Jump to content

Hayvansal Manyetizma


nevermore

Önerilen Mesajlar

Bilim gezegenler arası veya minerallere özgü manyetizmayı konu edinir. Hayvan manyetizması gündelik hayattan bildiğimiz ve bilimin inkâr edemediği bir şeydir. Fakat bilim bu manyetizmaya güvenmemekte ve onu kabul etmeyi haklı olarak analizin çürütülemez sentezlerle destekleneceği zamana havale etmektedir.

Hayvan manyetizmasıyla üretilen manyetik halin özel türde bir uykuyu ortaya çıkardığı ve bu uyku sırasında manyetize edilmiş olanın manyetize edenin etkisine girdiği herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Bu tuhaf özellik içinde uyuyan kişi öyle görünüyor ki kendi hayatını bırakıyor ve sadece evrensel hayata özgü fenomenleri gösteriyor. Başkalarının düşüncelerini okuyabiliyor, gözlerini kullanmadan görebiliyor, bir yeri tanıyamadan her yeri ziyaret ediyor, renkler olmadan suretleri algılayabiliyor, zamanı kısaltabiliyor veya karıştırabiliyor, gelecekten geçmiş gibi bahsediyor, manyetizmacının daha sonra aklına gelecek düşünceleri söylüyor, hatta onun gizli düşüncelerini ifade ediyor, etrafındaki düşünen insanların düşüncelerini hafızasına kaydediyor, onları büyük bir ayrıntıyla tarif ediyor, hiç karşılaşmamış olduğu kültürlerin dilini konuşuyor, hastalıkları teşhis ediyor, çareler buluyor, bilgece nasihatler veriyor, bazen ilerideki kötü bir olayı anlatacakken acı acı ağlıyor.

Bu tuhaf ama tartışılmaz gerçekler, bizi, her ruh tarafından paylaşılan ortak bir hayat olduğu veya en azından bir aynanın önünde duran bir grup insanmışız gibi birbirimizin içine bakmayı mümkün kılan ortak bir aynanın var olduğu sonucuna taşıyor. Bu ayna, Baron Reichenbach’ın odik ışık dediği, bizim astral ışık dediğimiz ve İbranilerin hayat büyük amili olarak Od, Ob ve Aur diye adlandırdıkları şeydir.

Apollo_Python.jpg

Operatörün iradesiyle kontrol ettiği manyetizmaya Od, pasif durugörüye Ob denir: kadim dünyanın kahinleri pasif astral ışıkla sarhoş olmuş durugörürlerdi. Bu ışığa kutsal kitaplarda Python’un ruhu denirdi, çünkü Yunan mitolojisinde Python onun mecazi temsilcisiydi.

Astral ışığın bu pasif ve aktif iki yönü ayrıca kaduseus yılanı tarafından da temsil edilir. Sağ taraftaki yılan Od, soldaki yılan Ob’tur, ortada bulunan hermesin asasının tepesindeki altın küre ise Aur, yani dengeli ışığı temsil eder.

Od özgür iradeyle yönetilen hayatı, Ob kaderin yönettiği hayatı temsil eder. Bu yüzden İbranilerin yasa koyucusu, Ob ile oynayanlara yazıklar olsun, onlar kaderle oynuyorlar, bu insanın özgür iradesine ve ilahi takdire aykırıdır.”

Aesculapius.jpg

Kuşkusuz tufanın çamurunda kıvrılmış olup güneşin oklarıyla vurulan Python yılanıyla, Aesculapius’un asasına sarılmış yılan arasında, tıpkı Eden’in ayartıcı yılanı ile çölde zehirlenmiş olanları tedavi eden yılan arasında büyük fark vardır. Birbirleriyle çatışma halinde olan bu iki yılan birbirleriyle bağlantı kurulabilecek, ama asla karıştırılmaması gereken iki kuvveti temsil eder. Hermes’in asası bunları hem birbirinden ayrı tutar, hem bir arada. Hatta onları birleştirir, bilinin nüfuz eden bakışları altında, bu örnekte, uyumun çatışmadan çıktığını görüyoruz.

Caduceus_large-251x300.jpg

Zorunluluk ve Özgürlük, hayatın iki büyük yasasıdır ve doğrusunu söylemek gerekirse her ikisi de kaçınılmaz olduğu için bu iki yasa aslında tek bir yasa yapar.

