Jump to content

Üç Bürünme Ayini


anaksunamon

Önerilen Mesajlar

bu ayinler taze doğal bir şekilde keltlerin büyülü dünyasıyla yakından bir bağ kurmak isteyenler için iyi birer yoldur:D

 

 

 

verilen bürünme şiirleri öncelikle iyice ezberlenilmelidir. çalışırken amacınız gerçekten şiir imgesinin kimliğine bürünmek olmalıdır.:D

bu yüzden bu ayini gerçekleştirirken bulunduğunuz ortam şiirdekine ne kadar çok benzerse o belirli modele girmeniz o kadar kolay olacaktır.

 

daireyi açın ve ayinlere başlayın

(daireyi açma ve kapama sitede basit şekilleriyle verilmiş)

 

 

1.Taliesin Türküsü

 

bu şiir büyücünün yükseldiği aşamaları belirterek kişisel gücü uyandırır.şiirde adı geçenlerden bir tütsü veya ökseotu(mümkünse bir Meşe ateşinin külleri üzerinde) veya katır tırnağı çiçekleri yakın

 

 

Elphinlerin asıl ozanıyım.

Vatanımda yaz yıldızlarının bölgesi

Birçokları bana Merddin dedi.

Ama zamanla herkes bana Taliesin diyecek!

Çoban oldum dünya üstünde dolaştım

Yüz adada uyudum yüz kralın konuğu olarak

Yüz şehirde yaşadım

Bir yıl ve bir günlüğüne zincire vuruldum

 

Öfkeli bir boğa ve sarı bir geyik oldum

Denizd bir gemi oldum

Su köpüğü oldum

Havadaki bir damla oldum

Bir kartal kadar yükseklerde dolaştım

 

Kürekteki ağaç kütüü oldum

Eldeki bir balta oldum

Bir tepedeki benekli yılan oldum

Kıyıya vuran bir dalga oldum

Sınırsız bir denize sürüklendim..

 

Sonra dokuz ay için Caridwen'in rahmindeki minik Gwion oldum ve zamanla Taliesin.

 

Dağıtıcının tahtında bulundum.

Beyaz tepenin üzerinde durdum

Söyleme yetisi bağışlanmadan

Akıcı şekilde konuştum

Tek başıma Nimrhod kulesini inşa ettim

Ben Tetragrammatonum

Ben kökeni bilinmeyen mucizeyim

Kıyamet günü dünyaya gelene kadar var olacağğım ve bedenimin et mi balık mı olduğu bilinmiyor.

 

Alin Druid

Arthur'un kehaneti mi?

Yoksa kutladıkları ben miyim?

 

 

 

 

2.Amergin türküsü

bu bürünme şiiri ''artık parçalarının toplamından daha büyük olduğunu'' söyleyerek bir druidin şuandaki kişisel gücünü belirtir.daha önceki sayısız ruh göçünün deneyimlerini ve becerilerini düzenleyebilen ulu bir karmaşık varlık

 

tütsü olarak ejderkanı yakın ve mümkünse bunu rüzgarlı bir kayalık veya tepenin üstünde gerçekleştirin

 

 

 

Denizin bir rüzgarıyım

Denizin bir dalgasıyım

Denizin bir sesiyim

Yedi çatallı boynuzu olan bir geyiğim

Kayalığın üstündeki bir şahinim

 

Güneşim bir ışınıyım...

Çiçeklerin en zarifiyim

Cesaret gösteren vahşi bir yaban domuzuyum

Havuzdaki bir som balığıyım...

Ovadaki bir gölüm...

 

Bir şiir dağıyım

Savaştaki bir mızrak ucuyum...

Kafalardaki ateşi körükleyen tanrıyım!

 

Benden başka lim yontulmamış Dolmenin gizemlerini açığa çıkarabilir?

Benden başka kim ayın çağlarını öpretebilir?

Benden başka lim güneşin gizli konak yerini gösterebilir?

 

 

 

3.Maviyıldız Türküsü

 

9 bürünmenin en kısası maviyıldız bürünmesidir.Maviyıldız türküsü ruhsal potansiyelle ilgili bir bürünme şiiridir.

üç şiirin 'olabilirim ve olacağım'ı gelecek zamandır.

bürünme esnasında en uygun enerji koşullarını sağlaması adına tütsü olaraj naviyıldız tohumlarının veya yapraklarının yakılması önerilir.eğer ikisinide bulabilirseniz birlikte yakın.

