Jump to content

Kaos Magick


nevermore

Önerilen Mesajlar

Kaos magick Batı YorkShire ingilterede keşvedilmiş bir seromoni magick sistemidir. Batı ocutizminin temel izlerini içerisinde bulundurur.

 

 

 

Kaos magick sigil tabanlı magick sistemi olup Golden down transdisyonlarında da sıklıkla telaffuz edilen sigil oluşturma metotları ile seromani magick, doğu felsefesi ve dünya kümülatif dinlerinin karışımını ihtiva eder.

 

Sistemin babası Austin Osman Spare .. Alaister Crowleyin Argenteum Astrum üyelerinden idi. Ünlü magican Israel Regardie Crowley ile golden down transdisyonlarını kamu oyuna lanse edince.. Ki inanın bir satanist olarak bu olaya minnettarız çünkü günümüz modern magick sistemlerinin yayılmasını sağlamıstır. Austin Osman da kendi sistemini oluşturmuştur. Şuan thelama'ya alternatif oluşturmaktadır.

 

Sistemin çekirdeğinde Necrocomicron sistemi ki crowleyci bakış açım şunu soluyor şayet yeniden doğuş magick sistemleri için New Age ocultseniz veya satanistseniz chuthulu çağrıları lowcraftian yaklaşım ve ve vesaireler ile yüklü ağlak bakışlı "astaroth save us" tümcelerinden daha bir yeğ şekilde kulanıldığını görürsünüz. Vazgeçilmez şekilde gülden sigil çıkarmanında (ki ben sıklıkla kim icat etti ise bu saçmalıktan nefret ediyorum ama işe yarayabilir) eski klasik gülhaççı tarihe döneriz.

 

Black Sun simge olarak caos magick içerisinde kullanılmaktadır ki bence black sun'ın lanet olasıca SS'ler tarafından da benimsenmesi onu neo-lanetolasıca-ocult sistemi içerisinde lanetolasıca yamuk bıyıklı icadı yapmaz.

amdusias

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Maalesef Türkçe kaynaklar çok kısıtlı bu konuda,bu yazı da tahminimce bir çeviri çünkü dilinden pek de hoşlanmadım. Ama çok önemli bir noktaya değinmiş, kaos maji thelamaya alternatiftir. Gerek yöntemleri, gerekse felsefesi olarak incelendiğinde iki alan birbirine son derece yakındır. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki kaos maji necronomicon mitlerinde kurgu-gerçek ayırımını en iyi şekilde yapmamızı sağlayan alandır. Güzel konu never emeğine sağlık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaos Magick, Peter Carroll'sun ayrımcı karmaşık ve güçsüz olarak gördüğü geleneksel magickal sistemlere karşı bir alternatifidir.

Kaos magic sistemine odaklanmış bir majisyen aslında hiçbirşeye bir digerindan daha fazla inanmaz. Herşeye eşit yaklaşır ve çalışmaları esnasındaki inanç o çalışmanın seyrini de gösterir.Bu anlamda kaos magiç siyah, beyaz veya gri değildir, Tektir , tek bir enerji vardır ve atılan tohum başlayan ritüelin sonuna kadar bu inanç doğrultusunda hareket eder..

Doğaçlama yapılan ritüeller diğer tüm sistemlerden örnekler taşısada , tamamen yaratıcısı majisyene aittir ve tekrarlanamaz.

Enerjinin tekliği majisyen tarafından o anki ritüelin işleyiş şekline göre hareket eder ama asla yön değiştirmez. Ritüellere göre değişen sistemler olduğu için majisyenin de sağlam bir gücü ve ruh hali olması gerekir.

Teurji ile birleştirildiğinde kara majiye daha da yakınlaştığı için günümüzde asıl özelliğini kaybetmiş güçlü bir sistemdir.

Bu bağlamda ahlakı değerleri göz ardı etmek kaos magic (karışıklık yolu ) için önemlidir.

Ritüel esnasında geçici bir tanrı yaratılır. İşte teurji kısmıda burada devreye giriyor , Yardım anılan enerji veya varlık onore eedilerek bir nevi obsedör durumuna geçilir.

