Jump to content

Renkler ve İnsan


porny_girl

Önerilen Mesajlar

Yaşamımızda,her an renklerle birlikteyiz.Ve de onlardan

etkilenmememiz mümkün değildir.Rengin tanımını bir noktada,ışığın

herhangibi bir görüntüsü olarak niteleyebiliriz.Renk bilimini,bilim

olarak kabul etmeyen bazı kişiler buna basit bir mantıkla

bakarlar.Aslına bakılırsa renkler,kutsal ve ulvi

zekanın,hayatın,yaşamın,geleceğin bir ifade ediliş durumudur.Çin ve

Mısırda renk kaimcilerinin,insanın yedi katlı doğası ile bir bütün

olduğu,güneş ışığı tayflandığında,yedi ayrı rengin doğuşu arasındaki

bağlantıyı,renklerin önce,insanlar için var olduklarını

doğrulamaktır.Kendi özünde bir biçim olan,renk bilim sisteminin,

meydana geliş sebebi budur.

Günümüzde,doktorlar ve bilim adamları hastalıkları daha sonuç alıcı

bir biçimde tedavi etmek için,doğadaki gizli ve gizemli konulara

dikkat çekici bir biçimde önem vermektedirler.Renk bilimi üç

sistemden oluşur.

 

1.Psikolojik Sistemde:Beynimizde uyanan bir duyumdur.

 

2.Fizyolojik Sistemde:Birçok ışık çeşitlerinin,göz retinası

üzerinde,sinirler vasıtası ile oluşabilen fizyolojik hareketlerdir.

 

3.Fiziksel Sistemde:Işıkla,spektrumla,ölçülerle ve rakamlarla

belirtilen bir oluşumdur.

 

RENKLERİN GÜÇ VE POTANSİYELLERİ

 

Renk ailesi yaşamımızda,güçlü ve etken bir biçimde yerini

almıştır.Açık mavi bir görüntü,hepimize huzur,güven,memnuniyet

verirken,kara bulutlarla kaplı,koyu,sisli bir gökyüzü içimizi

karartıp,stresli ve karmaşık bir ruh hali yaşatabilir.

Güneşin güzel ışığı bizlere sevinçli,mutlu anlar yaşatırken,yılın

her mevsimi bize değişik bir duyguyu yaşatır.Gece gökyüzünde dolunay

gördüğümüzde bazılarımız heyecanlı anlar yaşarken,bazılarımız

olumsuz duygulara kapılabilir.Renk terapide,vücuda enerji

kazandırmak için kırmızı astral bedene denge ve ahenk vermek için

yeşil,potasyum sodyum arasındaki dengeyi yeniden kurmak için menekşe

rengi tercih edilir.

 

KIRMIZI :SAĞLIK,KUVVET,DİNÇLİK,PASAKLI KIZÜALİTE,TEHLİKE

 

Genel anlamda:Sağlığı muhafaza etme,güç,fiziksel

enerji,dinçlik,tutku,şehvet,tehlike ve cesareti temsil

eder.Ateş elementinin rengidir.Kanla,dola- yısı ile hayat ve

ölümle ,doğumla ,volkanlar ve yoğun duygularla bağlantılıdır. İlkel

kabilelerdekırmızı kutsal varlıklarla ve en üst sosyal sınıflarla

bağlantılı kutsal renkti

 

Kişilik:Kırmızı insanlar çok aktif,dinamik ve hayati enerji taşıyan

kişilerdir.Fiziksel anlamda dinç ve kuvvetlidirler,sağlıklarını

kolay kaybetmez- ler.Meydan okunmayı sever ve hayatı hızlı

yaşarlar,tutkulu ve cesurdurlar .Duy- gularını yansıtırlar ve irade

güçü gösterirler ancak aynı zamanda hiper aktivite kızgınlık ve öfke

taşırlar.

 

TURUNCU:TEŞVİK,YARATICILIK,CAZİBE,UYUM YETENEĞİ

 

Genel anlamda:Cesaretlendirme,konsantre olma kabiliyetini

güçlendirme dikkat çekme,uyum yeteneği,stimülasyon ve teşvik etme

yeteneğini temsil eder.

 

Kişilik:Turuncu insanlar aktivite ve düşünceyi

birleştirirler.Yaratıcı,zeki ve ayrıca artistiktirler.Uyum

yetenekleri ve konsantre alabilme kabiliyetleri sa- yesinde

yaptıkları işte başarılı olurlar.Güç,pozitiflik,hırs ve macera

duygusu taşırlar.Bu özellikleri ile etrafındakileri çekerler ve

cesaretlendirirler.Koyu tu- runcu kişilikler yorgunluk,depresyon ve

gerilim yaşarlar.