Özgürlük olmadan zorunluluk ölümcüldür, zorunlu sınırları olmayan özgürlük de delilikle sonlanır. Sorunluluk olmadan imtiyaz aptallık, imtiyaz olmadan sorumluluk köleliktir.

Manyetizmanın bütün sırrı burada saklıdır: ‘ob’un kaderselliğini ‘od’un aklı ve gücüyle yönetebilmek için ‘aur’un kusursuz dengesi yaratılmalıdır.

Kendi tutkularının egemenliğine girerek kaderin kölesi olmuş dengesiz bir manyetizmacı kaderin ışığını yönlendirmeye çalışırsa, o gür bir ormanın içinde keskin dönüşler ve uçurumlar olan bir yolda kör atın üstünde ilerleyen kör sürücü gibidir.

Falcılar, Tarotçular, durugörürler kehanetlerini ‘ob’ ile gerçekleştiren bu insanlar halüsinasyonların tebaası olurlar.

Su falındaki bir tas su, Etteila tarotu, avuç içindeki çizgiler, kahinde bir tür hipnotizma üretir. Böylece o kendisine danışan insanı kendi aptal arzularının veya tamahkar hayallerinin ışığıyla görür; kendisi herhangi bir onura ve asalete sahip olmadığı için, müşterisinin aptallıklarını görür ve ona daha büyük aptallıklar yapması için nasihatte bulunur ve bütün bunlar ona göre başarısının bir parçasıdır.

Oysa dürüstlük ve doğru davranışla danışmanlık yapan bir kart okuyucusu, çok geçmeden histerik koca karıları ve ev hanımı tipleri etrafından kaçıracaktır.

Bu iki manyetik ışıktan birincisine canlı ışık diğerine ölü ışık denebilir. Biri astral akışkan iken diğeri hayaletlere özgü fosfordur, biri aklın meşalesi, öteki rüyalardan tüten buhardır.

Herhangi bir tehlike olmadan manyetize edebilmek için kişinin içinde hayat ışığının var olması gerekir, yani o kişi bilge ve doğru olmalıdır.

Kendi tutkularının kölesi olan insan manyetize etmez, şaşırtır; büyüler; büyüsünü etrafına yayarken etrafındaki titrek daireyi büyütür, yaptığı büyüler arttıkça iradesini kötürümleştirir. O kendi etrafına ağ ören ve sonunda bu ağa tutsak düşen bir örümcek gibidir.

İnsanlık henüz aklın mutlak rolünü tanımamıştır, bugün bile her kişinin kişisel ve neredeyse her zaman kaçınılmaz olarak hatalı olan aklını bu yüce akılla karıştırmaktadırlar. Fakat kendini aldatan insan bir akıl insanı değildir, çünkü akıl hatalarımızın tam karşısında duran güçtür.

Akılla yönetilmeyen bireyler ve kitleler kaderin kölesidirler, kader halka bir görüşü benimsetir ve görüş dünyanın hakimidir.

İnsan yönetilmek, uyuşturulmak ve boynundaki ipten çekilmek ister. Herkesin hevesleri onlara erdemlerden daha çekici gelir ve büyük adam diye gördükleri kişiler genellikle aptallardır. Diojen’in kinizmi Empodekles’in şarlatanlığı kadar eğlendirir onları. Tutkularıyla çılgına dönmüş Ajax ve Capaneus’a bayılırlar, keşke Polyeucte daha çılgın olsaydı derler, birlikte intihar etmiş olan Pyramus ile Thisbe onlar için aşkın timsalidir. Halkın sevgisini kazanmak istiyorsanız, hiçbir şey anlaşılmayan paradokslar yazın. Ve dünya kendi hıncı ve kıskançlığına hapsolmuş olarak ünlü olmak için Efes tapınağını yakan Erostratus’un ismini unutturmak istemiştir, ancak ismi ona duyulan kızgınlıkta yaşamış ve sonsuza kadar hafızalarına kazınmıştır.

Pyramus_and_Thisbe-226x300.jpg

Aptallar da manyetize eder, daha doğrusu büyülerler, bu yüzden aptallıkları bulaşıcıdır. İnsanlar gerçek bir yüceliğin ne olduğunu bilmediği için egzotik olana kapılmayı tercih ederler. Henüz yürümeyi bilmeyen çocuklar kucağa alınıp taşınmak ister.

