Jump to content

Mitolojiyle İlgili


EdwardCullen

Önerilen Mesajlar

İyi akşamlar değerli dostlarım.Nasılsınız,iyisiniz inşallah?Allah daha iyi etsin.Hepinize sevgilerimi,saygılarımı gönderiyor,siz değerli dostlarımı gözlerinizden öpüyorum.İyi dileklerim sizlerle olsun inşallah.Dedikten sonra konuya gireyim müsaadenizle:Ben mitolojiyle ilgileniyorum da,onunla ilgili aklıma takılan birkaç soruyu soracaktım sizlere,umarım bana yardımcı olursunuz.Sorularım şunlar:

 

1)Müslüman olan bir kişi mitoloji bilimiyle ilgilenebilir,bu alanda çalışmalar yapabilir mi?

 

2)Mitolojilerdeki olağanüstü varlıklar gerçek mi yoksa uydurma mı?

 

3)Gerçeklerse bu varlıklarla iletişim kurup onlardan yardım alabilmek mümkün mü?

 

4)Böyle birşey mümkünse bunun(o varlıklarla iletişim kurup onlardan yardım almanın) tekniklerini,yöntemini vs.öğreten bir kitap var mı önerebileceğiniz?Varsa kitabın adı,yazarı,yayınevi vs.nedir acaba,yazabilir misiniz rica etsem?

 

5)Ve son olarak;mitolojilerdeki olağanüstü varlıklarla iletişim kurup onlardan herhangi bir konuda yardım almak Allah'a şirk koşmak olur mu?Ya da günaha girer miyim?(Onlara tapma değil,sadece onlardan yardım almak)Örneğin;tinerciler beni bir yerde sıkıştırsa o varlıklar aracılığıyla tinercileri etkisiz hale getirsem günah işlemiş olur muyum veya bunun gibi şeyler işte,günah olur mu?Tapmadıktan,ibadet etmedikten vs. sonra günah olmaz diye düşünüyorum,siz ne diyorsunuz?

 

Sorularım bunlar değerli dostlarım.Yardımcı olursanız sevinirim.Çok teşekkür ediyorum.Cümleten hayırlı akşamlar,iyi çalışmalar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1)Müslüman olan bir kişi mitoloji bilimiyle ilgilenebilir,bu alanda çalışmalar yapabilir mi?

 

Neden ilgilenmesin ki, adı üstünde bilim... Mitolojiye bir çok tarihçi ve antik medeniyet araştırmacısı eski hikayeler ve eskilerin inanış şekilleri olarak bakar. Onların bir ezoterik zemini veya gerçekci tarafı olduğuna inanmazlar. Onlara göre yerel halk korktuğu her şeyi tanrısal görmüş ve o şekilde sembolize etmiştir. Haliyle sende mitolojiyi sosyolojik ve tarihsel açıdan inceleyebilirsin.

 

2)Mitolojilerdeki olağanüstü varlıklar gerçek mi yoksa uydurma mı?

 

senin inancına göre uydurma. Benim yoluma göre bazılarının gerçeklik zemini var.

 

3)Gerçeklerse bu varlıklarla iletişim kurup onlardan yardım alabilmek mümkün mü?

 

senin inancına yani müslümanlığa göre uydurma olduğu için tabi ki böyle bir şeye kalkışmakta mantıklı değildir. Cinlerle görüşmeye çalışman daha mantıklı olur.

 

4)Böyle birşey mümkünse bunun(o varlıklarla iletişim kurup onlardan yardım almanın) tekniklerini,yöntemini vs.öğreten bir kitap var mı önerebileceğiniz?Varsa kitabın adı,yazarı,yayınevi vs.nedir acaba,yazabilir misiniz rica etsem?

 

Hayır böyle bir kitap yok.

