Jump to content

Çapraz Nefes Tekniği


Önerilen Mesajlar

ÇAPRAZ NEFES TEKNİĞİ

 

Sağladığı yararlar:

-Sinir sistemini güçlendirir.

-Beyin loblarını dengeler.

-Mental/Zihin dengeziliğini giderir.

-Sesi güzelleştirir, karnı inceltir.

-Depresyonu 1-2 ayda yok eder. -Öksürük ve soğuk algınlığı sorunları olan insanlara büyük faydası vardır.

-Kalbi güçlendidir.

-Kapalı solunum yollarını açar

-Beyne oksijen emilimini fazlalaştırır.

-Kanı temizler.

-Zihinsel gerilimi ve endişeleri ortadan kaldırır.

-Huzur hissi verir.

-İnsandaki 82 Çakrayı aktifleştirir.

-Bioenerjinizi yükseltir.Ancak elde ettikten 24 saat sonra kullanılır hale gelir.

****** TEKNİK:

Dik durun.Dik oturup sandalyeye yaslanabilirsiniz.Lotusa gerek yok.Rahat olun.

Sağ el parmaklarını kapatıp işaret parmağı ve baş parmağını açın. İşaret parmağınızı alnınızın ortasına yerleştirin.

Bu egzersizde burun deliklerinden nöbetleşe nefes alma söz konusudur. Sol deliği orta parmağın kıvrık kısmı ile kapatınız ve sağ delikten nefes alınız. Daha sonra sağ burun deliğini baş parmak ile kapayınız ve aynı anda sol deliği açarak nefesi sol delikten veriniz. Nefes verdiğiniz delikten, soldan tekrar nefes alınız ve sağ deliği açarak, sağ delikten nefesi dışarı veriniz.

Böylece sağ delikten soluk alıp soldan bırakınız, soldan nefes alıp sağdan bırakınız.

Bir burun deliğinden soluk alınıp, soluk verirken diğer burun deliği daima tıkalı bulunacak ve bir soluk verildikten sonra aynı delikten soluk alınacaktır.

Nefes alırken sonuna kadar alınacak, verilirken alt karın içe çekilerek sonuna kadar verilecek.

 

SÜRE: 4 Saniyede alınıp 2 saniye tutulup 8 saniyede verilebilir.

SAYI:30 kez yapılır.Ara verip daha fazla da yapılabilir.

Not:Yorulduğunuz an bırakın.Dinlenin.

Alıntıdır

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Topics

    • Nefes Eğitimi

      Nefes eğitiminin gevşeme tekniklerini uygulama açısından çok büyük önemi vardır. Bizler gerçek anlamda nefes almasını ve nefesin ne olduğunu bilmiyoruz. Hava alıp vermeyi nefes almak zannediyoruz.

      , Yer: Meditasyon

    • Meisner Tekniği Eğitimi Almak Neden Gerekir ?

      Meisner Tekniği   Özellikle oyunculuğa başlarken, başlangıç aşamasında, hem de henüz diksiyon, hareket gibi ses ve vücut ile ilgili temel bazı oyunculuk gereçlerini öğrenmeden tekniğe eğilmek kafa karıştırıyor. Oysa oyunculuk tekniği öğrenmek yapacağınız inşaatın mimari planını hazırlamak gibi… O mimari plan olmadan, hem de iyi olmadan, yerleri granit döşeseniz, muslukları altınla kaplasanız ne kadar işe yarar ki? İyi oyunculuğun ön şartı inandırıcılıktır, İstanbul Türkçesi değil.  

      , Yer: Tiyatro ve Sahne Sanatları

    • Akupresür Çin Tıp Tekniği

      Akupresür, vücudumuzda dolaşan yaşam enerjisi konseptine dayanan geleneksel bir Çin tıp tekniğidir. Bu teknik, vücuttaki bazı ana organlara bağlı basınç noktaları ile çalışır. Bu noktalara doğru şekilde basınç uygulayarak, çeşitli sağlık sorunlarını tedavi edebilirsiniz. Baş ağrısı, soğuk algınlığı/grip ve yorgunluk gibi can sıkıcı sağlık sorunlarını bu şekilde hafifletebilirsiniz.   İşte vücudunuzu ve zihninizi iyileştirmeye yardımcı olacak 12 basınç noktası...   Feng Chi Baş ağrısı, mi

      , Yer: Evrensel Enerjiler ve Farkındalık

    • Hızlı Lucid Rüya Tekniği

      Aslında çok basit bir teknik ama bende işe yaradı umarım sizde de olur. 1.Gün defteri yakın bir yere koyup uyudum ( Sabah üşenilir tabi ) 2.Gün de aynısını yaptım. 3.Günde ; Olabildiğince geç saatte yatağa girin , kitap vb. okuyun gözleriniz yorulsun , yani uyumaya olabildiğince yakın olmaya çalışın Ve uyuyana kadar kendinize şunu telkin edin "Şuan yataktayım eğer yatakta değilsem rüya görüyorum" , "Şuan yataktayım eğer yatakta değilsem rüya görüyorum" Bunu uyuyana kadar tekrar edin ve rü

      , Yer: Lucid Rüya

    • Alexander Tekniği (Duruş Bozuklukları İçin)

      Alexander tekniği bedenlerimizi yapısına uygun kullanmayı öğrenmek için Frederick Matthias Alexander tarafından tavsiye edilen egzersizler ve günlük hayata dair tavsiyelerdir. Kendisi oyunculuk yaparken sesiyle ilgili sorunlar yaşamış ve gidermek için aynalardan kendi bedenini izleyerek yanlış yaptığı şeyleri gözleyip düzeltmiş. Sonra bu yöntemleri geliştirip tüm bedenimiz için ideal bir hale getirmiş. Ben de sırt ağrıları çeken biri olarak denemek istedim belki sizin de işinize yarar. Ne kadar

      , Yer: Sağlık

Arka Oda

Arka Oda

    Chat izniniz bulunmuyor
    ×
    ×
    • Yeni Oluştur...