünkü insanlarla yaşamayı ve insanları seviyor bu nedenle asla affedilmiyor ve yer yüzünde kıyamete kadar rafuel tarafından lübnanda yerin altında zincirleniyor.

 

bu da farklı bir bakış açısı nerede okuduğumu hatırlamıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende şöyle duydum. mehdinin gelmesiyle beraber peşinden altın çağda gelicek ve altın çağda Allah kullarının acısını ve yakarışlarını duyup şeytanı 1000 yıl süre boyunca yerin altına zincirleyecek ve Allah ile insanlar arasında evrensel bir barış olacak. bide böyle anlatılanı da var...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim edindiğime göre;

 

Azazel, Dünya Üzerinde Hz.Adem dönemine kadar yeryüzündeki en üst açılıma sahip varlıktır. Ve yapı itibariyle cinlerden bir varlıktır. Yani cinlerin önderidir. Aynı zamanda Dünya platformu olarak bakılırsa olaya dünya'da o dönem yaşamış en üst noktadır.

Taki Hz Adem insanlık adına, gelişimini tamamlayıp içindeki gücü keşfi ve hilafeti almasına kadar. Bu nokta'da Manevi açılımları olan Azazel tekrar benliğe düşer ve Adem'i ve Ademdeki açılımları kabul etmez. İsyana döner. Adem'in kendinden daha üstün bir varlık olduğu inancını kabullenmez ve herşeyini kaybeder. Benlik girdabına gömülmüştür artık. Hakka isyan boyutu başlar.

 

Bu noktada onun yapacağı tek şey kalmıştır. Kendini ispat. Ve bunu gerçekleştirmek adına Adem'i yolundan saptırır. Ve Adem'in bütün açılımları artık yoktur. Hz Adem af dileyip tekrar doğru yola hidayet edilene dek.

 

Azezel benlik duygusana kapılıp, bir nevi hırsının kurbanı olmuş. Yenilmiştir. Bütün herşeyini ve maneviyatını kaybetmiştir.

 

Benlik duygusu böyle birşey. İnsanlardan düşünün daha yeni bir olay oldu. Hırsına kapılıp Mardinde 44 kişi öldürüldü.Bunlar içinde masum çocuklar bile vardı. Siz düşünün gerisini. Dünya Tarihine bakın, ne için katliamlar soykırımlar yapıldı. Neden?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şeytan mesihi baştan çıkarmayı denemiş ama başaramamıştır. azazel hakkında bildiğim ise iblislerden sadece birinin ismi olduğudur. şeytanla birlikte düşen melekler tek bir şeytan değil onunla iş birliğinde olan başka iblislerdir bunlardan lucifer yanlış hatırlamıyorsam baş meleklerden biri olan michael ile iyi ve kötü savaşına girmiş ama zorda olsa mikail kazanmıştır. sonra beelzebub vardı oda iblislerden biri cinlerin başı olarak bilinir tevrat ve incilde ismi geçer.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Azazel'in(şeytanın) Meleklar arasında veya aynı statüde olduğuna inanmıyorum. Meleklerin Sapması ihtimali yok. Nedeni yaratılışlarındaki yapısal farklılıklar. En doğrusu budur demem, fakat bildiklerim ve aklım öyle olduğuna kanaat getiriyor.
en başta ademinde sapma ihtimali yoktu ama tanrının yapma dediği şeyi yaptı işin içinde şeytan oldumu iradesi zayıf varlıklar kolay sapar.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meleklerde; insanlarda olduğu gibi nefs olmadığı için Allah'ın emri dışına çıkma özellikleri yoktur. Bu yüzden meleklerin saçması diye bir şey olamaz, çünkü yaratılışlarında öyle bir şey yoktur. Neyse konuyu dağıtmadan bir şey söylemek istiyorum. İlginçtir, anadoluda genellikle köylerde "koyun, kuzu meleke, keçi ise şeytan" inancı vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meleklerde; insanlarda olduğu gibi nefs olmadığı için Allah'ın emri dışına çıkma özellikleri yoktur. Bu yüzden meleklerin saçması diye bir şey olamaz, çünkü yaratılışlarında öyle bir şey yoktur. Neyse konuyu dağıtmadan bir şey söylemek istiyorum. İlginçtir, anadoluda genellikle köylerde "koyun, kuzu meleke, keçi ise şeytan" inancı vardır.