 

5)Ve son olarak;mitolojilerdeki olağanüstü varlıklarla iletişim kurup onlardan herhangi bir konuda yardım almak Allah'a şirk koşmak olur mu?Ya da günaha girer miyim?(Onlara tapma değil,sadece onlardan yardım almak)Örneğin;tinerciler beni bir yerde sıkıştırsa o varlıklar aracılığıyla tinercileri etkisiz hale getirsem günah işlemiş olur muyum veya bunun gibi şeyler işte,günah olur mu?Tapmadıktan,ibadet etmedikten vs. sonra günah olmaz diye düşünüyorum,siz ne diyorsunuz?

 

Senin dinine göre evet günaha girersin ve hatta belki şirk bile olur. Tinerciler sana bulaştığında tek yapman gereken Allah'a sığınmak, dua etmek ondan yardım dilemek zira ona sığınmıyorsan onun herşeye gücü yettiğine de inanmıyorsun demektir bu da inanç zayıflığıdır ve yine günahtır...

 

Senin inancına göre cevaplar bu şekilde. Başka bir inanca göre cevaplar farklı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Allah'a şirk koşmak olduğunu düşünmüyorum aslında. Bu insanları mitolojiden uzaklaştıran birşeydir sadece. İnanlar şüphesiz her durumda yaradanından yardım isteyecektir. Ancak bunu bir arkadaşından yardım istemek olarak, bir ebeveyninden yardım istemek olarakda düşünülebilir. Yahut bir totem olarakda adlandırabilir.

 

Konu başlığı çok iyi, paylaşım için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar burada kişisel düşüncelerden bahsetmiyoruz. Kimse üstüne alınmasın lütfen. Siz kişisel olarak günah görmeyebilirsiniz veya kişisel olarak karmaşık bir inanca sahip olabilirsiniz. Müslümansınızdır namaz kılmazsınız ya da büyü yaparsınız büyüyü günah saymazsınız, namaz yerine yoga yaparsınız veya abdest alıp meditasyon yaparsınız, çembere bismillahla girersiniz bunlar sizin bileceğiniz işler. =)) Herkes istediği şekilde inanmaya, ibadet etmeye ve inancını tanımlamakta özgür.

 

Kişisel düşünceleriniz bir yana, sorulan soruya o dinin kıstasları ve genel o dinle ilgili görüşler üzerinden yorum yapmalıyız. Kuran'ın insana getirdiği kurallar nedir şeriattır öyleyse şeriat üzerinden bunu değerlendirmek gerekir. Şeriat kurallarını bilmiyorsanız ilk başta Kuran'ı ve Kuran'ın ilmihal açılımını araştırmanız gerekiyor. Kuran şeriatına göre büyü yapmak günah mı, genel görüşe göre ve din ulemalarının söylemlerine göre evet günah. Kuran'da yazıyor mu evet yazıyor. İstisnasız bütün varlık çağırımları da büyüdür öyleyse varlık çağırımına dayalı bütün büyüler zaten günahtır.

 

İkinci olarak mitlerle ilgilenebilirsiniz, araştırabilirsiniz o ayrı konu. Ama olay mitlere "inanmak" olduğunda ve mitlerdeki varlıkların gerçek olduğunu kabul ettiğiniz vakit bütün tanrı ve tanrıçaları kabul etmiş olursunuz ki bu da İslam şeriatına göre (genel yoruma göre) şirktir. -Kİ zaten inandığınızda paganizm odaklı bir inanca sahip olmuş olursunuz o da ayrı konu - Tabi ki siz ben hem yaratıcıya hem tanrılara inanmak hem de müslüman etiketine sahip olmak cenneti de garintlemek istiyorum diyorsanız bu sizin bileceğiniz iş, işte bu noktada kişisel bir konu halini alıyor. Ama burada bir bilgi verirken o dinin genel kuralları içerisinde konuşulması gerekiyor, bencelerle değil :)

 

Tabi ki islamın ezoterik bir yönü var ama genel bir islami yorum ve kabuller var. Bunlara göre cevap veriyoruz. Ayrıca daha öncede söyledim, eğer bir dine çok bağlıysanız o dinin sistemini kullanırsınız. İlla varlık odaklı çalışacaksanız bu mitsel varlıklar değil, islami ezoterizme dayandırılmış cin, hadim, ruhaniler gibi varlıkların davetleri olması daha mantıklıdır =) Yok illa ben manevi destek alacam diyorsanız koskoca anadolu erenleri, ermişler, ruhaniler var, gidin türbelere onlara dua edin, onlardan alın manevi desteği?...