Vahşi davranışları hiç kimse iktidarsız insanla kadar sevmez. Tiberius ve Messalina gibi karakterleri yaratan şey onların haz alma kapasitesizliğidir. Paris’in sokaklarında sürünen Arap’ın düşü, bir haydut olmaktır ve Telemachus’un aşağılandığını görünce kahkahalarla güler.

Herkes uyuşturucu ve alkoliklerin temayüllerine sahip değildir, fakat hemen herkes ‘kafasının iyi olmasını ister’ ve kalbi tribe çıkarsa mutlu olur.

Hıristiyanlık şehitlik büyüsüyle kendini dünyaya empoze ettiği vakit, o dönemin büyük bir yazarı “İnanıyorum, çünkü saçma” dediği zaman bütün insanların düşüncelerini kağıda dökmüştü.

Bizzat Aziz Pavlus’un sözleriyle Haç’ın aptallığı o zamanlar durdurulamaz yürüyüşüne çıkmıştı. Ustaların kitapları yakıldı, Efesli Aziz Pavlus geleceğe vahşet örnekleri bıraktı.

Dünya harikaları olan tapınaklar yerle bir edildi, her biri bir sanat harikası olan putlar paramparça oldu. Birçok insan ölümün tadına vardı ve hayattan tümüyle çekilebilmek için geçici var oluşlarından kalan bütün süsleri yağmalamak istedi.

Gerçeklerden hoşlanmamak her zaman hayal sevgisiyle el ele gider. Ünlü bir mistik, Quam sordet tellus dum coelum aspicio! demiştir. Kelimesi kelimesine çevirisi şöyledir: Gökyüzüne bakınca dünya ne kadar kasvetli görünüyor! Nasıl oluyor bu? Senin anan, yani Dünya, bakışların gökyüzünde kaybolunca kirleniyor mu? Dünya semavi bir cisim değilse nedir? Belki de o seni de taşımak zorunda olduğu için kirlenmiştir? Hiç kuşkusuz, seni güneşe gönderseler, güneş bile senin kılı kırk yaran gözlerine lekeli görünür. Gökyüzü boş olsaydı, daha mı güzel bir yer olurdu? Onun güzel olmasının nedeni gündüzün dünyayı aydınlatması ve geceleyin sayısız dünyalar ve güneşlerle parlaması değil mi? Şu harika dünya, dev okyanusların dünyası, ağaçlar, çiçekler ve envai güzelliklerle dolu bu dünya sana kirli görünüyorsa, uzaya mı fırlatılmak istiyorsun yani? İnan bana, bunun için çok uzağa yolculuk etmen gerekmiyor, boşluk senin ruhunda, senin kalbinde!

Aşk hayallerini acıyla karıştıran hayale duyulan aşktır. Bize doğanın vermiş olduğu haliyle aşk, sevinç dolu bir gerçekliktir, fakat o bizim sağlıksız gururumuza doğadan daha iyi bir şey gibi görünür, anlaşılmadıklarını düşünenlerin histerik manyaklığı buradan gelir. Genç Werther’in kafasında Charlotte’un hayali ölümcül – adeta kaçınılmaz bir şekilde – bir tabancanın mermisinin şeklini alır. Akılsız aşkın sonu intihardır.

Gerçek aşk, doğal aşk, manyetizmanın bir mucizesidir. O Hermes’in asasının birbirine geçmiş iki yılanıdır. O zorunlu olarak ürer, ama varlığa, her zaman doğa yasalarıyla hareket eden akılla getirilir. Tiresias’un çiftleşmekte olan iki yılanı ayırdığı için Venüs’ün gazabına uğradığı ve erdişi olduğu rivayet edilir – bu onun cinsel kudretini nötrleştirmiştir. Sonra kızgın tanrıça onu yine cezalandırmış ve kör etmiştir, çünkü bu sefer de erkeğin hakkı olan kadını istemiştir. Tiresias ölü ışık aracılığıyla kehanette bulunan bir kahindi. Onun kehanetleri de hep kötü olaylar üzerineydi. Tiresias’ın mitolojik hikayesi, manyetizmayla ilgili burada ifşa ettiğimiz felsefeyi bütünüyle özetler.

ELIPHAS LEVI, THE GREAT SECRET, OR OCCULTIZM UNVEILED

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...