 

 

'' Yeşil çayıtda´altın güneşe doğru dönerek yükselen bir Maciyıldız gibi olacağım''

 

 

 

bunun gibi başka bürünme şiirleride vardır.. bunlar:

 

Preiddeu Annwn

 

Angar Cycyndawn

 

Cad Goddeu

 

Yr Adwil Vraith

 

'Ercwlf' Ağıdı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konunun aynısını düzenleyip daha okunur bir şekilde tekrar burada yazmak istiyorum. Çalışma aynıdır ama kitaptaki en önemli ayrıntılar atlanmış =)

 

3 BÜRÜNME AYİNİ

 

Gerçek druid nazımı her zaman yoğun ve renkli betimlemeli imgeler üzerine kurulmuştur; kelimelerle “resim çizme.”. Druidler öğretim sistemlerinde nesir/nazım/koşuk üzerine büyük bir vurgu koyarak, tarikatlarında yalnızca bu ifade ülküsüne adanmış bir sınıf (yani OZANLAR) yaratmışlardır. Şiirlerinin büyü ile dolmasını sağlayan özel yönteme ŞİİRİN AYDINLATMASI denilirdi. Bu yöntem yoğun hayalgücü ve görsel imajinasyon aracılığıyla doğanının kuvvetleriyle bir olmayı, kişinin zihninin içini GÖREBİLMESİNİ içeriyordu. İmgeler o denli açıkça ortaya konuyordu ki resimlerle/elementer güçlerin kendileriyle BİR olabiliyordunuz. Bu şekilde, “Şiirler” aydınlanmış oluyordu. Bu nasıl becerilir? Dikkatli meditasyon çalışmalarıyla, zaman içinde ve uygun koşullar altında.

 

Bu koşulların ilki ORTAMDIR. BENZER KUVVETLER BİRBİRİNİ ÇEKER diyen Druid Ruhsal Yasasına uygun olarak fiziksel çevreniz (yani aydın alanı) şiirin ortamına ne kadar yakınsa, bürünmekte o kadar kolaylaşacaktır. Dolayısıyla, şiirde çizilen resime olabildiğince benzeyen bir meditasyon noktası seçin.

 

ZAMAN da önemlidir: Gece mi gündüz mü, şafak mı günbatımı mı, dolunay mı yeni ay mı? Detaylara önem gösterin. İkinci koşul DIŞ ATMOSFERİ içerir. Yani büyücünün kendisini yarattığı atmosferi: En uygun çalışma alanının yaratılması ve ayarlanması. Bu, benzer güçlerin çalışma alanınıza çekilebileceği bir sürü yolla yapılabilir. Bunlardan bazıları aşağıdadır:

 

1) TÜTSÜ: Şiirinizin enerji içeriğiyle aynı olan bir madde yakarak

2) KOKU: Konsantrasyona yardımcı olacak belirli kokular, doğal parfümler seçerek. Örneğin: Seçilen ŞİİR gül imgesinden bahsediyorsa, etrafta gül kokusu veya gül bulunmasına özen gösterin; aynı şekilde bir meşe şiirinde, etrafa meşe yaprakları serpmek gibi yollarla kendinizi meşe enerjisiyle çevreleyin.

 

Unutmayın: Çalışma ortamınız bürünme şiirinkine ne kadar yakınsa, o belirli modele girmeniz o kadar kolay olacaktır

 

Üçüncü koşul İÇ ORTAMLA ilgilidir. Kişisel halinizin/ruh durumunuzun çalıştığınız belirli bir şiiri algılayacak durumda olduğundan emin olun. Örneğin birine öfke püskürüyorsanız (ateş duygusu), dingin denizden söz eden bir şiirse çalışmaya kalkmayın. İkisi birbirine karışmamalıdır ve birleştirilmeleri, hem öfkenin hem de imge sonuçlarının hafiflemesine neden olur.

Biyoritminizi ve kendiniz için en iyi olan çalışma zamanlarını tanıyın.

Bu da bizi üç BÜRÜNME AYİNİ’NİN kendisine getirir. Druid uygulamalarına sadık kalınarak, PHERYLLT’te verilen 9 ayin üçerlik üç gruba ayrılmıştır. Her grup bir geçmiş-şimdi-gelecek ilişkisi belirtir. Bu üç grubun ikincisi bu bölüme en uygun olan grup olarak seçilmiştir.

 

1) Taliesin Türküsü (“….idim”) geçmiş.