 

Canınız öyle istiyor diye dini kendinize uydurabilirsiniz lakin başkalarına bu şekilde olması gerektiğini öğüt etmek pek doğru değil. Zİra islamiyette oldukça kapsamlı ve çok detaylı çalışmalar içeren bir din. Eğer islamiyetin unsurları sizi cezbetmiyorsa, gözünüz islam dışı dinlerdeyse o zaman oturup müslümanlığınızı ve inancınızı sorgulamanız gerekiyor diye düşünüyorum demek ki orada sizi tatmin etmeyen bir şeyler var. Yok tatmin oluyorsanız öyleyse önünüze alacaksınız Kuran'ı, ona göre inancınızı şekillendireceksiniz pek tabi ki tefsir ve ilmihallerden yararlanarak. Önce bir netleştirin bir içe dönün ve sorgulayın, benim yolum ne, ben ne yapıyorum, neyi istiyorum diy, bu önemli. Ben dahi yıllarca inançlarla iç içeyim, yolumu biliyorum, amacımı gayemi biliyorum lakin muhakkak bir dönem içe döner sorgularım inancımı ve kendimi. Gözden geçiririm... Bunu küçümsemeyin, iç sesinizi dinlemek inancınızı şekillendirmeniz de çok önemlidir. Bilinçaltı dogmalarınıza, korkularınıza, toplum baskısına kulak vermeyin, kalbiniz ne söylüyor önce onu bir dinlemeyi öğrenin ve dinleyin, zaten o sizin için doğru yoldur. =)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geniş açıklamanızdan dolayı teşekkürler öncelikle. Büyü konusunda kesinlikle size katılıyorum. İslam dinine inanlar için büyü kesin bir şekilde yasaklanmıştır. Şirk koşma konusunda da haklısınız. Genel yargılar bunlar. Fakat biraz özele indirgersek, sümer mitolojisinde Temmuz diye adlandırılan bir Tanrı var. Bunun göğün 4. katında olduğu söylenir. Bir ağacı vardır ve burada istirahat eder. İslam dininde Hz. Muhammed (sas) Miraca çıkarken, Cebrail (as) ile göğün 4. katına kadar gelir. Burada bir ağaç görür ve Cibril daha fazla çıkamayacağını söyler. Orada bir ağaçdan bahsedilir. Mesela ben burada Temmuz'un Cebrail'i sembolize ettiğine inanıyorum. Şüphesiz Temmuz'u bir Tanrı olarak görmüyorum. Ama bunu araştırmam beni şirke yönlendirmeyecektir diye düşünüyorum.

 

Lütfen yanlış anlamayın amacım bir polemik yaratmak değil. Yanlış düşüncelerim varsa sayenizde kendimi düzeltmek. Bunun dışında Sümer mitolojisinde Nuh Tufanına benzer bir olaydan bahsedilmektedir. Ben buradaki tanrıları falan görmekten ziyade burada Kuran-ı Kerim de ismi geçmeyen Peygamberlerin bahsi geçen kavme indirilmiş ve bu tufanın anlatılmış olduğunu düşünüyorum. Bu Kuran-ı destekler nitelikte olduğu için Tek tanrı inancına ve Kuran-ı Kerim'e inancım artıyor.

 

İlk kavimler şimşek çaktığında ondan korkup şimşek tanrısına inanmışlar, yazın güneş daha çok etkili olduğunda güneş tanrısına inanmışlar, bunları bugün mantîken açıklayabiliyoruz, fakat onların yaşayışları üzerine söylenen seneryoları gerek Kuran-ı Kerimle gerek Kabala kültüyle ele aldığımız zaman Tek Tanrı inancına olan güvenimiz artıyor. Şüphesiz bunu tam tersi olarak da düşünmek mümkün.