Bağımsız düşünce formlarını yaratmak için (daha önce paylaştığım elemental varlık yaratma konusunda formların nasıl yaratıldığını detaylı bir şekilde anlatmıştım ) L İ N K

 

http://www.gnoxis.com/showthread.php/35070-Elemental-Varl%C4%B1k-Yaratma?highlight=elemental+varl%C4%B1k+yaratma

 

toplu halde yapılan ritüeller halen mevcuttur.

Özellikle sol ele yakın orderların sıkça uyguladığı ve öğretilerinde bulundurdğu bir sistemdir.genellikle siğiller üzerine odaklanır ve ruhani bir varlık ile çalışılır.

 

Kaos magiç bir özgürlük yoludur. bu yüzden karma yasasını ve üçler yasasını unutmamak gereklidir. Majikal sistemler içerisinde dogmalardan arınmış bireysel düşüncelerin birleştiği zor ve tehlikreli bir sistemdir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu ayrımcılığı yapanlara sinir oluyorum . teurji ile birlikte en çok ilgilendiğim kendimi en yakın hissettiğim sistem olduğu için paylaşmak istedim . Tabi kısaca özet olarak . İlerleyen zamanlarda Formata da uygun olacak şekilde daha detaylı bilgiler vermeye çalışacağım, konu hakkında elimde döküman çok fazla ancak hemen hemen hepsi tehlike arzedecek ritüellerden örneklendirmeler ile dolu . Bu yüzden eklemiyorum .

Bahsettiğim elemental varlık yaratma çalışması iyi bir örnektir karmaşa yolu adına ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tehlike li geniş bir kavram never. ,

 

şahsen paylaşman ve en azından (denenmesi zaten kişiye kalmış) bilgilendirsen daha iyi olur

 

ben merakla bekliyorum devamını :)

Biraz daha bilginin zararı olmaz değilmi :)

 

Yarına ekleyeceğim , böylece forumda ölüm kitabı konusu ilede bağlantı bulabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaos Magick, kişinin her seviyede gelişimi ve saflaştırılmasıdır. Bu kendini sorgulamak ve limitlerini test etmek gibi rahatsız edici şeyler olabileceği gibi zevkle dolu da olabilir. Majideki varlıklarla uğraşırken bu “büyük çalışma”nın dağılmasına ve sayısız probleme yol açabileceği için çılgınlıklara yönelmemek önemlidir.:D Çalışmanın amacına odaklı kalın ve esnek olun – tabii ki varlıkların düşüncelerinizi kontrol etmesine veya değiştirmesine izin vermeden. Bu konudaki meydan okuma büyüktür ve varolan Grimoire’lerdeki test ortamlarını yalnızca çok az kişi geçebilir.

 

Yani bilgi amaçlı yazıyorum kaos magic ve teurji ritüelleri için fırın fırın ekmek yemek gerek :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaos majinin kökleri tüm okült geleneklere ve birçok kişinin şahsi çalışmalarına uzanır. Eğer bu akımdan “sorumlu olan” bir tek kişi söylenebilirse, her ne kadar istemeden de olsa, şuanki genel görüşe göre bu kişi, majikal sistemini tamamen kendisinin kendisi hakkındaki görüşlerine dayandıran ve kendi-merkezci bir evren görüşüne sahip olan Austin Osman Spare olacaktır. Kendi kullanımı için hazırladığı majikal sistemin başkaları tarafından da kullanılması gibi bir niyeti olmamıştı, çünkü iki bireyin aynı sistemden faydalanamayacağı onun için barizdi. Ona/onun yoluyla ifşa olan bilgilerin tüm insanlığa uygun olduğu gibi tüm mesihlerin düştüğü tarzda bir tuzağa da düşmedi. Aleister Crowley, kendisinin yolu olan Thelema’yı kabul etmediği için, onun yerine tüm dogma ve kuralların ötesinde çalışmayı, benliğin en derinliklerinden gelen sezgi ve bilgiye dayanmayı seçtiği için onu “kara kardeş” olarak adlandırdı.