 

yaşadığımız bu çağ boyunca daima şeytanın simgesi sakallı keçi olmuştur. hatta ünlü bir sabat keçisi/baphomet (şeytanın diğer adları) tasvirleri vardır. bu meşhur tasvirler genellikle ters üçgenin içersinde kullanılır. mutlaka görmüşsünüzdür forumda, ters üçgenin içersinde bir sabat keçisi/baphomet kafası durur. bu yüzdendir ki keçiler şeytanın simgesidir. bu simgeyi ilk çizen kişide ünlü yahudi büyücü majisyen Eliphas Levi'dir. bu sabat keçisini daha doğrusu baphometin tasvirini bu adam yapmıştır...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

en başta ademinde sapma ihtimali yoktu ama tanrının yapma dediği şeyi yaptı işin içinde şeytan oldumu iradesi zayıf varlıklar kolay sapar.

 

Şimdi şunda mutabık olalım. Dünya ve yaşadığımız galaksi boyutundan bakalım olaya. 3 tip varlık bildirilmiş bize. İnsanlar, cinler ve melekler. Bunları bilerek şunuda biliyoruz ki evrende şuursuz tek bir nokta dahi yok. Meleklerde öz yapı olarak insanlar ve cinler gibi nefs yoktur. Yani şöyle izah edeyim bizdeki nefs olgusu iyi-kötü ayrımı yapmadan sahip olmak ister herşeye, biz onu elimizden geldiği kadar kontrol altında tutmaya çalışırız. Kontrol edemediğimiz noktalar olduğuna göre Adem'in hata yapması doğal. Aynı şekilde cin adı verilen yapılarda buna müsait. Hatta insanlara göre bedensel üstünlükleri (madde boyutundan bakanlar için) var gibi görünsede nefs bileşimi bizden daha alt bir noktadadır ve sapmaya daha müsaittir. Bu konuda kapsamlı araştırma yapıldığı takdirde benim anlattığım noktaya gelinecektir diye düşünüyorum.

 

Son olarak benim bildiklerim sadece ve sadece benim araştırma yollu ile düşünsel harmanım. En doğrusu benim diyecek kadar haddimi aşmam. Ama şunu iyi biliyorum bana takdir edilenin fazlasınıda istesemde idrak edemem.

 

Saygılar:thumbsup:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi şunda mutabık olalım. Dünya ve yaşadığımız galaksi boyutundan bakalım olaya. 3 tip varlık bildirilmiş bize. İnsanlar, cinler ve melekler. Bunları bilerek şunuda biliyoruz ki evrende şuursuz tek bir nokta dahi yok. Meleklerde öz yapı olarak insanlar ve cinler gibi nefs yoktur. Yani şöyle izah edeyim bizdeki nefs olgusu iyi-kötü ayrımı yapmadan sahip olmak ister herşeye, biz onu elimizden geldiği kadar kontrol altında tutmaya çalışırız. Kontrol edemediğimiz noktalar olduğuna göre Adem'in hata yapması doğal. Aynı şekilde cin adı verilen yapılarda buna müsait. Hatta insanlara göre bedensel üstünlükleri (madde boyutundan bakanlar için) var gibi görünsede nefs bileşimi bizden daha alt bir noktadadır ve sapmaya daha müsaittir. Bu konuda kapsamlı araştırma yapıldığı takdirde benim anlattığım noktaya gelinecektir diye düşünüyorum.

 

Son olarak benim bildiklerim sadece ve sadece benim araştırma yollu ile düşünsel harmanım. En doğrusu benim diyecek kadar haddimi aşmam. Ama şunu iyi biliyorum bana takdir edilenin fazlasınıda istesemde idrak edemem.

 

Saygılar:thumbsup:

insan için iyi-kötü kavramı yasak elmadan yeyince ortaya çıkmıştır ben böyle biliyorum şeytan ise tanrıya kafa tutmadan önce tanrı katında çok özel bir varlıktı yaratılış yönünden insandan cinden daha üstündü yani melekti. açıkcası ben hiç bir varlığın iradesiz olduğuna inanmıyorum. imkanları dahilinde az ya da çok her varlığın iradesi vardır.eğer olmasaydı ne melek olan şeytan tanrı katından düşerdi ne insan o yasak meyveden yerdi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

GothicheartS,

 

Şuursuz bir varlık ve boşluk yoktur. Bunu söyledim bende. Fakat nefs olayı çok farklı bir olgu. Bu arada bütün kavramlar ve zıtlarda bunların içinde Adem'den evvel vardı. Kuran'da bunu gösteren ayetler mevcut. Şunu diyebilirsin ben başka bir kaynağı örnek alırım diye ona birşey diyemem. Bu konuyu diğer kutsal kitaplardan inceleme fırsatım olmadı. Ama sende mevcut ise görüp bir değerlendirmek isterim.

 

Bu arada sana birşey soruyum.Peki bu yasak meyve neydi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...