 

Fakat katı dinciler gibi bak mitolojiyle ilgilenirseniz dinden çıkmaya başlarsınız vs gibi, yada buna sevkeden düşünceler bence pek doğru değil. Yanlış düşünüyorsam affınıza sığınırım. Doğru yol önerileriniz için teşekkürler. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabi ki bir polemik söz konusu değil, sonuçta burada sorulmuş bir konuda konuşuyoruz, bundan doğal bir şey yok =) Yanlışta düşünmüyorsun, farklı bir şey söylemiyoruz aslında...

 

islamiyet dahi tek bir görüşe sahip değildir bir çok farklı tarikat ve mezhep var. Her mezhepte farklılık var mesela genel olarak bir çok islam mezhebi reenkarnasyonu reddederken arap alevileri reenkarnasyona inanır. Buna nazaran bazı mezheplerde zerdüştlüğü veya paganik etkileri görüyoruz. Yani şu şu vardır değildir diye fetva vermeye kimsenin hakkı yok. Biz islami ancak şeriatın genel kabul edildiği kriterler içinde konuşuruz.

 

tabi ki araştırabilirsiniz, bundan daha güzel bir şey olamaz. Bağlantı kurun bunla inancınızı pekiştirin diyeceğim hiçbir söz yok. Keşke insanlar inandıkları dinin kitaplarını okuyup araştırsalar.... Ama ben bundan yani olayın ezoterik boyutundan değil şeriat yani kural boyutundan bahsediyorum. Büyü ve şirk konusunda herkes hem fikir zaten, bu iki çerçeveden olaya bakmak gerekiyor

 

Siz tammuz'u cebrail görürsünüz bir başkası da der ki cebrail tammuz'dan türetilmiştir... Kİmisi semavi dinlerin semavi din olmadığını çürütmek için kullanılır bu bilgileri, bir başkası da tam tersine semavi dinlerin semavi olduğunu kanıtlamak için... =) İşte bu görüşler kişisel oluyor. (Bu sırada antik öğretiler ile semavi dinler arasında sayısız benzerlik vardır. Ben bu konuda şahsi görüşümü paylaşmamayı tercih ediyorum. Her kesin inancına saygım sonsuz.)

 

Ama kişisel görüşler dışında Şöyle bir ezoterik sır vardır; Bütün dinlerin özünde ki bilgelik aynıdır. Ezoterik araştırmalara göre kimin kimden etkilendiğinin bir önemi yok, ortada ezoterik bir geçmiş var mı var, aynı sembolizm içeriyor mu içeriyor, bize bir şey anlatılmak isteniyor, önemli olan bu. Yani şeriatları değişir ama ruhsal ve ezoterik özü her dinin istisnasız aynıdır. Zaten dualiteyi yaratan da bu şeriatların farklı olması.

 

Lakin benim burada bahsettiğim bu değil =) Benim bahsettiğim ezoterik öz değil, bahsettiğim şeriat kuralları. Çünkü bir pratik uygulamadan ve mitlerden "inanç" oluşturulmasından bahsediliyor. Sen cebrailin tammuz olup olmadığını düşünürsün, bu bir teoridir bunu inancını güçlendirmek için kullanırsın, hatta oldukça hayırlı bir iştir bu. Tefekkür edersin anlamlar çıkarırsın vs.. Lakin yine cebrail olarak onu bilir ve kabul edersin değil mi... Tammuz kesinlikle cebrail dediğinde ve Muhammed tammuz ile görüşmüştür demeye başladığında işte o zaman işin boyutu değişir, sen onu olasılıktan inanca çevirmiş olursun ki islama göre bu tehlikelidir. Demek istediğim bu, aksi takdirde araştırmanın sorgulamanın bağlantı kurmanın bir sakıncası yok... =)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabi ki bir polemik söz konusu değil, sonuçta burada sorulmuş bir konuda konuşuyoruz, bundan doğal bir şey yok =) Yanlışta düşünmüyorsun, farklı bir şey söylemiyoruz aslında...