2) Amaergin Türküsü (“….iyim”) şimdi

3) Maviyıldız Türküsü (“….olacağım”) gelecek

 

Her biri ayrı ayrı verilmiştir. Önce iyi ezberlenmeleri, ardından uzun bir zaman aralığından geçmişten geleceğe doğru çalışılmaları tavsiye edilmektedir. Çalışırken amacınız gerçekten şiir imgesinin kimliğine BÜRÜNMEKTİR. Bir göldeki som balığı, yeşiller içindeki bir tarlada sabah parlaklığı veya güneş damlası olmaktır. Güneşin ısısını veya som balığının üzerindeki serin ıslıklığı hissedin. Uyandırılan taze temel kuvvetlerle bir olun. Bunları zihninizde her şiir kıtasının bir sahnesini, ardından bir diğerini oluşturduğu minik bir film yaratarak gerçekleştireceğiniz “resim-birleştirme yöntemini” kullanarak ezberleyin. Bu “film karesi kıtalar” tanıdık ve güçlü hale geldikten sonlar, onları kişisel onaylamalarda, günlük dünyevilik içinde düşünce diyarınızdaki doğal majiyi korumak için sık sık kullanın.

 

TALİESİN TÜRKÜSÜ

 

Bir zamanlar yaygın olarak ruhsal bir ifade olarak kullanılan bu şiir, şimdiki konumuna ulaşabilmek için büyücünün yükseldiği aşamaları belirterek kişisel gücü uyandırır. En etkin olarak (enerjinin merkezdeki size doğru akmasını ve yoğunlaşmasını sağlamak için) bir taş halka içinde yüksek sesle, bir bilgi verme şeklinde gerçekleştirilir. Şiirde söz edilenlerden bir tütsü veya ökseotu (mümkünse bir meşe ateşinin külleri üzerinde) veya Katır tırnağı çiçekleri yakın.

 

ELPHİNLERİN ASIL OZANIYIM

VATANIM DA YAZ YILDIZLARININ BÖLGESİ

BİRÇIKLARI BANA MERDDİN DEDİ

AMA ZAMANLA HERKES BANA TALİESİN DİYECEK!

 

ÇOBAN OLDUM, DÜNYA ÜSTÜNDE DOLAŞTIM.

YÜZ ADADA UYUDUM, YÜZ KRALIN KONUĞU OLARAK.

YÜZ ŞEHİRDE YAŞADIM.

BİR YIL VE BİR GÜNLÜĞÜNE ZİNCİRE VURULDUM

 

ÖFKELİ BİR BOĞA VE SARI BİR GEYİK OLDUM.

DENİZDE BİR GEMİ OLDUM.

SU KÖPÜĞÜ OLDUM.

HAVADAKİ BİR DAMLA OLDUM.

BİR KARTAL KADAR YÜKSEKLERDE DOLAŞTIM.

 

KÜREKTEKİ AĞAÇ KÜTÜĞÜ OLDUM.

ELDEKİ BİR BALTA OLDUM.

BİR TEPEDEKİ BENEKLİ YILAN OLDUM

KIYAYA VURAN BİR DALGA OLDUM

SINIRSIZ BİR DENİZDE SÜRÜKLENDİM…

 

SONRA DOKUZ AY İÇİN CARİDWEN’İN RAHMİNDEKİ MİNİK GWİON OLDUM VE ZAMAN İÇİNDE TALİESİN.

 

DAĞITICININ TAHTINDA BULUNDUM.

BEYAZ TEPENİN ÜZERİNDE DURDUM.

SÖYLEME YETİSİ BAĞIŞLANMADAN,

AKICI ŞEKİLDE KONUŞTUM.

TEK BAŞIMA NİMRHOD KULESİNİ İNŞA ETTİM.

 

BEN TETRAGRAMMATONUM.

BEN KÖKENİ BİLİNMEYEN BİR MUCİZEYİM.

KIYAMET GÜNÜ DÜNYAYA GELENE DEK VAR OLACAĞIM VE BEDENİMİN ET Mİ BALIK MI OLDUĞU BİLİNMİYOR.

 

ALİM DRUİD,

ARTHUR’UN KEHANETİ Mİ?

YOKSA KUSLADIKLARI BEN MİYİM?

 

AMERGİN TÜRKÜSÜ

 

Bir zamanlar günümüzün Hıristiyan Havari öğretisi kadar iyi bilinen bu güzel şiir İ.Ö. 600 İrlanda’sına dek uzanır. Bu bürünme şiiri, “artık parçalarının toplamından daha büyük olduğunu” söyleyerek, bir Druid’in şu andaki kişisel gücünü belirtir. Daha önceki sayısız ruh göçünün deneyimlerini ve becerilerini düzenleyebilen ulu bir karmaşık varlık… Tütsü olarak EJDER KANI yakın ve mümkünse bunu rüzgarlı bir kayalık veya tepenin üstünde gerçekleştirin.