 

PEMBE:AŞK,DOSTLUK,ACIMA,CÖMERT DUYGULAR,GEVŞEME

 

Genel anlamda:Kırmızının yoğunluğunun hafifletilmiş halidir.Hassas

duy guları ve duygu karışımlarını ,rahatlama ve gevşemeyi ,ahlak ve

şeref duyguları- nı ,genel başarıyı temsil eder.

 

Kişilikembe insanlar,kötülüklere karşı direnen ve üstesinden

gelebilen kişilerdir.Ahlak ve şeref duyguları gelişmiştir.Aşk

ilişkilerinde çok duygusaldırlar Stres altında dahi gevşemeyi

bildiklerinden ve kin duygusunu asla taşımadıkla- rından genelde

başarılı olurlar.Çevrelerindeki insanlara karşı duygularında

cömerttirler ve ruhani iyileştirme özelliğine sahiptirler.

 

SARI:ÇEKİCİLİK,HAREKET,BİLGİ,NEŞE,KONFOR

 

Genel anlamda:Sarı hava elementinin rengidir.Güneşi ,hububatı ve

düşünce gücünü temsil eder.Akıl,hareket,seyahat,iletişim,kehanette

bulunma ve güveni temsil eder.

 

Kişilik:Sarı insanlar,zeka ve akıl yolu ile elde ettikleri bilgiyi

çevrelerine aktarırlar ve ikna yeteneğine sahiptirler.Neşeli ve

kıskanç kişilerdir.Mükemmel bir analitik zihne sahiptirler ve

olayların çözülmesinde güvenilir kişilerdir.Keha- nette

bulunabilirler.Hareketlidirler ve seyahati severler.Ancak koyu

sarılar patronluk taslayabilir ,kontrol arzusu ve egoizm

gösterebilirler.

 

SİYAH:KARŞI DURMA,İNKAR,YOK ETME

 

Genel anlamda:Evren ve uzay boşluğunu temsil eder,siyah renklerin

yok- luğudur.Bazı kültürlerde bilgeliği temsil eder.Siyah şeytani

bir renk değildir. Negatif anlamda şaşkınlık,karışıklık,üzüntü,kayıp

ve yas tutma anlamları taşıyabilir.

 

Kişilik:Siyah insanlar olayları kendi süzgeçlerinden geçirip

değerlendirir- ler ve sistemlere uymayan şeylere karşı büyük direnç

gösterirler.Bu sessiz bir karşı koymadır,büyük reaksiyonlardan önce

gizli inatçılık güderler.İnandıkları şeyler için sonuna kadar

uğraşır ve asla yılmazlar,ancak ifadelerinde hep bir parça

yakınma,hüzünlenme ve hayıflanma saklıdır.

 

KAHVERENGİ:YOĞUNLAŞMA,TELEPATİ,BÜYÜ,ŞÜPHE,HAYVANLA R

 

Genel anlamda:Kahverengi ,yeryüzü,toprak ve bir anlamda da dünyanın

bereketliliğini temsil eder.Ev hayvanları,hayvanlarlada

bağlantılıdırlar.Kayıp eşyaların büyü yolu ile bulunmasında,telepati

ve tanıdıkların korunmasını temsil eder.Negatif anlamda

kararsızlık,şüphe,enerji emmeye kadar anlamlar ifade edebilir.

 

Kişilik:Kahverengi insanlar tanıdıklarına çok bağlıdırlar ve onları

korumaya çalışırlar.Ev hayvanlarını sever ve bakarlar.Telepati

özellikleri var- dır.Koyu kahverengi kişiliklerde aşırı şüphe ve her

konuda kararsızlık görülür ve genelde eneji tüketirler.

 

YEŞİLARA,ŞANS,HIRS,TUTKU,KISKANÇLIK,BÜYÜME Genel anlamdaarayı

şansı,finansal alanda başarı,bereketliliği,hasadı ve iş birliğini

temsil eder.Yeşil toprak elementinin rengidir ve gezegenimizin

bereket ve verimliliğinin yanısıra hayatın kendisini temsil eder.

 

Kişilikengeli ve oturmuş,tabiatla barışık ve bağlantılı bir

kişiliği temsil eder.İş ortamlarında grup çalışmalarına

yatkındırlar,hırslıdırlar ve parasal anlamda şansları

yüksektir.Hayırsever ve iyileştirme gücüne sahiptirler. Biraz

kıskançtırlar.Koyu yeşil kişilikler uyumsuzluk,aşırı kıskançlık ve

aşırı tutku gösterebilirler.