Kaos majinin son açık dışavurumu, Illuminates of Thanateros cemiyetinin çalışmalarının içindedir, bu cemiyet Pete Carroll ve benim 1978de inisiye olduğumuz order’dır. Bizim amacımız liderlik etmekten çok pratik doğayla ilgili düşüncelerimizi yayınlayarak Kaos konseptiyle ilgilenen majisyenlere ilham vermekti. Spare’inkinden farklılaşan yaklaşımımız sadece solo çalışmaya ek olarak grup çalışmalarıyla da ilgileniyor oluşumuzdu. Yazılarımıza gelen tepki ve destek beklediğimizden çok daha büyük oldu ve 1982 itibariyle İngiltere, Avustralya, Amerika, Mısır ve Almanya’da gruplar kurulmuştu, bununla beraber “Kaos Çemberi” ve yüksek sayıda solo çalışanların ortaklıkları da olmuştu.

Bunun gibi bir order’ı yürütmenin zorlukları kısa zamanda görünürleşti. Konseptte ve teknikte bize basit görünen her ne varsa, “geleneksel maji” olarak nitelenen tuhaf ve keyfi karmaşıklıklardan bizim gibi ıstırap çekmemiş olanlara göre hiç de basit değildi. Bu durum bizi biçimsiz bir pozisyona sokuyordu, çünkü tanımsal olarak “öğretilemez” olan bir majikal konseptin şimdi öğretilmesi gereği ortaya çıkıyordu. Pete Carroll ile ikimiz birden akımın guruluğunu ve hiyerarşiyi oluşturmakla lanetlendik, artık sadece öğretmemiz değil, liderlik etmemiz de bekleniyordu.

Tüm majikal sistemlerin nihayetinde aynı sonuca sahip olduğu söylenir. Bunun doğru olduğundan şüpheliyim çünkü birçok sistem çalışanlarını dogma ve ahlakın çok dar değişkenleri arasına sınırlar (bir çeşit rahipliğe sahip olmasalar bile) ki bu içgüdüyü ve imajinasyonu kurallar ve doktrinler ile boğar. Tüm yollar karşılaştırmak için denenip incelenmedikçe mantıklı bir şekilde kişinin kendi yolunu seçmesi mümkün değildir ve birinin kendini bir yola karşı kapatıp sınırlaması her durumda kişinin tecrübesini ve düşünce modlarını sınırlar.

Öğretilemez olana nihayetinde nasıl varılacağı problemine bir çözüm bulundu. Hiçbir kural veya talimat verilmedi, sadece öneriler verildi. Reenkarnasyon ve tanrının varlığı veya doğası gibi kavramların kararı tamamen bireylere bırakıldı ve bu konuların bahsi geçmedi. Bu tarz konularla ilgili düşünceler pratik maji çalışmalarınının performansıyla pek az alakalıydı, ve teknikleri çalışan bireyler kısa sürede kendi çıkarımlarına varıyorlardı. Kişilerin ve grupların bize yolladığı geribildirim ve bilgileri harmanladığımız zaman bu konuda doğru yolda olduğumuzu görüyorduk. İstisnasız bize sonuçlarını yollayan herkes, tekniklerin çok yüksek potansiyeli olduğu değerlendirmesini yapıyordu ama-ve bu önemli olandı- hepsi bu çalışmalardan felsefi anlamda farklı sonuçlara varmıştılar. Bu şekilde bambaşka sonuçlara varmaları ve hala bizim kurduğumuz gevşek organizasyonun içinde devam etmek istemeleri bizim için herşeyden daha çok cesaret vericiydi.

Kaos majinin metodları hakkında bu yazıda detaya girmek, mevcut yayınlarda/kitaplarda konu yeterince işlendiği için sahte olur. Bununla beraber, konuyla ilgili dergilerde yazan bazı insanların istemeden teşvik ettikleri bir yanlış anlamaya işaret etmek işe yarar olabilir. “Kaos” kelimesiyle ilgili bir kafa karışıklığı mevcut, bazı yazarlar teknikleri açıklamak için bu kelimenin kullanıldığına inanıyor. Hiçbir şey gerçekten bu kadar uzak olamazdı. Bununla beraber gnosis*in bazı hallerinin; tamamen berraklığa sürükledikleri rasyonel fonksiyonları şaşırttıkları ve Kaos akımına dahil olan majisyenlerin, çalışmalarını düzenlerken aşırı titiz oldukları için başarılı oldukları doğrudur. Bu “93 sistemi”nden kalmış olan bir mirastır. Biz “Kaos maji” terimini, evrenin, ve bireyin evrenle ilişkisinin rastgeleliğine işaret etmek için formüle ettik. Kaosun antitezi, yani kozmos, başarılı majisyen tarafından kendi amaçları için uygunca tanımlanan evrendir, daimi tetkik ile oluşturulmuş bir tanımdır ve düzenli şekilde değişebilir. Kaos bu felsefenin dışavurumudur ve bireyin “herşeyle” ilişkisi için kalıcı bir modelin olmadığı düşüncesini destekler. Bu kelime sadece doğru olduğunu bildiğimiz şeyleri değil, aynı zamanda doğru olabileceğinden şüphelendiğimiz şeyleri de içine alır, hatta izlenimler dünyasını, paranoyaları ve tüm olasılıkları.

