Jump to content

Subliminal Mesaj


AkuJuk

Önerilen Mesajlar

Subliminal mesaj başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır ve normal insan algısı limitlerinin altında kalmak, o anda farkedilmemek üzere tasarlanmıştır. Subliminal mesajlar insanın bilinçli dikkati tarafından farkedilemezler ancak bu mesajların insan bilinçaltını etkiledikleri ileri sürülmektedir.

 

Bu sayede bilinç karşı koymaz ve verilen telkinleri kabul eder. bu yöntem görsel olarak da kullanılabilir ses olarak da. reklam şirketleri tarafından da kullanılmıştır.

 

 

En ilginç örneklerden biri Kuzuların sessizliği filminin afişidir. Film afişinde hem ölüm hem de doğum (ve bununla bağlantılı cinsellik) arketipleri görsel olarak birlikte işlenmiştir. Afişte yer alan kelebek figüründeki iskelet kafasına bu iskelet kafasının içindeki 7 çıplak kadın resmine dikkat edin.

 

http://bp2.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwTZvxO9bEI/AAAAAAAAAPw/JKNz8Q-j1wM/s400/03.jpg http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwTZ0hO9bFI/AAAAAAAAAP4/t_OajbiIEls/s400/04.jpghttp://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwTcFRO9bJI/AAAAAAAAAQY/Bv9N0ElHSFM/s400/05.jpg

 

 

 

 

 

Biraz daha eskiye gidelim, aşağıda, İngiltere'de sarı sayfalardan bir reklam: Laid By The Best.. Resim gayet masum, ama resmi ters çevirdiğiniz takdirde pek de öyle olmadığı açık. Bu resim, bilinçaltına yönelik (sublimal) reklamlar açısından ikna edici en eski örneklerden biri olarak kabul ediliyor. Ama bu örneğin sublimal reklamlardan ziyade resmi çizen kişinin ilginç espiri anlayışını yansıttığını düşünmek de muhtemel.

 

Eh Coca Cola yapar da Pepsi boş durur mu? Aşağıdaki resim Pepsi'nin 1990 kampanyasından bir görüntü. Teneke kutunun üzerinde neon ışıklarını temsil eden çizgiler var.

http://bp2.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwTo0xO9bNI/AAAAAAAAAQ4/6YPUFzKzV_Y/s400/010.jpg

Bu haliyle herhangi bir sorun yok, fakat biliyoruz ki bu tip kutu içecekler üstüste dizilerek alışveriş merkezlerinde sergilenir. Birileri bu üst üste konmuş kutularda bir şeyler görmüş: Neon ışıkları üst üste gelince belirgin bir S-E-X yazısı ortaya çıkıyor. (Pepsi'nin P harfinin solunda S harfi, P'nin ayak kısmında E harfi ve alttaki kutunun hemen üst kısmında X harfi) Bu durum elbette bir tesadüf neticesinde de ortaya çıkmış olabilir. Ama her ne şekilde olursa olsun o dönem bütün dikkatleri Pepsi üzerine yoğunlaştırmıştır.

 

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwTo7BO9bOI/AAAAAAAAARA/n8SIl5PqSoA/s400/011.jpg

En tanınmış örneklerden biri de Camel sigara amblemidir. Marka ve amblemin 1913'deki kampanyaya kadar uzandığını biliyoruz, eğer bilinçaltına yönelik reklam uygulaması bir gerçekse bu yöntemin yaklaşık 100 yıllık bir geçmişi olduğunu düşünebiliriz.

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwT5pRO9bQI/AAAAAAAAARQ/frOaGEpoPkA/s400/012.jpg

Aslında burada bir arketip kullanılmışsa bu cinsellikten öte kültüre ve dine dayalı mitolojik bir nitelik taşıyor da olabilir. Bence bu ihtimal daha kuvvetli

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUOExO9bSI/AAAAAAAAARg/RCB67ddG_AE/s400/camel_expl.jpg

Bir iddiaya göre de deve resminin arka kısmında gizli bir S-E-X yazısının yer aldığıdır. Bu tabii biraz da neyi görmek istediğimize bağlı olabilir.

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwT5whO9bRI/AAAAAAAAARY/cf8BzVOTHFg/s400/013.jpg

Bir diğer iddia da Camel şirketinin 1990'ların başında yürüttüğü Camel'ın "Smooth Character" kampanyasına ilişkindir. Bu kampanya da şekilden şekile giren meşhur deve figürünün cinsellik temasını işlediği bir hayli tartışılmış o dönemde.