 

MAVİ:BARIŞ,SABIR,ONUR,SADAKAT,AKIL GERÇEK ,MUTLULUK

 

Genel anlamda:Su elementinin rengidir.Okyanus,uyku,alacakaranlık ve

gökyüzünü sembolize eder.Açık mavi

anlayış,sağlık,barış ,mutluluk,ruhani uyanıklılık ve sabrı temsil

ederken ,koyu mavi depresyon,aksilik,talihsizlik ve düşüncesizce

hareketi temsil eder.

 

Kişilik:Mavi insanlar ,iç huzuru ve dengesi yerine

sakin,içten,samimi, onurlu ve anlayışlıdır.İnançlı ve derin

duygulara sahiptirler,algılama güçleri keskindir.Sevdiklerine sadık

ve inançlarına bağlıdırlar.Koyu mavi kişilikler içine

kapanık,korku,endişe ve ihtiyatlı olma ihtiyacı hissederler,çok

değişken tepkisel,depresif ve boyun eğici davranabilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renklerin insan davranışını ve psikolojisini önemli ölçüde etkilediği bugün kesinleşmiştir. Kanada'da bir okulda yapılan deneyde, odaların renk ve ışık düzenlerinin değiştirilmesi ile bazı öğrencilerin zeka düzeylerinin ve disiplin sorunlarının olumlu biçimde etkilendiği tespit edilmiştir. Ancak insan gözünün ışık ve rengi algılayan ağ tabakasının görme sinirleri vasıtasıyla bunu beyne ilettikten sonra beyinde nasıl fizyolojik etkiler yarattığını renkbilimciler henüz açıklayamıyor.

 

Aslında gözümüze gelen görüntü iki çeşit görme hücresi aracılığı ile taranır. Silindir veya çomak şeklinde olanlar ışığı, koni şeklinde olanlar ise rengi algılar. Gözümüzde 7 milyon konik ve 100 milyon kadar silindirik hücre vardır.

 

Renge duyarlı konik hücreler ağ tabakasının ortasında, ışığa duyarlı silindirik hücreler ise kenarında daha yoğundur. Bu nedenle gece gökyüzünde gözümüzün kenarından gördüğümüz bir yıldızı, ona doğrudan bakınca göremeyiz. Çünkü burada ışığa hassas silindirik hücreler daha az olduğundan görüntü kaybolur. Aynı şekilde gözümüzün kenarıyla baktığımız şekillerde renkler kaybolur.

 

Yapılan deneylerde, pembe renge bakan kişilerin rahatladıkları, kırmızı, turuncu ve sarı gibi sıcak renklere bakanlarda tansiyonun yükseldiği, nabzın ve solunumun hızlandığı, terlemenin çoğaldığı, mavi rengin ise tam tersi etki yarattığı belirlenmiştir.

 

Araştırmalar insanların en çok mavi rengi sevdiklerini, bunu kırmızı ve yeşilin takip ettiğini göstermektedir. Erkekler yeşil, deniz mavisi, turuncu ve koyu mor renkleri tercih ederken, kadınlar firuze yeşili, açık mavi, pembe gibi açık-uçuk renkleri, çocuklar ise mavi, kırmızı, yeşil, sarı ve turuncu gibi canlı renkleri daha çok sevmektedirler.

 

Bir binada sarı renge boyanmış bir tavan, odayı daha yüksek, sarı renkli duvarlar ise daha geniş gösterir. Kliniklerin sıcak renklere boyanması, beyaz rengin hastalarda yarattığı hüzün duygusunu azaltır. Ayaküstü hazır yiyecek satan dükkanların duvarları iştah açtıran portakal rengine boyanırken yarış arabalarında kırmızı veya turuncu-sarı renkler tercih edilir. Aslında bir renk olmayan, daha doğrusu renksizlik olan siyah da makam araçlarının klasik rengidir.

 

Kırmızı renk kan rengidir, asırlar boyu tehlikenin ve tahribatın simgesi olmuştur. Trafik ışıklarında 'dur' sinyali olarak kullanılmasının nedeni de budur. Ameliyathanelerde, bulaşan kan rengini belli etmeyeceği için mantıken kırmızı giysi kullanılması gerekirken, teskin edici mavi ve yeşil renkler tercih edilir.

 

 

Kahverengi

 

Cansas Üniversitesi sanat müzesinde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar, duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişebilir yapmışlar. Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar. Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alanda dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terketmişler. O yüzden dünyadaki fast-food restorantların hepsinin sandalyeleri ve masaları Kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiç bir fast-foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz.