Eğer Kaos Amentüsü diye birşey olsaydı şöyle birşey olurdu: Ben hiç bir şeye inanmam. Ben bildiğim şeyi biliyorum(gnosis) ve test edildikleri zaman benim kendi edindiğim inanç sistemime girip giremeyecekleri henüz belli olmayan teoriler öneriyorum. Özellikle şartlı şekilde edindiklerim ve kendi kendime yarattıklarım dışında hiçbir tanrı ve iblis yoktur. Ben kullanışlılıklarına göre inançlar yaratır ve yokederim. Bilgenin sözü olan “hiçbirşey doğru değil, herşeye izin var” kimseyle ilişkilenmemeyi mümkün kılmıştır.

Grup seviyesinde bir çeşit konsensüse varılması gereği aşikardır. Konsensüs kelimesini kasten kullanıyorum çünkü “paylaşılan gerçeklik” gibi diğer tanımlamalar madde ötesinin paylaşılıp paylaşılamayacağı hakkında herhangi bir fikir vermediğinden çok yanıltıcı olabilir. Bu, en iyi halinde, takdir edilir olabilir. Teknikler konusunda rehberlik almak daima kullanışlıdır ama kitaplara bağlı kalmayı, hatta Kaos maji kitapları bile olsa, içgüdülerle çalışmanın lehine minimumda tutmak en iyisidir.

Grup çalışmaları genellikle dört kategoriye ayrılır – deneysel, inisiyatik, tekrarlanan ritüel ve kutlama/festival(birçok grubun biraraya geldiği durumlar için) gerçi tüm grupların repertuvarlarında bu dört kategoriyi birden içermesi mümkün değildir. Herhangi bir çeşit majikal çalışma yapan bir grup için daha önemli olan imajinasyona esin kaynağı olan ve heyecanlandıran bir atmosfer oluşturmaktır. Şuanda varolan gruplar -büyük oranda- 70lerde hakim olan tiyatral tuzakların gereksizliği düşüncesinden uzaklaşmıştır. Artık gruplar majikal atmosfere katkıda bulunabilecek her ne varsa kullanmak eğilimindeler. Geleneksel majikal aletler bazen kullanılsa da, kullanılmadığından daha çok, her grup kendine has gayet yeni aletler yapmıştır. Maskeler ve kaftanlar etkilidir ve. bu yüzden, geniş kullanıma sahiptir, gerçi çıplaklık horgörülür birşey olmasa da. (“Kaos’un Esas Usulleri”ne bakınız.)

Deneysel majiyi ilgilendirdiği müddetçe, sigilize etme yöntemleri en çok araştırılan konu oldu, bunun yanında telekinezi, ESP**, telepati ve diğer gücün yükselişiyle alakalı metodlar da değişen derecelerde detaylarla incelendi.

Kaos maji kimseyi devşirmeye çalışmıyor, ama her kim zaten majikal maceraya eğilimliyse ve yeni şeylere girişmeye hazırlanıyorsa varolan gruplar tarafından sıcak karşılanmaktadır.

* Kaos maji terminolojisinde “gnosis” kelimesi daha çok değiştirilmiş bilinç halleri için kullanılır. “Konsensüs gerçekliği” denilen insanlığın ortak gerçeklik anlayışının dışında olan heryere “özgür alan” denebilir, yani “gnosis”. **ESP duyular dışı algılama anlamına gelen “extrasensory perception”ın kısaltılmış halidir.[alınti[/b]

 

 

KAOS MAJİ ÜZERİNE KİTAPLAR

 

  • LIBER NULL – Pete Carroll
  • PSYCHONAUT – Pete Carroll
  • THE THEATRE OF MAGICK – Ray Sherwin
  • THE BOOK OF RESULTS – Ray Sherwin
  • CARDINAL RITES OF CHAOS – Paula Pagani