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUVaRO9bVI/AAAAAAAAAR4/ZY0GqSKy3Uc/s400/014.jpghttp://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUVVRO9bUI/AAAAAAAAARw/q5CEY8Xp2-M/s400/015.jpg

Tabii birileri de bunu fırsat bilmiş ve içerdiği iddia edilen cinsel unsuru alaycı bir şekilde resmetmiş

Ama şu bir gerçek ki, ne şekilde ve nasıl olursa olsun deve sembolü bu sigara markası ile özdeşleşmiştir. Hatta bu konudan sıkıntı duyanlardan biri de 1964 yılında kurulmuş döneminin ve tarzının çok iyi bir İngiliz grubu olan Camel'dır. Bu müzik grubu açılış sayfasında büyük harflerle "biz bir sigara şirketi değiliz" ibaresini koymak zorunda kalmıştır. Aslında bu gruptan burada bahsetmemin bir sebebi de [Linkleri görmek için üye olun] grubunun kuruluşunda kendilerini Camel şirketinin desteklediği ve gizli bir sponsorluk yaptığı söylentileri vardır. Zira grubun ismi gibi sembolü de sigara şirketinin deve sembolü ile benzerlik arzeder. 1974 albüm kapakları ise sigara paketinin aynısıdır. Kimbilir gerçekten de gizli bir sponsorluk vardır.

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUaAxO9bWI/AAAAAAAAASA/gl5h0nbCVR4/s400/018.jpg

Pek çok ünlü marka ürün afişlerinde ve resimlerin cinsel organ temasının işlemiştir. Bunlardan biri de yine meşhur bir sigara markası olan Benson & Hedges'dir.

http://bp2.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUc5hO9bZI/AAAAAAAAASY/rD_iNDGQ6cY/s400/020a.jpg

Heinz markası ürünlere ilişkin iki farklı logo da aşağıda yer almaktadır.

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUd6RO9baI/AAAAAAAAASg/pJgZHTFJW1I/s400/021a.jpgAynı durum bu sefer İçki reklamlarında..

Bir şişenin bu şekilde tutulduğunu hiç görmedim

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUeXRO9bbI/AAAAAAAAASo/-mIzUMMmJsk/s400/023.jpg

McDonalds

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUe7BO9bcI/AAAAAAAAASw/Md81rbLVCXQ/s400/025.jpg

Marlboro

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUfBBO9bdI/AAAAAAAAAS4/QaSBqB4Lqjk/s400/026.jpg

Ve çok ilginç bir reklam daha.. Gerçi bu çok da bilinçaltına yönelik bir reklam değil, çok ötesine geçmiş

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUfcRO9beI/AAAAAAAAATA/-h2P6cy6Qps/s400/026b.jpg

Bu iç çamaşırı reklamında ise işin cılkı çıkmış

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUf7BO9bfI/AAAAAAAAATI/N9mMXXKBjiM/s400/028.jpghttp://bp2.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUgAhO9bgI/AAAAAAAAATQ/lNt4xp-qrTQ/s400/029.gif

Şimdi de sırada Starbucks markası var.. meşhur kahve satıcısı.

 

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUjUxO9bhI/AAAAAAAAATY/LmFfRQdyz08/s400/030.jpg

Amblemine dikkatle bakılacak olursa bir deniz kızı görülüyor. Sağında ve solunda iki şey var eliyle tuttuğu. Nedir acaba? Sakın bu meşhur mitolojik deniz kızı marmeid olmasın?

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUk4RO9biI/AAAAAAAAATg/gY1N34iuglM/s400/032.jpg

Eliyle iki kenara ayırdığı sanki balıklar! ama Starbucks'ın eski logosuna göz atıyoruz ve görüyoruz ki aslında kendi bacaklarını tutmuş!

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUlixO9bjI/AAAAAAAAATo/2a6Jw3YkfyM/s400/031.jpg

Yukarıdaki resimler soldan sağa doğru Starbucks'ın yeniden eskiye doğru logolorıdır. Görünen o ki, Starbucks da hem cinsel hem de mitolojik arketipe giren mesajları kullanmış logolarında.

 

Aşağıdaki Honeybaked et ürünlerinin etleri de dudak motifi sergiliyor sanki..