 

Denizin bir Rüzgarıyım

Denizin bir Dalgasıyım

Denizin bir Sesiyim

Yedi Çatallı Boynuzu olan bir Geyiğim

Kayalığın üstündeki bir Şahinim

 

Güneşin bir Işınıyım…

Çiçeklerin en zarifiyim

Cesaret gösteren vahşi bir yaban domuzuyum

Havuzdaki bir Som Balığıyım

Ovadaki bir gölüm

 

Bir Şiir Dağıyım

Savaştaki bir Mızrak ucuyum

Kafalardaki ateşi körükleyen Tanrıyım!

 

Benden başka kim yontulmamış Dolmenin gizemlerini açığa çıkarabilir?

Benden başka kim Ayın çağlarını öğrenebilir?

Benden başka kim Güneşin gizli konak yerini gösterebilir?

 

MAVİYILDIZ TÜRKÜSÜ

 

Bu şiir, adını aldığı bitki kadar eşsiz gibidir. Ayrıca spiral ayin olarak da bilinen bu şiir, PHERYLLT metninde verilen dokuz BÜRÜNMENİN en kısası olmanın yanı sıra, belirli bir sembol olarak belirlenen tek şiirdir. Maviyıldız türküsü ruhsal potansiyelle ilgili bir bürünme şiiridir. Üç şiirin “olabilirim ve olacağımı” gelecek zamandır.

 

Maviyıldız aslında sarmaşığımsı bir çiçektir; günümüzde yaygın olarak bulunan mavi GÜNDÜZ SEFASINA benzer. Dini kullanımının tarihi antik Sümer, Mısır ve Yunan’dan Azteklere, oradan da tohumlarının LSD yapımında kullanıldığı 1960’ların dumanlı “hippi hareketi”ne kadar uzanan büyüleyici bir bitkidir.

Botanik ismi Ipomoes Violacea’dır ve boruçiçeği familyasındandır. Eskiden, çiçekleri iklime ve araziye bağlı olarak kar beyazından günümüzde daha yaygın olarak bulunan görülen gök mavisine kadar değişin renklerde olurdu. Her zaman gökyüzü veya denizle ilişkilendirilir. (renginden ama özellikle de çiçeğin içinde görülebilen beş ışınlı yıldız şeklinden [örneğin pentagram/Druid ayağı] dolayı sembolik bir örnek olmuştur. Ayrıca eskilere göre gök ve deniz, rüya ve hayal taşıyıcılarıydılar.)

Dolayısıyla, BÜRÜNME esnasında, en uygun enerji koşullarını sağlamaya yardımcı olması amacıyla, tütsü olarak MAVİYILDIZ tohumlarının ve/veya yapraklarının yakılması önerilir. Bu kısa şiir aşağıda, D.W. Nash tarafından çevrilen PHERYLLT’te kayıtlı şekliyle verilmektedir:

 

“YEŞİL ÇAYIRDA, ALTIN GÜNEŞE DOĞRU DÖNEREK YÜKSELEN BİR MAVİ YILDIZ GİBİ OLACAĞIM.”

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Ipomoea_violacea_flower_2.jpg/180px-Ipomoea_violacea_flower_2.jpg

 

 

Bitki ayrıca güneş severdir ve doğrudan güneş ışığı almazsa büyüyemez. Canlandırmalarınızda bütün fiziksel özellikleri kullanın.

Metnin içinde “dönerek” sözcüğünün kullanılmasının yanı sıra, yukarıda verilen sembol, dallarının yolundaki her şeyin çevresinde spirallenerek yükselme eğilimlerinden dolayı, MAVİYILDIZ’ın belki de yaşamın spirial yolunu (doğum ve yeniden doğum) temsil ettiği fikrini de desteklemektedir. Dolayısıyla, anlatımın başın ve üst bedenin (oturma pozisyonunda) ufak, saat yönünden başlayan, büyük bir sallanan çember oluştura, sonra saat yönünün tersinde sönümlenen spiral bir hareketiyle desteklenmesi tavsiye edilmektedir.

 

Burada verilmemiş, ama benzer şekilde kullanılabilecek başka Ozan/Druid şiirleri şunlardır;

 

*Preiddeu Annwn

*Angar Cyvyndawd

*Cad Goddeu

*Yr Awdil Vraith

*Ercwlf' ağıdı

 

Kaynak: Merlyn, Kral Arthur'un Büyücüsünün Gizli 21 Dersi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...