Maalesef türkçeye çevrilmişini görmedim kitapların,

 

Yazının orjinali ; http://www.chaosmatrix.org/library/chaos/texts/sher2.html

 

Çeviren Aytaç Koray

nevermore tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu Magick sisteminin özellikle bağımsız (genelde yalnız çalışan veya bir gruba dahil olmayan), herhangi bir sistem için uygun tapınak kurma imkanı olmayan, sadece odası olan ve okkültizme yeni başlayan - nereden başlayacağını bilmeyen kişiler için uygun olduğunu düşünüyorum. Ama buna rağmen forumda çok altlara düşmüş, tekrar bir canlandırmakta fayda var.

 

Chaos Magick corpusunda bulunan Grimoirelar ve Kitaplar bu sistemi birazcık Ritüel Magick gibi tanıtıyorlar. Halbuki bağımsızlık, yaratıcılık ve anarşi kilit kelimeler Chaos Magick'te. Bir literatürün oluşması için IoT gibi Cemiyet sistemi kuruldu ancak bu Chaos Magick'in asıl dinamizmini birazcık sekteye uğratıyor. Liber Null adlı Temel Chaos Magick Grimoire'ının yazarı Peter Carroll 2008 yılında, IoT'den bağımsız olarak Apophenion'u yazarak bence Chaos Magick 'in dinamiğini gerçek anlamda ilk kez anlatmıştır.

 

Bu kitap aslında satır aralarında Chaos Magick'in, Naturel Maji uygulamalarından bile daha temel ve yaygın bir paradigmaya dayandığını gösteriyor. Quantum Fiziği... Yani diğer sistemler gibi Maddeye veya Yaşam enerjisine dayalı değil. İrade doğrultusunda kullanılacak enerji durağan bir kayadan bile alınıp yönlendirilebilir. Keza en basitinden üzerine ışık vurulduğunda bir renk yaydığı için Quantum ölçeklerde aktiftir.

 

Ritüel yapılmasının nedeni ibadetlerin herhangi bir yerde değilde Tapınak, Kilise, Cami gibi yerlerde yapılmasının tercih edilmesiyle aynıdır. Aslında tamamen tercih meselesidir. Özellikle Quantum Parçacıklarının rasgelelik, dolaşıklık ve superpozisyon ilkelerini düşünürsek Chaos her yerde her zaman bulunur. Bir Chaos Majisyeninin kullanacağı enerji de zaten buradadır. Ritüeller veya Grimoirelarda yazan uygulamalar, Chaos Magick sözkonusu olduğu zaman sadece tercih meselesidir. Çünkü Chaos dinamiği doğayı değil evreni oluşturan bir yapıda.

 

Gönlünden geçene uyumlu bir sigil yapar içeceğin sigaraya çizersin ve Majini sigara içerek bile yaparsın...

 

Etki mekanizması ve dinamikler istenilen yerde, istenilen zamanda, yapılan bir Maji türünü işaret ediyor, tam bu noktada etki gücü konusunu biraz açıklamak gerekir. Keza her hangi bir sistemde Majikal işin etki gücü; ritüel, cinsel aktivite, meditasyon, imajinasyon, mantra gibi uygulamalar ve/veya semboller, tütsüler, mumlar, yağlar, kutsanmış majikal enstrumanlar, tılsımlar gibi objelerin yarattığı etkiyle çok yakından alakalıdır. Chaos Majisyeninin farkı bütün bunları, herhangi bir sisteme bağlı olmadan, doğaçlama yapar. Chaos majisyeni sırtını defalarca denenmiş ve kanıtlanmış yöntemlere yaslamaz. İçtenlik, özgürlük ve Gnosis bu yüzden Chaos Magick'te belirleyicidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerebileceğiniz bir kitap vs. türevi kaynak var mı chaos magick ile ilgili ?

konuyu hortlatasım geldi :)

 

  • LIBER NULL – Pete Carroll
  • PSYCHONAUT – Pete Carroll
  • THE THEATRE OF MAGICK – Ray Sherwin
  • THE BOOK OF RESULTS – Ray Sherwin
  • CARDINAL RITES OF CHAOS – Paula Pagani

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...