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUnBRO9bkI/AAAAAAAAATw/YPDcwfhj9hE/s400/033.jpg

Eğer yukarıdaki örneklerde kullanılan sembollere ilişkin iddialar doğruysa ve insanlar bir paranoya ile bu kadar meşgul olmadıysa, aşağıdaki (sanıyorum) Colgate reklamı bunların yanında çok masum kalıyor, artık bu tip reklamlara (aşağıdaki diş macunu reklamını kastediyorum) estetik gözüyle bile bakmaya başladığımı söyleyebilirim.

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUnVBO9blI/AAAAAAAAAT4/wz6Hcq_c7V8/s400/034.jpg

En ilginç olanlarından biri de aşağıdaki Lynx reklamı. Ne beklerken ne görüyor insanlar.

[Linkleri görmek için üye olun]

Bilinçaltına yönelik reklamlar değişik şekillerde yapılabilir.

http://bp2.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUpqhO9bnI/AAAAAAAAAUI/nx0YFmk8FS8/s400/036.jpg

 

 

http://www.elektrotekno.com/userpix/891_K_REKLAMIbardaktaki_buzlarda_sex_1.jpghttp://www.elektrotekno.com/userpix/891_gibley6_1.jpg

 

 

 

 

http://www.ibret.net/galeri/cola.jpg

 

Coca Colanın bu resminde işaretli yerlere bakın

 

http://www.ibret.net/galeri/subliminalmoney.gif

 

bu paranın sağ tarafında bulunan palmiyebin yapraklarını yukarıdan aşağıya doğru okuyun

 

http://www.ibret.net/galeri/cola-ciplak_kadin_figuru.jpg

 

 

 

A

Aşağıdaki çay reklamında da bir gariplik var sanırım. Ne yazık ki çizgi kahramanlar kullanılmış.

http://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUuDRO9brI/AAAAAAAAAUo/SDllKq3xOU4/s400/037.jpg

***

Buraya bir çizgi çektim zira bundan sonrakiler maalesef çocuklara yönelik film, mecmua ve materyallerde yapılanlar. Yukarıdakilerin bazıları sık karşılaştığımız, bazıları ise çok yadırgadığımız türden reklamlar. Fakat aşağıdakiler son derece üzücü.

http://img.blogcu.com/uploads/oyumben_3.jpg

 

http://img.blogcu.com/uploads/oyumben_4.jpg

 

http://img.blogcu.com/uploads/oyumben_5.jpg

Disneyland filmlerinden Aslan Kral ve ondan bir sahne.. Gökteki yıldızlar S-E-X kelimelerinden oluşuyor.

http://bp3.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwUvpxO9bsI/AAAAAAAAAUw/TgyKhgvBnsE/s400/038.gif

 

 

The Rescuers adlı çizgi filmden alınan bu sahnelere lütfen dikkat, bu bir çocuk filmi!

http://bp0.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwU-QBO9b0I/AAAAAAAAAVw/kS4AzNKSa2E/s400/044.jpghttp://bp1.blogger.com/_WbS9_NPw4jU/RwU-YRO9b1I/AAAAAAAAAV4/jM6n9f_4Zw8/s400/045.jpg

 

Not:Subliminal mesaj örnekleri sayılamayacak kadar çoktur.Kitleleri harekete geçirmek, psikolojik baskı, bilinçaltını hedef alarak yapılan birçok şey huzuru bozmaya ve mesajın etkisinde kalan binlerce insanın farkında olmadan yönetilmesine sebep olmaktadır. Sizde bunlardan birisi olabilirsiniz.

Alıntı

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Reklamın ilk amacı dikkat çekmektir ve bütün insanlığın ortak noktası aşktır, başka hiçbir şey ilk seferde bu kadar dikkat çekemez ve reklamın gerçekten iyisi kötüsü olmaz, yeter ki sürekli olsun. Subliminalmış falanmış... Redbul kanatlandırır sloganında kimse kanadının çıkacağını düşünmüyordur, illa görsellik gerekmez , reklam akıl işidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet Cok Haklisiniz Cocuklar İzliyor Ama Bu Bir Gercek Ve Paylasilmasi İnsanlarin Bilinçlendirilmesi Gerekiyor Ve Önlem Alinmali

ünlü çizgi film kanalları felan bunu yapıyorsa onca çocuğun bunu seyrettiğini bile bile yani ne diyelim !!