 

Londra'daki Mc Donalds'tan, Amerika'dakine kadar duvar resimlerinin hep kahverengi olduğunu görürsünüz. "Çabuk yiyin! Çabuk gidin!"

 

Büronuzda kahverengi mobilyalar kullanmayın! (Çalışanlar uzun kalsın istiyorsanız). Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir. Gazetecilere tavsiye edilecek bir renktir. Karşınızdakinin kendisini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Örneğin tüm ünlüleri rahatlıkla konuşturmasıyla tanınan, ünlü televizyoncu Larry King, televizyonda her seferinde kahverengi kravatlar ve ceketler giyer.

 

40'lı yıllardan bu yana Avustralya'da kahverengi üç parça takım elbise üretilmiyor. Batılılar, "You blend in people" diyorlar. Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanların arasında kaybolup gidersiniz. İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.

 

 

 

Kırmızı

 

 

Kırmızı iştahı açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle farkedeceksiniz; Coca Cola, Pizza Hut, TGI Frıday's, Mc Donald's, Ülker, Burger King, Lay's,... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.

 

Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır. O yüzden gençliğe hitap ürünler de logo ve ürünlerinde kırmızıyı tercih ederler. Levi's, Le coq Sportif, The Little Big, Nike, Puma sizin ve sizin ekleyeceğiniz yüzlercesi. Spor arabalarda da ateş, adrenalin gençlik simgesi kırmızı tercih edilir.

 

Ford erkekler için ürettiği Mustang'i, içinde sarı tonlar olan bir kırmızıyla satarken, kadınların tercih ettiği Probe'ta mavi ton kullandığı bir kırmızıyı kullanıyor. Çünkü kendine süveter alan kadınların en az yarısının maviyi tercih ettiği biliniyor.

 

İnsanlar kırmızı fonlu mekânlarda zaman kavramını kaybetmeye başlıyorlar ve uykusuzluk yaratabiliyor. Bu yüzden tüm gece kulübü, bar türü yerlerde kırmızı fonlar kullanılır. Zamanı unutun! İştahınız açılsın daha çok için! Uykusuz kalın!

 

Kırmızı doğa içinde en dikkat çekici renklerden birisi olmasına rağmen, yakından kolaylıkla farkedilebilirken, uzaktan daha zor ayırdedilmektedir. O yüzden batıda gökdelenlerin ve yüksek noktaların üzerindeki uçaklar için konulan uyarı ışıkları maviye çevirmişken bu bilgiden yoksun biz, hala ısrarla kırmızı işaret ışıkları kullanmaktayız. Oysa kırmızı uzaktan dikkati çekmez.

 

Polis otolarının üzerindeki ışıkların yarısı mavi, yarısı kırmızıdır. Bunun nedeni de lambanın kırmızı sayesinde yakından, mavi sayesinde de uzaktan farkedilebilmesidir.

 

 

Yeşil

 

Kasaplar, dükkânlarında kırmızıyı kullanırken, yeşili hiç kullanmazlar. Yeşil vejeteryanlığı temsil eder. Yeşil belki de doğanın kendisidir. Yeşil güven verir. O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten birisidir. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir. Yaratıcılığı körükler.

 

Batıda büyük otellerin mutfaklarında, duvar renginin ahçıların yaratıcılığını artırmak için yeşile boyanmaktadır. Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih ederler. Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Tabiatı en çok hatırlatan renktir. Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş. Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en tercih edilen renktir.

 

Renklerin gözdeki kimi sinir hücrelerini kısa süreli öldürdüğünü gözlemişler.(Burada öldürmeden kastedilen yok etme değil, kısa süreli devre dışı bırakma). Renkler, bakıldığında bu iki tür hücreden birini öldürüyorlar. Kimi renklerin ise bu iki tür hücreyi birden öldürdüğü görülmüş. Yeşil bunlardan bir tanesi. Yeşil uzun süreli bakıldığında gözdeki iki hücreyi birden öldürüyor ve başka tarafa baktığınızda diğer renkleri algılama şansınız yok oluyor. O yüzden yeşil rengin araba göstergelerinde pek kullanılması tavsiye edilmez.(VW Polo, Renault Broadway yeşil göstergelere birer örnek olabilir.) Gece göstergeye baktıktan hemen sonra gözünüzü yola çevirdiğinizde kısa bir süre farklı renkleri algılayamazsınız. Karşıdan gelen farların geçtikten sonra bir süre görmeyle ilgili zorluk çekmemiz de buna bağlanabilir. Bir bilimsel araştırmaya göre insan gözünün mavi ile yeşile uzun süre bakamadığı sonucu ortaya çıkmıştır.