 

islamiyet dahi tek bir görüşe sahip değildir bir çok farklı tarikat ve mezhep var. Her mezhepte farklılık var mesela genel olarak bir çok islam mezhebi reenkarnasyonu reddederken arap alevileri reenkarnasyona inanır. Buna nazaran bazı mezheplerde zerdüştlüğü veya paganik etkileri görüyoruz. Yani şu şu vardır değildir diye fetva vermeye kimsenin hakkı yok. Biz islami ancak şeriatın genel kabul edildiği kriterler içinde konuşuruz.

 

tabi ki araştırabilirsiniz, bundan daha güzel bir şey olamaz. Bağlantı kurun bunla inancınızı pekiştirin diyeceğim hiçbir söz yok. Keşke insanlar inandıkları dinin kitaplarını okuyup araştırsalar.... Ama ben bundan yani olayın ezoterik boyutundan değil şeriat yani kural boyutundan bahsediyorum. Büyü ve şirk konusunda herkes hem fikir zaten, bu iki çerçeveden olaya bakmak gerekiyor

 

Siz tammuz'u cebrail görürsünüz bir başkası da der ki cebrail tammuz'dan türetilmiştir... Kİmisi semavi dinlerin semavi din olmadığını çürütmek için kullanılır bu bilgileri, bir başkası da tam tersine semavi dinlerin semavi olduğunu kanıtlamak için... =) İşte bu görüşler kişisel oluyor. (Bu sırada antik öğretiler ile semavi dinler arasında sayısız benzerlik vardır. Ben bu konuda şahsi görüşümü paylaşmamayı tercih ediyorum. Her kesin inancına saygım sonsuz.)

 

Ama kişisel görüşler dışında Şöyle bir ezoterik sır vardır; Bütün dinlerin özünde ki bilgelik aynıdır. Ezoterik araştırmalara göre kimin kimden etkilendiğinin bir önemi yok, ortada ezoterik bir geçmiş var mı var, aynı sembolizm içeriyor mu içeriyor, bize bir şey anlatılmak isteniyor, önemli olan bu. Yani şeriatları değişir ama ruhsal ve ezoterik özü her dinin istisnasız aynıdır. Zaten dualiteyi yaratan da bu şeriatların farklı olması.

 

Lakin benim burada bahsettiğim bu değil =) Benim bahsettiğim ezoterik öz değil, bahsettiğim şeriat kuralları. Çünkü bir pratik uygulamadan ve mitlerden "inanç" oluşturulmasından bahsediliyor. Sen cebrailin tammuz olup olmadığını düşünürsün, bu bir teoridir bunu inancını güçlendirmek için kullanırsın, hatta oldukça hayırlı bir iştir bu. Tefekkür edersin anlamlar çıkarırsın vs.. Lakin yine cebrail olarak onu bilir ve kabul edersin değil mi... Tammuz kesinlikle cebrail dediğinde ve Muhammed tammuz ile görüşmüştür demeye başladığında işte o zaman işin boyutu değişir, sen onu olasılıktan inanca çevirmiş olursun ki islama göre bu tehlikelidir. Demek istediğim bu, aksi takdirde araştırmanın sorgulamanın bağlantı kurmanın bir sakıncası yok... =)

 

Altına kendi imzamıda atıyorum :) Beni anladığınız içinde teşekkürler ayrıca.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Etimoloji ne işe yarar arkadaşlar çözemedim kök bilimi tamam da ne faydası var bunun ve mitolojiden farkı ne ? Bi yardımcı olsanız...

 

Mitoloji bir din veya bir halkın kültüründe tanrılar, kahramanlar, evren ve insanın yaratılışına dair tüm sözlü ve yazılı efsane birikiminin ve bu efsanelerin doğuşlarını, anlamlarını yorumlayıp, inceleyen ve sınıflandıran çalışmalar bütünüdür.

 

Etimoloji Bir kelimenin nereden geldiğini veya oluş şeklini ve birçok kelimenin ortak kökünü bulma işi. kelimelerin manalarının köklerini mümkün olduğu kadar eskiye giderek araştırır.

 

Yani anlayacağın aralarında dağlar kadar fark var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...