küçük yaşlardan farklı şeyler aşılamaya mı çalışıyorlar artık nedir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olasılığa gerek yok. Bu tamamen bir gerçek. Her çizgifilmde mutlaka bir ulliminati veya masonik semboller var en masum görüneninde bile ! En basidi; siyasi eleştirilerin hedefi haline gelen Şirinler, Soğuk Savaş döneminde komünizm propagandasını yaptığı, çocuklara komünizm fikrini aşıladığı iddiasıyla çalkalanmıştı. Ki zaten mutlak bir gerçektir. Şirinler döneminde yetişmiş birçok insan şuan o zihniyette . Şirin babada zaten Karl Marx :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neyi görmek istersen onu görürsün. "Düşünceden ibaretiz gül düşünürüz gülistanlık oluruz, diken düşünür diken üzerinde otururuz..." diye güzel bir laf vardır.

 

Birkaç örnek vermek istiyorum.

 

Çizgi film seyreden kaç çocuğun birilerine tecavüz ettiğini gördünüz, yoksa bu güne kadar gördüğümüz toplumdan soyutlanmış, aile baskısı, çevre baskısı görmüş insanlar mıydı?

 

Subliminal mesajı bir insana verebilmek için öncelikle o mesajın içeriğinin o insan tarafından anlaşılabilir olması lazım. Asıl subliminal mesaj 80 ve 90'lı yıllarda Coca Cola'nın yaptığıdır. İnsan gözü saniye'de 24 kare görebilir. 25. kare denilen teknik ile bir saniye içerisinde gösterilen 25. kareyi göz görür ancak algılamayı bilinç altı yapar. Görüntü direkt olarak beyin tarafından çözülemez. Bahsettiğim yıllarda Coca Cola şirketi filmlerin içine büyük paralar yedirerek saniyenin 25/1'i kadar süreli görüntüler koydurmuştu. Bu şekilde insanların bilinç altlarına bir Cola içme isteği doğuyordu...

 

Ancak burada ki durum şudur. Coca Cola'yı hayatı boyunca içmemiş birine siz bu hileyi yediremezsiniz. Çünkü bilinçaltında o maddeye dair herhangi bir koku, tat, duyu, his yoktur. Aynı şey çocuklar içinde geçerlidir. Daha çükünün işemekten başka birşeye yaramadığını düşünen bir çocuğun önüne isterseniz duvar kadar SEX yazın yine de bir anlam ifade etmez. Zaten SEX kelimesinin bir anlam ifade etmeye başladığı yaşlar çizgi film sektöründen başka film sektörlerine geçiş dönemidir. Çok erken yaşlarda küfür edersiniz ancak o küfürler insanlar tarafından masum karşılanır, çünkü küfürün içeriğinin ne anlama geldiğine dair bir fikrinizin olmadığı herkesin kafasında sabittir.

 

Ayrıca cinsellik ayıp yada günah değildir. Herkesin zamanla öğreneceği ve yaşayacağı bir durum. Buna bu kadar "öcü" gözüyle bakmakta farklı bir durum...

 

Gelelim teşkilat, tarikat, örgüt sembollerine... Bunlarda da aynı şey geçerlidir. Birşeye inancı olan bir insanı film karesinde anlık bir görüntü ile siz o inancından saptıramazsınız. Zaten bu kadar ufak birşeyle yoldan çıkabiliyorsa ya aptaldır, yada inandığını zannettiği şeylere herhangi bir inancı yoktur...

 

 

Subniminal Mesaj teorisi bana göre saçma bir teoridir. Saçma derken kastım bu gibi içerikler için. Yoksa anlık reklam için çok etkili bir yöntem. Tabiki ürün hakkında bilgisi olan kullanıcılar için...

 

 

Not: Konunun ana yazısında alıntı yaptığınız sitenin "üye olun" gibi linkleri var. Onları kaldırırsanız daha güzel olacaktır. Subliminal reklama giriyor buda...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sübliminal mesajları iletmek icin çoğunlukla erotizm kullanılıyor,anlaşılan ençok algıyı yoğunlaştıran öge bu...Sanırım sübliminal mesajlar şarkılarda da kullanılıyor,şarkının arasına sesler ekleyerek veya sözcükleri melodilerin arkasına saklayıp değiştirilerek yapılıyor,bize basıt seslermiş gibi gelen bölümler aslında sözlerden oluşmuş olabiliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...