 

Siyah

 

 

Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın da bir ifadesidir. İş görüşmelerinde sorarlar: "Şirketimiz işe başladığınızda size bir araba verecek, ne rengi tercih edersiniz?" 'Siyah' cevabını verirseniz şirket hırslı yükselmeyi isteyen bir eleman geliyor diye düşünür.

 

Bizde ve batıda siyah matemi simgelerken, Japonya'da mutluluğun simgesidir. Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır. Işığı yok eder. Siyah konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girer ve öyle düşünürmüş.

 

 

 

Mavi

 

Sigmund Freud Maviyi okyanussal, sakin diye niteler. Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğünü söyler. Araplar ise mavi taşların, firuzenin kanın akışını yavaşlattığına inanırlar. Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır. Sakinleştirici bir renktir, Batı'da bu sakinleştirici etkisi yüzünden intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.

 

Amerika'da bir ilkokulun duvarlarını beyaz ve portakal renginden, maviye çevirmişler, çocukların notlarının yükseldiğini ve yaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler. Mavi ve özelikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır. O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar.

 

Hilton, amblemini sonradan lâciverde çevirirken, insanların kafasında daha büyük bir kuruluş imajı oluşturacağını biliyordu. Aynı şekilde Bili Clinton Büyük Jüri'ye ifade vermesinden önce mavi kravat takarak daha inandırıcı olacağı yönünde danışmanlarınca uyarılmıştır.

 

Bankaların logolarında ve imaj oluşturmada en çok kullandıkları iki renk mavi ve yeşildir. Maviyle büyüklüklerini, yeşille güvenilirliklerini vurgularlar. Yeşil ve mavi sağlamlığın habercisidir.

 

Mavi, yeme içgüdüsünü azaltan bir renk. O yüzden bu fast-food zincirleri içeride mavi hiçbir şey kullanmazlar. Tüm diyet ürünler mavi yazı ve logo kullanırlar. Süt ve süt ürünleri de sağlıklı şişmanlatıcı olmadıklarını anlatmak için maviyi ve yeşili tercih ederler.

 

Marie Clarie dergisi de yaptığı bir araştırmada ilginç bir şekilde mavi basılan kapaklarının en çok satan sayılar olduğunu tespit etmiş. Mavinin en önemli özelliklerinden birisi de çok uzaklardan farkedilebilmesidir.

 

 

 

Gri

 

Gri, gözün en rahat ayırdığı algıladığı renklerden biridir. Diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder. Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, kaloriferler; Devlette de her şey gridir. Puslu belirsiz bir hava gibi yaratıcılığı öldürdüğü öne sürülür.

 

 

Mor

 

Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttuğu tespit edilen bir renk. Birçok intihar vakasında insanların tüm eşyalarının mor olduğu gözlenmiştir.

 

 

Bronz

 

Bronz, genelinde negatif bir etki yaratır. Tepki almak istediğinizde işe yarar, içki reklamlarında belki biraz da içki rengi ile benzeşmesinden kullanılır. Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir şekil ve rengi kullandığını görürsünüz. Daha çok altın ve parayı çağrıştırır çünkü

 

 

 

Pembe

 

 

Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler. İngiltere'de Boots ve Marks & Spencer (orada gıda da satıyor) mağazalarında tüm tezgahtarlar pembe gömlek giymektedirler.

 

Bir grup deneğe çeşitli renklerdeki kurabiye kutularını gösterip, "Sizce en iyi kurabiyeler hangisinde?" sorusu sorulduğunda çoğunluğun pembe kutuda en lezzetli kurabiyelerin olduğunu düşündükleri görülmüş. O yüzden çikolata ve kurabiye kutuları pembe-eflatun arası bir renkte seçilir.

 

 

 

Sarı

 

Sarı geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin ve geçici olduğunu bilsinler diye. Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar.

 

O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde, bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir.) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler. "Parayı yatırın ve unutun lütfen" demenin bir yoludur bu. Ülkemizde (belkide tüm dünyada) sarı rengi kullanan tek banka Vakıfbank'tır.

 

Sembolizmde sarı; geçiciliği, ölümü hatırlatır. sarı odalarda çocukların daha çok ağladığı, büyüklerin daha sinirli oldukları tespit edilmiş. İlginçtir bir çok hayvan öfkesini göstermek için kırmızıdan çok sarıyı kullanır. Sinirlendiklerinde renkleri sarıya dönüşür. En az pigmentle yaratılan renk olduğu için tabiatta en çok rastlanan renklerden biridir.

 

 

Beyaz

 

Beyaz istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir. İş görüşmelerinde beyaz giymeniz "yavaş ama kalıcı, devamlı bir personel" izlenimi verecektir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...